Η εξαιρετικά μεγάλη γκάμα εκδόσεων του Mercedes-Benz Sprinter ανέκαθεν περιλάμβανε και εκδοχές με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Με αυτό το δεδομένο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως και η νέα γενιά του δημοφιλέστατου ελαφρού επαγγελματικού της είναι πλέον διαθέσιμη και σε εκδόσεις 4x4, με σημαντικές ωστόσο αναβαθμίσεις σε σχέση με το παρελθόν.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη
4κίνηση
Προκειμένου να προσφέρει στο νέο Sprinter 4x4 ακόμη υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης κάτω και από τις πιο αντίξοες συνθήκες, η Mercedes-Benz εφοδιάζει τις νέες 4x4 εκδόσεις του με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους δύο άξονε.ς
Ο λόγος για το σύστημα «4ETS» που βασίζεται μεταξύ άλλων στους πολλαπλούς
αισθητήρες τόσο του ESP όσο και του ABS προκειμένου
να διαμορφώνει, κατά περίπτωση τη λειτουργία του.
Η ενεργοποίηση του 4ETS γίνεται
μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό όταν το όχημα είναι στάσιμο ή κινείται με
ταχύτητα μικρότερη των 10 χλμ./ώρα. Τα εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να
λαμβάνει υπόψη του πολλαπλές παραμέτρους που αφορούν στην κίνηση του οχήματος
και είναι σε θέση να μεταβάλλει τα επίπεδα της ροπής που ασκούνται σε κάθε έναν
τροχό ξεχωριστά ενώ παράλληλα ενεργοποιεί αναλόγως και το σύστημα πέδησης
(πάντα αυτόματα).
Η μετάδοση της κίνησης
γίνεται σε αναλογία 35:65 μεταξύ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα και
φυσικά το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται ανάλογα με τις περιστάσεις.
Ωστόσο, σε αυτό το σημείο
αξίζει να αναφέρουμε πως το 4ETS του νέου Sprinter
4x4 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και σύστημα
υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (κοντές). Η λειτουργία «Low Range»
ενεργοποιείται επίσης με το πάτημα ενός κουμπιού και ουσιαστικά μειώνει το
εύρος των σχέσεων (κλιμάκωση) κατά 42%.
Νέο σύστημα υποβοήθησης της
κίνησης σε κατωφέρειες
Νέο στοιχείο στον εξοπλισμό του Mercedes-Benz Sprinter 4x4 είναι και το σύστημα «Downhill Speed Regulation» που ουσιαστικά αναλαμβάνει να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα κίνησης για το όχημα, όταν αυτό κινείται σε μια έντονη κατωφέρεια. Προκειμένου να καταστεί αυτό εφικτό, το DSR ελέγχεται μέσω του συστήματος cruise-control.
Βελτιωμένες εκτός δρόμου
ικανότητες
Προκειμένου να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στην κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές με έντονες εδαφικές ανωμαλίες, το νέο Sprinter 4x4 έχει δεχθεί αρκετές δομικές τροποποιήσεις σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του γερμανικού μοντέλου.
Η απόσταση του αμαξώματος από
το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 110 χλστ. στο εμπρόσθιο τμήμα και κατά 80 χλστ. στο
πίσω τμήμα. Παράλληλα η γωνία προσέγγισης του αμαξώματος στις εκδόσεις με
μεικτό 3,5t. έχει αυξηθεί στις 28 μοίρες
(από τις 18 μοίρες για τα οχήματα 4x2). Αντίστοιχα,
για τις εκδόσεις με κοντό πίσω πρόβολο, η γωνία διαφυγής ανέρχεται στις 27
μοίρες (από 22 μοίρες στις συμβατικές εκδόσεις). Επιπρόσθετα, η γωνία ράμπας
έχει αυξηθεί από τις 17 μοίρες στις 25 μοίρες αντίστοιχα.
Καταλήγοντας αξίζει να
αναφέρουμε πως το συνολικό βάρος των νέων εκδόσεων 4x4 του Sprinter
είναι κατά 115 – 135 κιλά υψηλότερο σε
σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις.
Ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα
ηλεκτρικών συστημάτων ασφάλειας
Το νέο Mercedes-Benz Sprinter 4x4 διατηρεί τον ευρύτατο κατάλογο προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της ενεργητικής του ασφάλειας, γεγονός που ισχύει για τις συμβατικές εκδόσεις της νέας γενιάς του γερμανικού ελαφρού επαγγελματικού.
Μέσω του προγράμματος Adaptive Electronic Stability Program (ESP), ελέγχεται μια σειρά άλλων λειτουργιών και
συστημάτων μεταξύ των οποίων αξίζει να αναφέρουμε επιγραμματικά τα:
-ABS
(Anti-lock Braking System)
-ASR (Acceleration Skid Control)
-EBD (Electronic Brake Distribution)
-BAS (Brake Assist)
-AAS (Start-off Assist
-LAC (Load Adaptive Control)
-Trailer Stability Control
Πληρέστατη γκάμα Euro6
κινητήρων
Οι βασικές επιλογές στη γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Sprinter 4x4 αφορούν σε δύο εκδόσεις του 4κύλινδρου OM 651 πετρελαιοκινητήρα των 2,15λτ.
Πρόκειται για τις:
-Sprinter 313/513 BlueTec με ισχύ 129 ίππων
και ροπή 305 Nm
-Sprinter 316/516 BlueTec με ισχύ 163
ίππων και ροπή 360 Nm.
Επιπρόσθετα είναι διαθέσιμος
και ο V6 OM 642 των
3,0λτ. στις εκδόσεις:
-Sprinter 319/519 BlueTec με ισχύ 190 ίππων
και ροπή 440 Nm.
Σε ότι αφορά στη μέση
κατανάλωση καυσίμου τους, τα εν λόγω μηχανικά σύνολα (σύμφωνα με τα όσα
ανακοινώνει ο κατασκευαστής) εμφανίζουν αυξημένη κατανάλωση κατά 0,4 – 0,8
λτ./100χλμ. σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr