Η νέα γενιά του Econic θα προσφέρεται με μεικτό βάρος από 18t. – 26t. και με δύο ή τρεις άξονες σε διάταξη 4x2, 6x4, 6x2/4.
Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα του γερμανικού μοντέλου, η εξαιρετική ευελιξία του, διασφαλίζεται και χάρη στη μεγάλη γκάμα μεταξονίων που περιλαμβάνει επιλογές με μήκος από 3.450 – 5.700 χλστ.
Παράλληλα, την ίδια στιγμή που η εξαιρετικά μικρή απόσταση του δαπέδου της καμπίνας από το έδαφος (μόλις ένα σκαλοπάτι) παραμένει το βασικό «ατού» και της νέας γενιάς, το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος θα μεταβάλλεται από τα 1.295 – 1.745 χλστ., ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης του οχήματος.
Με περισσότερες από 12.500 πωλήσεις από το 1998, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Mercedes-Benz Econic έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών του χάρη στην μεγάλη ευελιξία, την ευκολία επιβίβασης και αποβίβασης από αυτό (ιδίως στις εφαρμογές που προβλέπουν συχνές στάσεις και φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων) κ.ά.
Για τον λόγο αυτό, το Econic απαντάται και στην χώρα μας ως απορριμματοφόρο, πυροσβεστικό όχημα, ως υδροφόρο κ.ά.
Νέα σχεδίαση καμπίνας και εσωτερικού
Παρότι οι νέοι κινητήρες τεχνολογίας Euro6 με τους οποίους εφοδιάζεται και το Econic, απαιτούν αυξημένο χώρο επί του πλαισίου ενώ επηρεάζουν και το συνολικό απόβαρο του οχήματος, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έχουν καταφέρει να διατηρήσουν το συνολικό βάρος του οχήματος σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των Euro5 εκδόσεων. Παράλληλα, η ιδιαίτερα χαμηλή καμπίνα του Econic, με την εντυπωσιακή ευρυχωρία και ευκολία πρόσβασης, διατηρείται αναλλοίωτη.
Η νέα μάσκα, ο πιο στιβαρός προφυλακτήρας και τα φώτα πορείας με λυχνίες τύπου LED που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, αποτελούν τα βασικότερα γνωρίσματα της νέας γενιάς του Econic.
Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό της, η ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα του γερμανικού φορτηγού εξακολουθεί να είναι εύκολα προσβάσιμη μέσω μιας δίφυλλης πλευρικής θύρας.
Ο πλήρως ανανεωμένος εσωτερικός διάκοσμος περιλαμβάνει ένα νέο τιμόνι με πολλαπλά ενσωματωμένα χειριστήρια, ενώ ο πίνακας οργάνων παραπέμπει άμεσα στα μεγαλύτερα Antos ή Actros.
Παράλληλα, η μετατόπιση του χειρόφρενου και των χειριστηρίων για το κιβώτιο ταχυτήτων στο ίδιο επίπεδο με το τιμόνι, αναβαθμίζει σημαντικά την εργονομία τους. Παράλληλα, οι διάφοροι διακόπτες, τα χειριστήρια αλλά και οι αποθηκευτικοί χώροι και θήκες στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα έχουν επαναπροσδιοριστεί.
Βασικό μέλημα των σχεδιαστών ήταν η εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων αποθηκευτικών χώρων και τέτοιοι υπάρχουν πολλοί στο επάνω και κάτω μέρος του ταμπλό, πίσω από καθίσματα των επιβατών αλλά και την οροφή του οχήματος.
Πιο αποδοτικοί και φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες
Τ ο Ευρωπαϊκό Πρωτόκολλο Euro6 προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση της συγκέντρωσης των μικροσωματιδίων στα καυσαέρια ενός κινητήρα κατά 90% σε σχέση με τις αντίστοιχες επιλογές τεχνολογίας Euro5.
Προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατό, η Mercedes-Benz κάνει χρήση ενός συνδυασμού των συστημάτων SCR (Selective Catalytic Reduction) και EGR (Exhaust Gas Recirculation).
Το πρώτο αναλαμβάνει να επεξεργαστεί τα καυσαέρια με την προσθήκη διαλύματος ουρίας (AdBlue) και τη βοήθεια ενός ειδικού φίλτρου μικροσωματιδίων και ενός καταλυτικού μετατροπέα. Ωστόσο, το EGR αναλαμβάνει την επανακυκλοφορία των καυσαερίων στον θάλαμο καύσης, προτού αυτά … αφεθούν στις «περιποιήσεις» του συστήματος SCR.
Οι υψηλές απαιτήσεις ψύξης του συστήματος EGR αποτελούν και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που εμφανίζουν οι κινητήρες Euro6, τόσο ως προς το μέγεθος, όσο και ως προς την κατανάλωση ενέργειας.
ΠαρΆ όλα αυτά, η Mercedes-Benz έχει καταφέρει να διατηρήσει το συνολικό απόβαρο του νέου Econic σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των Euro5 εκδόσεων του, ενώ παράλληλα έχει καταφέρει να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα κατά 5%. Παράλληλα η κατανάλωση AdBlue είναι μειωμένη κατά 40% σε σχέση με τις Euro5 εκδόσεις.
Ο 6κύλινδρος –σε σειρά- OM 936 LA, των 7,7 λτ. της Mercedes-Benz, είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 299 ή 354 ίππων και μέγιστη ροπή 1.200 ή 1.400 Nm αντίστοιχα.
Η μέγιστη τιμή της ροπής του είναι διαθέσιμη από ένα χαμηλότερο φάσμα στροφών λειτουργίας του, ενώ το νέο αναβαθμισμένο μηχανόφρενο των 235kW προσφέρει σημαντική μείωση της φθοράς των επιμέρους στοιχείων του συστήματος πέδησης (τακάκια, δίσκοι κ.ά.).
Eco…λογικό αυτόματο κιβώτιο
Το Mercedes-Benz Econic θα εξακολουθήσει να εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Allison με έξι σχέσεις.
Σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της Mercedes-Benz, το εν λόγω κιβώτιο προσφέρει άνετο και αποβλημάτιστο έλεγχο του οχήματος, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις έντονου κυκλοφοριακού φόρτου (με τα συνεχή σταμάτα – ξεκίνα).
Ωστόσο, η νέα γενιά του Econic διαθέτει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του εν λόγω κιβωτίου της Allison που φέρει ένα πιο «Eco» λογισμικό, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω η μέση κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα.