Από την πρώτη στιγμή καθίσταται σαφές πως η σχεδίαση των νέων καμπινών του Atego είναι πλήρως αναβαθμισμένη.
Η νέα μάσκα φιλοξενεί ένα σαφέστατα μεγαλύτερο λογότυπο της Mercedes-Benz (διαμέτρου 280 χλστ.) ενώ ο επίσης ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας φιλοξενεί εντελώς νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα που περιλαμβάνουν και φώτα ημέρας με λυχνίες τύπου LEDs. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν επίσης τροποποιηθεί προκειμένου να προσφέρουν και καλύτερη κάλυψη στις πλευρικές θύρες διατηρώντας τα παράθυρα καθαρότερα ακόμη και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες ενώ οι πόρτες έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών γεγονός που ευνοεί σημαντικά την διαδικασία εισόδου στο εσωτερικό. Παράλληλα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι καμπίνες του νέου Atego εφοδιάζονται με ένα σκαλοπάτι.
Τέσσερις τύποι καμπίνας
Η νέα γενιά του Atego εφοδιάζεται με πολλαπλούς τύπους καμπίνας που όλες έχουν συνολικό πλάτος 2.295 χλστ. Η καμπίνα ClassicSpace (με την οποία εφοδιάζονταν και το όχημα της φωτογράφησης) προσφέρεται σε κοντές (μήκος 1.650 χλστ.) και επιμηκυμένες εκδόσεις (+180 χλστ) ενώ η καμπίνα ClassicSpace L έχει μήκος 2.250 χλστ. και ωφέλιμο εσωτερικό ύψος 1.510 χλστ. Τέλος, η καμπίνα BigSpace L έχει μήκος 2.250 χλστ., ωφέλιμο εσωτερικό ύψος 1.910 χλστ. και μπορεί να αποκτηθεί με ένα ή δύο κρεβάτια μήκος 2.095 χλστ. και πλάτους 680 χλστ.
¶μεσες παραπομπές στα μεγαλύτερα Antos, Arocs και Actros
Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Atego έχει τροποποιηθεί σημαντικά και φέρει σαφείς επιρροές από τα μεγαλύτερα φορτηγά της Mercedes-Benz.
Τόσο το ταμπλό όσο και ο πίνακας οργάνων έχουν τροποποιηθεί πλήρως με τον τελευταίο να περιλαμβάνει μια μεγάλη κεντρική –έγχρωμη- οθόνη όπου και προβάλλονται πολλαπλά δεδομένα αναφορικά με τη λειτουργία του οχήματος.
Παράλληλα, το νέο τιμόνι φέρει πολλαπλά ενσωματωμένα χειριστήρια ενώ, έχει μεταβληθεί πλήρως η διαρρύθμιση των διαφόρων χειριστηρίων στο ταμπλό, εκατέρωθεν του.
Παράλληλα, η Mercedes-Benz προσφέρει τρεις διαφορετικούς τύπους ταμπλό (Classic cockpit, Standard cockpit και Comfort cockpit), ανάλογα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του οχήματος (χώροι, επενδύσεις κ.ά.) αλλά και τη χρήση για την οποία προορίζεται στο όχημα, σε συνδυασμό πάντα και με τον τύπο της καμπίνας.
Εντελώς νέο είναι όμως και το κάθισμα του οδηγού και χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του επιτρέπει την άμεση εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης. Παράλληλα η Mercedes-Benz προσφέρει πλέον νέα συστήματα ήχου και πολυμέσων καθώς και νέου τύπου κρεβάτια, νέες λύσεις ως προς τους αποθηκευτικούς χώρους αλλά και πολλαπλές –εξεζητημένες- επιλογές όπως π.χ. κάμερα οπισθοπορείας.
Εκδόσεις: Δύο άξονες και μεικτό από 6,5t. – 16t.
Όπως προαναφέραμε, το νέο Atego προσφέρεται σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 6,5t. – 16,0t. και δύο άξονες με φύλλα σούστας ή αερανάρτηση.
Σε ότι αφορά στο μήκος του μεταξονίου, οι επιλογές ανέρχονται στις 12 (από 3.020 χλστ. – 6.260 χλστ.).
