ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Favorit LSAP 10W40

Favorit LMF 10W40

Komparol MF 20W50

Το… κυκλοφορικό σύστημα του κινητήρα

3.382 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2014)

Το σύστημα λίπανσης του κινητήρα αλλά και των άλλων μηχανικών μερών ενός οχήματος, αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες που διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία τους καθώς επίσης και τη… μακροημέρευσή τους. Στις σελίδες που ακολουθούν, συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πολλές σημαντικές πληροφορίες που οφείλετε να γνωρίζετε σχετικά.

PRO.autotriti Team

Ηαρχή λειτουργίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης βασίζεται στην καύση ενός μείγματος αέρα- καυσίμου που επιφέρει την κίνηση διάφορων μηχανικών μερών του κινητήρα, η οποία μέσω του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, θα μετατραπεί σε κινητική ενέργεια για τους τροχούς. 
Από τη στιγμή που διάφορα μέταλλα που εφάπτονται μεταξύ τους κινούνται συνεχώς στο εσωτερικό του κινητήρα, είναι αυτονόητο πως μεταξύ τους δημιουργούνται τριβές που είναι σε θέση (μέσο- μακροπρόθεσμα) να τα καταστρέψουν. 
Για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, ο κινητήρας εφοδιάζεται με σύστημα λίπανσης που αναλαμβάνει να μειώσει αυτές τις τριβές. Πως γίνεται αυτό; Απλούστατα, στο εσωτερικό του κινητήρα κυκλοφορεί λάδι που καλύπτει όλες τις επιφάνειες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα «φιλμ» λαδιού πάνω σε κάθε μια από αυτές. 
Η εν λόγω επίστρωση συμβάλλει στη μείωση του συντελεστή τριβής μεταξύ των επιφανειών, απορροφά διάφορες ακαθαρσίες που δημιουργούνται, τόσο από την καύση του καυσίμου, όσο και από την φθορά των υλικών του κινητήρα και προλαμβάνει την αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του κινητήρα. 
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας να λειτουργεί σαν μια… καλολαδωμένη μηχανή. 
Αυτό συμβάλλει, τόσο στην καλύτερη απόδοση του, όσο και –κυρίως- στη διατήρηση του σε καλή κατάσταση. Έτσι επιτυγχάνεται και η μέγιστη δυνατή διάρκεια ζωής του. 
Είναι σίγουρο πως, για τον κινητήρα σας, δεν θα επιλέγατε ένα καύσιμο «αμφιβόλου ποιότητας». Πιστεύετε πως είναι λιγότερο σημαντικό να φροντίζετε για την διατήρηση του σε καλή κατάσταση; Απλώς σκεφτείτε το κόστος επισκευής του κινητήρα σε περίπτωση βλάβης, σε σχέση με το κόστος που απαιτείται για την περιοδική αλλαγή του λιπαντικού του. 

Η σημασία του λιπαντικού για τον κινητήρα
Τόσο ο κινητήρας ενός οχήματος, όσο και τα διάφορα άλλα μηχανικά μέρη που απαιτούν λίπανση (σύστημα μετάδοσης της κίνησης, άξονες κ.ά.), αποτελούνται από πολλαπλά μεταλλικά εξαρτήματα. 
Όταν αναφερόμαστε στον κινητήρα, θα μπορούσαμε επιγραμματικά να αναφέρουμε στοιχεία όπως είναι οι κύλινδροι, τα έμβολα, οι βαλβίδες, ο στρόφαλος, ο εκκεντροφόρος κ.ά. 
Βάσει της αρχής λειτουργίας όλων των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ένα μείγμα καυσίμου και αέρα εκρήγνυται, προκειμένου να προσφέρει την απαιτούμενη ενέργεια που, μέσω των εμβόλων και των υπολοίπων κινούμενων τμημάτων του κινητήρα θα προσφέρει τη δυνατότητα στο όχημα να κινηθεί. 
Κατά την κίνηση τους, τα προαναφερθέντα τμήματα του κινητήρα έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υψηλές θερμοκρασίες καθώς και φθορές. 
Προκειμένου λοιπόν ο κινητήρας να παραμένει… σε φόρμα, επιβάλλεται να υπάρχει ένα υλικό που θα μειώνει τις τριβές αυτές. 
Αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος που αναλαμβάνει το λιπαντικό. Ωστόσο δεν είναι μόνον αυτός. 

Τι προσφέρει το λιπαντικό στον κινητήρα
Το λιπαντικό είναι απαραίτητο σε έναν κινητήρα, προκειμένου αυτός να διατηρείται σε καλή κατάσταση. 
Πέραν όμως της λίπανσης που προσφέρει στα μηχανικά του μέρη, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι τριβές και κατΆ επέκταση η φθορά του, το λιπαντικό είναι υπεύθυνο και για αρκετές ακόμα λειτουργίες όπως:
- Στεγανοποίηση: 
Στεγανοποιεί διάφορα κενά και προλαμβάνει την διαφυγή καυσαερίων.
- Ψύξη:
Απορροφάει θερμότητα προλαμβάνοντας την υπερθέρμανση και καταστροφή των εξαρτημάτων.
- Πρόληψη οξείδωσης:
Βοηθά στην πρόληψη της οξείδωσης και της διάβρωσης.
- Καθαρισμός:
Συλλέγει και διαλύει στοιχεία όπως η αιθάλη, η λάσπη κλπ., καθαρίζοντας τον κινητήρα.

Γιατί αλλοιώνεται το λιπαντικό και ποιες είναι οι επιπτώσεις
Η λειτουργία του κινητήρα έχει ως αποτέλεσμα την σταδιακή φθορά του λιπαντικού μέσου και οι κυριότερες αιτίες γιΆ αυτό είναι οι εξής:
- Συσσώρευση ακαθαρσιών
- Μόλυνση από μόρια νερού
- Θερμική οξείδωση του λιπαντικού
- Κατανάλωση (καύση) των προσθέτων που διαθέτει.
Ως γνωστόν, το λιπαντικό πρέπει να αντικαθίσταται σε περιοδική βάση προκειμένου ο κινητήρας να διατηρεί την εύρυθμη λειτουργία του. Σε αντίθετη περίπτωση, συσσωρεύονται ακαθαρσίες στο εσωτερικό του, με αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, τη μείωση της απόδοσης του και φυσικά τη μείωση της διάρκειας ζωής του. 

Favorit LSAP 10W40
Υψηλής απόδοσης ημισυνθετικό λιπαντικό, παρέχει προστασία κατά των φθορών και μείωση των τριβών στους κινητήρες νέας τεχνολογίας EURO V.
Rheinol  
τηλ.: 23820 21195

Favorit LMF 10W40
Μέγιστης απόδοσης μεικτού στόλου λιπαντικό για όλουςτους μοντέρνους turbo πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες. 
Rheinol  
τηλ.: 23820 21195

Komparol MF 20W50
Υψηλής απόδοσης λιπαντικό για μοντέρνους πετρελαιοκινητήρες με χαρακτήρα SHPD, το οποίο γίνεται εξαιτίας της σημαντικής πρόσθετης τεχνολογίας του, καλύπτει εξίσουτα υψηλότερα αιτήματα των ιδιαίτερα απαιτητικών μηχανών diesel.
Rheinol  
τηλ.: 23820 21195