Ποτέ η πολυτέλεια δεν ήταν τόσο προσιτή
3.121 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2013)
Η εταιρεία Λεωφορεία Σταματίου ΑΕ, με παρουσία πολλών δεκαετιών στην ελληνική αγορά του λεωφορείου, πρόσφατα ανακοίνωσε τη νέα συνεργασία της με την πολωνική αμαξοποιεία CMS Auto και ένα από τα πρώτα δείγματα γραφής είναι το τουριστικό mini-bus που σας παρουσιάζουμε. Πολυτελές, άνετο και με άρτια κατασκευή, διακρίνεται για την εξαιρετική σχέση τιμής- αξίας του, προσδοκώντας σε ένα σεβαστό μερίδιο της αγοράς και στη χώρα μας.
Η κατηγορία των mini-buses και στην ελληνική αγορά κυριαρχείται από οχήματα που βασίζονται σε εκδόσεις του εξαιρετικού Mercedes-Benz Sprinter. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η νέα πρόταση της εταιρείας «Λεωφορεία Σταματίου ΑΕ» που επί σειρά ετών έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομα της με την αγορά των λεωφορείων της χώρας μας, εκπροσωπώντας μεταξύ άλλων κορυφαίους κατασκευαστές όπως η Setra.
Ωστόσο, σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του, το νέο Mercedes-Benz Sprinter 519/43 CDI Mini-Bus που σας παρουσιάζουμε, έχει αρκετές ιδιαιτερότητες.
Νέα συνεργασία με την CMS Auto
H Λεωφορεία Σταματίου ΑΕ, προέβη πρόσφατα στη σύναψη συνεργασίας με την πολωνική CMS Auto για την εκπροσώπηση των προϊόντων της και στην ελληνική αγορά.
Η γκάμα της CMS Auto που αναμένεται να λανσαριστεί και στην χώρα μας από την Σταματίου ΑΕ περιλαμβάνει διάφορες εκδοχές mini-buses όπως τουριστικά, μεταφοράς προσωπικού αλλά και μεταφοράς ΑΜΕΑ. Μάλιστα, ήδη η ελληνική εταιρεία είναι σε θέση να καλύψει τις εξεζητημένες απαιτήσεις της συγκεκριμένης χρήσης με οχήματα που μπορούν να μεταφέρουν έως και 4 αμαξίδια ατόμων με κινητικές δυσκολίες.
Σε κάθε περίπτωση, τα οχήματα της CMS Auto διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα τεχνολογίας, το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας που προσφέρουν στους επιβάτες τους, τον πλούσιο εξοπλισμό, τη δυναμική σχεδίαση αλλά και τους μεγάλους χώρους αποσκευών που υπερκαλύπτουν χωρίς προβλήματα ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες των τουριστικών πρακτορείων, των ξενοδοχείων αλλά και πολλών ακόμα επιχειρήσεων.
Λίγα λόγια για την CMS Auto
Η εταιρεία CMS ιδρύθηκε το 1997 και έκτοτε έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομα της με προϊόντα κορυφαίας ποιότητας.
Η παραγωγή τους πραγματοποιείται στις ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Βαρσοβία (περιοχή Sulejowek) με συνολικό εμβαδόν 10.000 τ.μ.
Στο προσωπικό της CMS Auto συγκαταλέγονται 60 άτομα, ενώ είναι πιστοποιημένη με ISO 9000-2001 και εγκεκριμένη από το Πολωνικό Ινστιτούτο Μηχανοκίνησης για την παραγωγή ραμπών αναπηρικών αμαξιδίων στις εκδόσεις ΑΜΕΑ.
Παράλληλα όμως, η CMS Auto είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο της που παρέχει ευρωπαϊκή έγκριση τύπου για τουριστικά mini-buses με μεικτό 5,3t.
¶νετες και ασφαλείς μετακινήσεις για έως και 19 επιβάτες
Το νέο τουριστικό λεωφορείο της CMS Auto που αποτελεί και τη βασική πρόταση της Λεωφορεία Σταματίου ΑΕ στη χώρα μας βασίζεται στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη του Mercedes-Benz Sprinter με το μεταξόνιο των 4.325 χλστ.
Το συνολικό μήκος του αμαξώματος του ανέρχεται στα 7.345 χλστ. και το εξωτερικό ύψος στα 2.720 χλστ.
Μέσω της ηλεκτρικά ελεγχόμενης πλευρικής θύρας, οι επιβάτες εισέρχονται στο εσωτερικό του οχήματος όπου θα φιλοξενηθούν σε 19+1+1 καθίσματα.
Το κάθισμα του συνοδού αναδιπλώνεται εύκολα και επιτρέπει την άνετη επιβίβαση των επιβατών, ενώ τα σκαλοπάτια είναι φαρδιά με ειδικό φωτισμό από λυχνίες LED.
Δεδομένου του χαρακτήρα του οχήματος, το Sprinter Mini-Bus της CMS Auto δεν θα μπορούσε παρά να εφοδιάζεται με την τελευταία «λέξη της μόδας» σε ό,τι αφορά στα καθίσματα των επιβατών που περιλαμβάνουν ανάκλιση, βελούδινες επενδύσεις, πλαϊνά τμήματα και προσκέφαλα από δερματίνη, ανακλινόμενα υποβραχιόνια, υποπόδια, αποθηκευτικό δίχτυ, μηχανισμό ολίσθησης στα διπλά καθίσματα (υπενθυμίζουμε διάταξη 2+1) καθώς και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, ενώ το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος των 1.940 χλστ. διασφαλίζει την άνετη μετακίνηση εντός του οχήματος ακόμα και στους ιδιαίτερα μεγαλόσωμους.
Η τελευταία σειρά καθισμάτων είναι τοποθετημένη σε ξεχωριστή, μετακινούμενη και ανυψωμένη πλατφόρμα. Παράλληλα, πίσω από τον οδηγό έχει προβλεφθεί ένα ειδικό διαχωριστικό τοιχίο, ενώ οι πλευρικές γυάλινες επιφάνειες φέρουν διπλά κρύσταλλα με φιμέ επενδύσεις.
Παράλληλα όμως, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν τα οφέλη του πληρέστατου εξοπλισμού άνεσης, με τον οποίο προσφέρεται το νέο mini-bus της CMS Auto.
Σε αυτά, μεταξύ άλλων συγκαταλέγονται στοιχεία όπως μια κλιματιστική μονάδα 15 kW από την Diavia Madrid (επίσημος προμηθευτής της Mercedes-Benz), ένα ανεξάρτητο σύστημα θέρμανσης νερού με 2 θερμαντικά σώματα (convertors) συνδεδεμένα με την εργοστασιακή θέρμανση, ένα σύστημα πολυμέσων με αναδιπλούμενη οθόνη 17 ιντσών, ένα ψυγείο μεταξύ των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδού, αποθηκευτικούς χώρους αεροπορικού τύπου στην οροφή του οχήματος με κανάλια κλιματισμού και φωτισμό από λυχνίες LED δύο τύπων (ημερήσιος/ νυχτερινός), παροχές αέρα- φωτός- ήχου για όλους τους επιβάτες κ.ά.
Κορυφαία τεχνολογικά συστήματα στην υπηρεσία του οδηγού
Με δεδομένη την εξαιρετική εικόνα του Mercedes-Benz Sprinter σε ό,τι αφορά στην εργονομία και στην ποιότητα κατασκευής του χώρου για τον οδηγό, το mini-bus της πολωνικής εταιρείας, δε θα μπορούσε παρά να παρουσιάζει μια πολύ καλή εικόνα και σε αυτόν τον τομέα.
Όλα τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σημεία με άνετη πρόσβαση, ενώ το κάθισμα του είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και ανατομικό. Το περιμετρικό οπτικό του πεδίο είναι εξαιρετικό, ενώ το επίπεδο άνεσής του αναβαθμίζεται σημαντικά και από το κλιματιστικό σύστημα «Tempmatik» που προσφέρεται γιΆ αυτόν και τον συνοδό.
¶νετο και προβλέψιμο κάτω από όλες τις συνθήκες
Κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα εδράζεται ο δοκιμασμένος και αξιόπιστος OM 642 DE 30 LA, των 2.987 κ.εκ. που αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 ίππων και ροπή 440 Nm που διατηρείται σταθερή από τις 1.600- 2.600 σ.α.λ.
Η ομοιογενής, χωρίς «τρύπες» λειτουργία του εν λόγω μηχανικού συνόλου, με το νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων «EcoGear» της Mercedes-Benz, επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια ακόμα και με πλήρες φορτίο.
Ο ενισχυμένος σταθεροποιητής του πίσω άξονα κάτω από το πλαίσιο και η –επίσης ενισχυμένη- αντιστρεπτική δοκός του εμπρόσθιου άξονα, αναβαθμίζουν σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια αλλά και την ποιότητα κύλισης του Sprinter mini-bus, ενώ μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα ESP, ABS, ASR, I EBV και BAS, αναλαμβάνει να προσφέρει την έξτρα βοήθεια στον χειριστή του οχήματος στις… έκτακτες περιπτώσεις. Φυσικά, στοιχεία, όπως το cruise-control δε θα μπορούσαν να λείπουν από τον εξοπλισμό ενός τέτοιου οχήματος.
Παρά το συνολικό μήκος των 7,34μ. και το μεικτό βάρος των 5,3t., όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, το νέο mini-bus της CMS Auto αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο και ο κύκλος στροφής του ορίζεται στα 15,2μ.