Όλα τα παραπάνω καθιστούν σαφές πως και η νέα γενιά του Atego προσφέρει ακόμη περισσότερες λύσεις για εξαιρετική μεγάλη γκάμα εφαρμογών τόσο στον κλάδο των ενδοαστικών διανομών όσο και στην μεταφορά φορτίων όλων των τύπων σε περιαστικό και εθνικό επίπεδο αλλά και στον κλάδο των κατασκευών.
Ένα επίσης βασικό γνώρισμα της νέας γενιάς του Atego είναι πως το ηλεκτρονικό πρόγραμμα «Stability Control Assist» γνωστό και ως ESP για τα επιβατικά οχήματα, θα περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του, γεγονός που αναμφίβολα, αναβαθμίζει κατά πολύ το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας του γερμανικού φορτηγού κάτω από όλες τις συνθήκες.
Σε ότι αφορά στο πλαίσιο, βασικό μέλημα της Mercedes-Benz ήταν η αύξηση της στιβαρότητας του με παράλληλη μείωση του απόβαρου του οχήματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες παραγωγής υπερκατασκευών, να βρουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που επιθυμούν προκειμένου να εξελίξουν βέλτιστες λύσεις σε απόλυτη αρμονία με τις προδιαγραφές του οχήματος.
Με κύριο γνώμονα την μείωση του συνολικού απόβαρου του οχήματος αλλά και την βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς, έχουν πραγματοποιηθεί και οι εκτεταμένες αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, στις αναρτήσεις και τους άξονες και φυσικά στο σύστημα διεύθυνσης.
Παράλληλα, νέες λύσεις προσφέρονται ανάλογα με την χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα όπως π.χ. η δυνατότητα απόκτησης του με πλαστικές δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας ακόμα και 80 λτ. (αντί για 120 λτ.) προκειμένου να εξασφαλιστεί ακόμα και το τελευταίο διαθέσιμο κιλό για την μεταφορά προϊόντων.
Κινητήρες: Προτάσεις με ισχύ από 156 – 299 ίππους
H νέα γκάμα κινητήρων του Mercedes-Benz Atego που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6 περιλαμβάνει δύο μηχανικά σύνολα BlueEfficiency Power με χωρητικότητας 5,1λτ. και 7,7λτ. αντίστοιχα.
Ο μικρότερος εξ αυτών είναι ο 4κύλινδρος ΟΜ 934 και προσφέρεται σε εκδόσεις με απόδοση από 156 – 231 ίππους.
Αντίστοιχα, ο 6κύλινδρος OM 936 αποδίδει ισχύ 238 – 299 ίππων.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η Mercedes-Benz, τα εν λόγω μηχανικά σύνολα επιτυγχάνουν μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 5% σε σχέση με τις εκδόσεις Euro5 ενώ σαφείς βελτιώσεις παρατηρούνται στο σύστημα τροφοδοσίας common-rail (πιέσεις έως 2.400 bar). Επιπρόσθετα, η μέση κατανάλωση του διαλύματος AdBlue έχει μειωθεί κατά 2,0% - 2,5%, ανάλογα με τη χρήση του οχήματος.
Τέλος δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η Mercedes-Benz, τα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης των νέων μηχανικών συνόλων του Atego, έχουν αυξηθεί έως και στα 120.000 χλμ.
Το νέο PowerShift 3 στο βασικό εξοπλισμό
Ίσως η σημαντικότερη εξέλιξη αναφορικά με το τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας γενιάς του Atego είναι το γεγονός πως στο βασικό εξοπλισμό του εφοδιάζεται με το –τελευταίας γενιάς- αυτόματο κιβώτιο PowerShift 3.
Οι ιδιαίτερα γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων διασφαλίζουν την βέλτιστη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα διατηρώντας παράλληλα την φθορά των επιμέρους μηχανικών τμημάτων του συστήματος μετάδοσης στο μίνιμουμ.
Παράλληλα όμως, το επίπεδο άνεσης του οδηγού κατά τον χειρισμό του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες (κυρίως εντός της πόλης) αναβαθμίζεται κάθετα.
Η βασική επιλογή «προγράμματος» του νέου PowerShift 3 για το Atego είναι η «Economy» ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το «Power mode».
Επιπρόσθετα, όσοι το επιθυμούν, μπορούν να αποκτήσουν το Atego και με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 6, 8 ή 9 σχέσεων.