Στην πλειοψηφία των χρήσεων για τις οποίες προορίζεται το νέο Volvo FE, οι συχνές στάσεις και η ανάγκη εξόδου – εισόδου του οδηγού από την καμπίνα είναι ο… κανόνας. Για το λόγο αυτό, η σουηδική εταιρεία έχει φροντίσει να του προσφέρει δύο πλατιά, σταθερά και αντιολισθητικά σκαλοπάτια καθώς και εύχρηστες χειρολαβές.
Παράλληλα, δεδομένου ότι η χρήση του FE ως όχημα που καλείται να διανύσει ένα μεγάλο μέρος του δρομολογίου του εντός της πόλης, είναι ιδιαίτερα συχνή, πρωταρχικό μέλημα των σχεδιαστών της Volvo Trucks ήταν η δημιουργία ενός ευρύτατου οπτικού πεδίου με ελάχιστα «νεκρά σημεία».
Πέραν των νέων –ηλεκτρικά ελεγχόμενων αλλά και θερμαινόμενων- καθρεπτών, έχει επιστρατευθεί λύσεις όπως οι πλευρικές γυάλινες επιφάνειες στο κάτω μέρος των θυρών, στοιχείο που θα εκτιμηθεί δεόντως από τους οδηγούς που αναγκάζονται συχνά να πραγματοποιήσουν απαιτητικούς ελιγμούς παρουσία… πεζών.
Πέραν αυτού, σημαντικές βελτιώσεις έχει δεχθεί και ο εσωτερικός διάκοσμος με τον αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων, τους μεγαλύτερους και πιο εύκολα προσβάσιμους αποθηκευτικούς χώρους και φυσικά, τη σημαντικά βελτιωμένη εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων.
Σε ότι αφορά τους τύπους της καμπίνας, το νέο FE είναι διαθέσιμο με τρεις επιλογές. Η καμπίνα ημέρας έχει πλάτος 2.300χλστο, ύψος 1.605 χλστ. και μήκος 1.600 χλστ. Η καμπίνα Comfort μεταβάλλεται ως προς το μήκος της (2.000 χλστ.) και προσφέρει χώρο για ένα κρεβάτι ή έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο «εργασίας» για τους επιβάτες της καμπίνας ή απλώς, περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους. Τέλος, η καμπίνα με κρεβάτι, έχει ωφέλιμο μήκος 2.200 χλστ. και προσφέρεται με ένα στρώμα πλάτος από 580 – 780 χλστ. ανάλογα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη. Καταλήγοντας πρέπει να επισημάνουμε πως στο νέο FE έχουν χρησιμοποιηθεί εντός νέοι τύποι καθισμάτων που αναβαθμίζουν σημαντικά την άνεση που απολαμβάνει ο οδηγός καθώς και την ασφάλεια του (χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ζωνών ασφαλείας αλλά και έδρασης του καθίσματος) ενώ σημαντική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της θερμομόνωσης και ηχομόνωσης της καμπίνας.
Τεράστια γκάμα εκδόσεων, μειωμένο απόβαρο
Το νέο Volvo FE είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 18t.-26t. ωστόσο, μπορεί να υποστηρίξει συρμούς έως και 44t.
Η γκάμα των εκδόσεων του περιλαμβάνει οχήματα με δύο ή τρεις άξονες (ελκυστήρς: 4x2, πλαίσιο: 4x2, 6x2, 6x4) ενώ ο υποψήφιος ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ 17 διαφορετικών μεταξονίων με μήκος από 3.200 – 6.800 χλστ.
Στις παραπάνω παραλλαγές αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο, ελαφρύτερο και με περισσότερες διευκολύνσεις ως προς την υποστήριξη πολλαπλών τύπων υπερκατασκευών, πλαίσιο του είναι διαθέσιμο σε τρία ύψη (Χαμηλό: 880 χλστ., Μεσαίο: 950 χλστ., Υψηλό: 1.050 χλστ.).
