Νέα ADAS για φορτηγά, προστατεύουν πεζούς & ποδηλάτες!
Daimler & Volvo προετοιμάζουν τα πιο «έξυπνα» φορτηγά του μέλλοντος
Ως γνωστόν, εδώ και πολλές δεκαετίες, η Volvo Trucks έχει αναπτύξει ένα ειδικό τμήμα με την ονομασία «Accident Research Team» που στόχο έχει την καταγραφή και ανάλυση δεδομένων που σχετίζονται με τα τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα στοιχεία που η
συγκεκριμένα ομάδα συγκεντρώνει σε συνδυασμό με τα δεδομένα που οι επιστήμονες
της σουηδικής εταιρείας λαμβάνουν από τους διάφορους εθνικούς και διεθνείς
φορείς, χρησιμοποιούνται από το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης των οχημάτων της
προκειμένου να εξελίξουν νέα συστήματα που θα συμβάλλουν στην μείωση των τροχαίων
ατυχημάτων.
Ωστόσο, μια πιο προσεχτική
ματιά στα δεδομένα που ισχύουν για την εμπλοκή των βαρέων επαγγελματικών
οχημάτων σε τροχαία ατυχήματα, επιτρέπει την εξαγωγή πολλών χρήσιμων
συμπερασμάτων.
Μεταξύ αυτών αξίζει να
αναφέρουμε τα πιο χαρακτηριστικά:
-Για το 90% των τροχαίων
ατυχημάτων όπου εμπλέκεται κάποιο φορτηγό, η βασική αιτία παραμένει ο
ανθρώπινος παράγοντας, με τους οδηγούς να μην έχουν εκτιμήσει σωστά την
ταχύτητα κίνησης του οχήματος τους ή να έχει αποσπαστεί η προσοχή τους.
-Η οδήγηση υπό την επήρεια
αλκοόλ δεν αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τους επαγγελματίες οδηγούς καθώς
μόλις το 0,5% που έχουν εμπλακεί σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα είχε καταναλώσει
αλκοόλ άνω των επιτρεπόμενων ορίων την ίδια στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό
για τους οδηγούς επιβατικών οχημάτων ανέρχεται στο 15%- 20%.
-Τα βαρέα φορτηγά εμπλέκονται
στο 17% του συνόλου των τροχαίων δυστυχημάτων και στο 7% των ατυχημάτων που
έχουν ως αποτέλεσμα τον τραυματισμού του οδηγού.
-Η πλειοψηφία των τροχαίων
ατυχημάτων που επιφέρουν τραυματισμό ή θάνατο του οδηγού του φορτηγού αφορά σε
τροχαία όπου δεν εμπλέκεται κάποιο άλλο όχημα, με το φορτηγό να βγαίνει συνήθως
εκτός των ορίων του δρόμου.
-Περισσότερα από τα μισά
σοβαρά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα όπου εμπλέκονται και φορτηγά, αφορούν
σε συγκρούσεις τους με άλλα φορτηγά ή οχήματα.
-Τέλος αξίζει να σημειώσουμε πως μόνο το 5% των οδηγών
ενός βαρέως επαγγελματικού οχήματος που σκοτώθηκε σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα,
φορούσε ζώνη ασφαλείας.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr