Το νέο Antos προσφέρεται με τρεις τύπους καμπίνας (ClassicSpace S & M και CompactSpace M). Εξ αυτών, το όχημα που είχαμε στην διάθεση μας από την Mercedes-Benz Ελλάς διέθετε την ClassistSpace M που, παρά τις περιορισμένες εξωτερικές της διαστάσεις (MxΠxΥ= 2.000x2.500x3.098 χλστ.), έχει να επιδείξει γενναιόδωρους χώρους στο εσωτερικό (ωφέλιμο πλάτος 2.020 χλστ. και ύψος 1.600 χλστ.), ενώ ανάλογα με τις απαιτήσεις μπορεί να εφοδιαστεί και με τρίτο κάθισμα.
Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις στο εσωτερικό του Antos, είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ενώ το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα ουσιαστικά «αγκαλιάζουν» τη θέση οδήγησης δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα εργονομικό περιβάλλον εργασίας.
Ο πίνακας οργάνων είναι καλαίσθητος και μέσω της μεγάλης οθόνης στο κέντρο του, όσο και αυτής στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να πληροφορηθεί για όλες τις κύριες και δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος, μέσω έγχρωμων απεικονίσεων (πίεση ελαστικών, πληρότητα υγρών, λειτουργία ηχοσυστήματος, αυτόματου πιλότου, συστήματος πλοήγησης κ.ά.).
Οι περισσότερες εξ αυτών των λειτουργιών είναι ελέγξιμες μέσω των ειδικών χειριστηρίων στο τιμόνι, ενώ μια τρίτη οθόνη εξυπηρετεί τις ανάγκες χρήσης ενός από τα πιο προηγμένα συστήματα διαχείρισης στόλου που είναι διαθέσιμα στην παρούσα φάση, του εργοστασιακού FleetBoard που προσφέρει η Mercedes-Benz.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε ορισμένες εξαιρετικές «πινελιές» στο εσωτερικό του νέου Antos, όπως είναι ο διακόπτης Start/Stop για τον κινητήρα, οι χώροι με όγκο από 62 – 73λτ. πίσω από τα καθίσματα, η δυνατότητα ύπαρξης ενός κρεβατιού με διαστάσεις 2.000x600 χλστ., το ψυγείο χωρητικότητας έως και 25λτ. κ.ά.
Πολλαπλές εκδόσεις για μια ευρεία γκάμα χρήσεων
Όπως προαναφέραμε, το νέο Antos προσφέρεται ως πλαίσιο ή ελκυστήρας σε εκδόσεις με μεικτό βάρος συρμού έως και 40t. Το όχημα της φωτογράφισης ήταν ένας τράκτορας με συνολικό μήκος 5.858 χλστ., μεταξόνιο 3.700 χλστ. και μεικτό βάρος 19t.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις της χρήσης για την οποία προορίζεται, το Antos μπορεί να αποκτηθεί με δύο ή τρεις άξονες και σύστημα αερανάρτησης σε όλους τους άξονες, ενώ το φαρδύ πλαίσιο του σε συνδυασμό με τους –νέου τύπου- άξονες, επιτρέπουν στον οδηγό να μεταφέρει μέγιστα φορτία με τη βέλτιστη δυνατή ενεργητική ασφάλεια και την ελάχιστη καταπόνηση του κινητήρα.
Επιλογές Euro6 με ισχύ από 238 – 510 ίππους
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Antos περιλαμβάνει τρεις 6κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες με χωρητικότητα 7,7, 10,7 και 12,8λτ.
Ο πρώτος αποδίδει ισχύ από 238 – 354 ίππους και ροπή 1.000 – 1.400Nm, ο δεύτερος έχει απόδοση από 326 – 428 ίππους και ροπή 1.700 – 2.100Νm, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις με τον κινητήρα των 12,8λτ. αποδίδουν ισχύ 421 – 510 ίππων και ροπή από 2.100 – 2.500Nm.
Το βασικό χαρακτηριστικό των εν λόγω κινητήρων, είναι η εξαιρετική αξιοπιστία τους, τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των σέρβις (έως και ανά 150.000χλμ.) και φυσικά, οι ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το όχημα που σας παρουσιάζουμε εφοδιαζόταν με τον OM470 των 10,7λτ. στην κορυφαία έκδοση των 428 ίππων από τις 1.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 2.100Nm από τις 1.100 σ.α.λ.
Βασικό στοιχείο της λειτουργίας του είναι η εξαιρετική του συνεργασία με το νέο αυτόματο κιβώτιο PowerShift 3ης γενιάς με 12 σχέσεις (προσφέρεται πλέον και με 8 σχέσεις), ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως, η Mercedes-Benz προσφέρει και το μηχανόφρενο «High Performance Engine Brake», με απόδοση έως και 400kW ενώ παράλληλα, το retarder έχει ισχύ έως και 750kW.
Κορυφαία συστήματα ενεργητικής ασφάλειας
Ως γνήσιο… τέκνο της Mercedes-Benz, το Antos δεν θα μπορούσε παρά να εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς καθώς και με άλλα συστήματα που διευκολύνουν σημαντικά το έργο του οδηγού κάτω από όλες τις συνθήκες.
Μεταξύ αυτών, αξίζει να σημειώσουμε το σύστημα «έξυπνων» φωτιστικών σωμάτων που ακολουθούν τις κινήσεις του οδηγού και μεταβάλλουν τη δέσμη του φωτός όταν π.χ. το όχημα κινείται σε στροφές, τα cruise-control και proximity control που αναλαμβάνουν να διατηρούν μια σταθερή απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, το Lane Keeping Assist που προειδοποιεί τον οδηγό όταν το όχημα παρεκκλίνει από την πορεία του και φυσικά το Active Brake Assist 3ης γενιάς που είναι σε θέση να αναγνωρίζει πλέον και σταθερά εμπόδια στην πορεία του οχήματος και στην περίπτωση που ανιχνεύσει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης του φορτηγού, είναι σε θέση να επιβραδύνει ή και ακινητοποιήσει το όχημα ακόμα και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.
Παράλληλα, διαθέσιμο είναι και το σύστημα ελέγχου της πίεσης του αέρα των ελαστικών, ενώ η πιο πρόσφατη τεχνολογική εξέλιξη που έχει να προσφέρει η Mercedes-Benz, το Predictive Powertrain Control (PPC) είναι σε θέση να κάνει χρήση δεδομένων μέσω GPS προκειμένου να διαμορφώνει ανάλογα την λειτουργία του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης της κίνησης μέσω του αυτόματου πιλότου, κινώντας το όχημα με την ελάχιστη δυνατή συμβολή του κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 3%.