Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η πρωτότυπη έκδοση «Sprinter E-CELL» είναι πλήρως ηλεκτροκίνητη και μπορεί να μεταφέρει φορτία βάρους έως και 1,2t. με αυτονομία 135 χλμ.

Το Sprinter θα είναι διαθέσιμο σύντομα και με το νέο αυτόματο κιβώτιο «7G-Tronic» που μεταξύ άλλων, συμβάλλει και στη σημαντική μείωση της μέσης κατανάλωσης.

Νέο –ηλεκτροκίνητο- Sprinter E-CELL

2.709 Επισκέψεις στο άρθρο (9/10/2012)

Σε μια νέα, πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση, με την ονομασία «E-CELL» καθώς και με το νέο αυτόματο κιβώτιο «7G-Tronic» παρουσιάστηκε το Mercedes-Benz Sprinter στη πρόσφατη ΙΑΑ του 2012.

Το Mercedes-Benz Sprinter έχει καταφέρει να κυριαρχήσει σε παγκόσμιο επίπεδο στην κατηγορία των Van χάρη στην εξαιρετική αξιοπιστία του, τη τεράστια γκάμα εκδόσεων και το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του.

Ωστόσο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί ήδη πολλαπλές νέες τεχνολογικές καινοτομίες για τον δημοφιλέστατο εκπρόσωπο της και η απαρχή έγινε στη πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου που διοργανώθηκε τον Σεπτέμβριο.

Η νέα, πλήρως ηλεκτροκίνητη, έκδοση του Sprinter με την ονομασία «Sprinter E-Cell» βασίζεται στα μηχανικά μέρη και την δομή του ηλεκτροκινητήρα της αντίστοιχης έκδοσης «Vito E-Cell» που έχει ήδη παρουσιαστεί από το 2010. 

Ωστόσο στην περίπτωση του Sprinter E-Cell ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 70kW (που μπορεί για μικρά χρονικά διαστήματα να αυξηθεί στα 100 kW) και ροπή 220 Nm (έως και 270Nm).

Παράλληλα οι δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου με συνολικά 93 κυψέλες, έχουν συνολική χωρητικότητα 35,2 kWh.

Με την μέγιστη τελική ταχύτητα του Sprinter E-Cell να περιορίζεται, για λόγους οικονομίας στην κατανάλωση ενέργειας, στα 80 χλμ./ώρα, και την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 27 kW/h, η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου γερμανικού μοντέλου ανέρχεται στα 135 χλμ.

Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, το Sprinter E-CELL δεν εμφανίζει σημαντικές διαφορές και η τοποθέτηση των μπαταριών ανάμεσα στους δύο άξονες και κάτω από το πλαίσιο, δεν επηρεάζει την χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης.

Στην πρόσφατη ΙΑΑ, το Sprinter E-CELL παρουσιάστηκε σε μια εκδοχή με ανοικτή καρότσα και μεικτό βάρος 3,5t. η οποία, ανάλογα με τον τύπο της υπερκατασκευής, μπορεί να υποστηρίξει ωφέλιμο φορτίο έως και 1,2t.

 

Νέο αυτόματο κιβώτιο «7G-Tronic»

Πέραν όμως της έκδοση E-CELL, η Mercedes-Benz παρουσίασε και πολλές ακόμα τεχνολογικές καινοτομίες για το Sprinter.

Σημαντικότερη εξ αυτών είναι χωρίς αμφιβολία το νέο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων με την ονομασία «7G-Tronic» που θα προσφέρεται σύντομα και στην ελληνική αγορά.

Πέραν των σημαντικών προτερημάτων του σε ότι αφορά στην άμεση και πιο ομαλή εναλλαγή των σχέσεων αλλά και την ευκολία στον χειρισμό του οχήματος που προσφέρει, το 7G-Tronic σε συνδυασμό με το πακέτο BlueEfficiency, είναι σε θέση να μειώσει σημαντικά τη μέση κατανάλωση καυσίμου του γερμανικού μοντέλου έως και στο όριο των 7,0 λτ./100 χλμ.

Υπενθυμίζουμε πως το πακέτο BlueEfficiency του Sprinter περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα ECO Start/Stop για την αυτόματη απενεργοποίηση του κινητήρα όταν το όχημα είναι εν στάση, ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης καθώς και ειδικές αντλίες καυσίμου και συστήματος διεύθυνσης «ECO».

Τέλος δεν πρέπει να παραλείψουμε πως μέσω της νέας γενιάς του Adaptive ESP®, με το Sprinter παρέχονται οι λειτουργίες «Brake Disk Wipe» και «Electronic Brake Prefill». Η πρώτη αναλαμβάνει να… στεγνώνει τις δισκόπλακες του συστήματος πέδησης με επαναλαμβανόμενες επαφές του με τις δαγκάνες στην περίπτωση κίνησης σε δρόμους με βρεγμένο οδόστρωμα και η δεύτερη ανιχνεύει μια απότομη αλλαγή στην πίεση του γκαζιού και αναλαμβάνει να μειώσει την απόσταση της δαγκάνας από τις δισκόπλακες. Αμφότερες έχουν στόχο την πιο άμεση εμπλοκή του συστήματος πέδησης στην περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να επιβραδύνει δραστικά και κατΆ επέκταση την καλύτερη απόδοση των φρένων κάτω από όλες τις συνθήκες.