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι η μείωση του βάρους των αξόνων του γεγονός που συμβάλλει θετικά στην βελτίωση του μέγιστου ωφέλιμου φορτίου που είναι σε θέση να μεταφέρουν όλες οι εκδόσεις. Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, προσφέρονται λύσεις τόσο αέρος όσο και παραβολικές, ενώ οι δεξαμενές για το καύσιμο είναι κατασκευασμένες από πλαστικό, χάλυβα ή αλουμίνιο με χωρητικότητα από 160 – 710λτ. Επιπρόσθετα οι δεξαμενές AdBlue έχουν μέγιστη χωρητικότητα 32λτ.
Νέος 6κύλινδρος D8K με ισχύ 250 – 320 ίππων
Ηπηγή ισχύος του νέου Volvo FE είναι ο πλήρως αναβαθμισμένος, 6κύλινδρος σε σειρά, D8K των 7,7λτ. που διατίθεται σε εκδοχές με απόδοση 250, 280 και 320 ίππων από τις 2.100 σ.α.λ. Τα αντίστοιχα αποθέματα της ροπής του ορίζονται στα 950, 1.050 και 1.200 Nm και είναι διαθέσιμα από τις 900 – 1.700 σ.α.λ.
Χάρη στον συνδυασμό των τεχνολογιών SCR και EGR καθώς και ενός ειδικού φίλτρου μικροσωματιδίων, το εν λόγω μηχανικό σύνολο καλύπτει απόλυτα τις προδιαγραφές ρύπων της Euro6.
Πέραν της… πατροπαράδοτης αξιοπιστίας του, ο νέος αυτός κινητήρας διακρίνεται και για το περιορισμένο κόστος συντήρησης του δεδομένου ότι τα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης του ανέρχονται έως και στα 75.000 χλμ. (για τα οχήματα διανομών) ή έως στα 100.000 χλμ. (για τα οχήματα μεταφορών μεγάλων αποστάσεων).
Σε ότι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, οι επιλογές αφορούν σε δύο χειροκίνητες επιλογές 6 ή 9 λτ. καθώς και ένα αυτόματο 6 σχέσεων. Ωστόσο, τα σημαντικά νέα αφορούν στην ύπαρξη και του υπερσύγχρονου αυτοματοποιημένου κιβωτίου I-Shift στην γκάμα του νέου Volvo FE.
Διαθέτοντας ειδικές ρυθμίσεις για τα οχήματα διανομών, το 12τάχυτο αυτό κιβώτιο είναι σε θέση να συμβάλλει στη σημαντική μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου αλλά και της φθοράς των επιμέρους τμημάτων του οχήματος ενώ παράλληλα, λύνει –κυριολεκτικά- τα χέρια στον οδηγό κατά την κίνηση εντός της πόλης, αναλαμβάνοντας να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της απόδοσης του κινητήρα κάτω από όλες τις συνθήκες.
Σημαντικές υπηρεσίες για τον επαγγελματία
Πέραν των αδιαμφισβήτητων… προτερημάτων του, το νέο FE φαντάζει ως μια εξαιρετικά ελκυστική επιλογή και για τον Έλληνα χάρη και στα εξαιρετικά προγράμματα πριν και μετά την πώληση με τα οποία το υποστηρίζει η ελληνική αντιπροσωπεία.
Συγκεκριμένα, αξίζει να αναφέρουμε την «Volvo Premium Μίσθωση» που περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από τις δαπάνες καυσίμων και οδηγού έναντι μιας μηνιαίας αμοιβής αλλά και το «Χρυσό Συμβόλαιο Συντήρησης» μέσω του οποίου, η συντήρηση, οι επισκευές, η παρακολούθηση των… κρίσιμων εξαρτημάτων καθώς και το service του οχήματος είναι απόλυτα διασφαλισμένα με γνώμονα την βέλτιση παραγωγικότητα της επιχείρησης του πελάτη.
Τέλος το «Dynafleet» είναι ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων της Volvo Trucks που επιτρέπει την διαρκή παρακολούθηση της κατανάλωσης καυσίμου, των επιδόσεων των οδηγών, των εκπομπών ρύπων και των διαστημάτων συντήρησης του οχήματος σε πραγματικό χρόνο από οποιοδήποτε σημείο μέσω ενός εύχρηστου περιβάλλοντος στο διαδίκτυο.