Οδική συμπεριφορά: ¶νετο και προβλέψιμο με ή χωρίς φορτίο
10.755 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2014)
Κατά τη διάρκεια της οδηγικής παρουσίασης του νέου Ford Transit Connect από τους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στα περίχωρα του Μονάχου, είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι διαφόρων εκδόσεων του νέου μοντέλου και να ελέγξουμε, για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, την οδική του συμπεριφορά και την απόδοση και λειτουργία των πολλαπλών κινητήρων του.
Με δεδομένη πάντα την εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκονται ακόμη και οι μικροί δρόμοι του επαρχιακού οδικού δικτύου του γερμανικού νότου, το πρώτο πράγμα που κερδίζει τις εντυπώσεις στο εσωτερικό του νέου Transit Connect είναι το ευρύ περιμετρικό πεδίο που οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν εξασφαλίσει στον οδηγό.
Παράλληλα, η εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης είναι μια εξαιρετικά εύκολη υπόθεση χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα αλλά και την κολώνα του τιμονιού.
Τα οχήματα που είχαμε στην διάθεση μας ήταν φορτωμένα με μερικές εκατοντάδες κιλά προκειμένου να προσομοιώσουν την οδική συμπεριφορά του Transit Connect κατά την κίνηση με φορτίο και το πρώτο πράγμα που παρατηρήσαμε ήταν η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η εξίσου αποτελεσματική λειτουργία της ανάρτησης ακόμη και στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος τις οποίες –ομολογουμένως- ψάξαμε για να βρούμε.
Πέραν αυτού, το νέο Transit Connect έχει να επιδείξει μια πλούσια γκάμα προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων που αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν το έργο του οδηγό σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως π.χ. τα ABS με EBΑ και ESC. Μάλιστα το τελευταίο εφοδιάζεται και με τη λειτουργία «LAC» (Load Adaptive Control) που ουσιαστικά μεταβάλλει τη… συμπεριφορά του Electronic Stability Control ανάλογα με το αν το όχημα μεταφέρει φορτίο ή όχι.
Πέραν αν αυτού αξίζει να αναφέρουμε τα «HSA» (Hill Start Assist) και Emergency Brake Warning (θέτει σε λειτουργία τα φώτα αλάρμ σε περιπτώσεις έντονης επιβράδυνσης) που αναμφίβολα αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμα σε ορισμένες περιστάσεις. Για το τέλος αφήσαμε δύο σημαντικά νέα συστήματα που αναβαθμίζουν σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια του νέου Ford Transit Connect. Το πρώτο ονομάζεται «TSC» (Trailer Sway Control) και έχει σχεδιαστεί για να ελέγχει αυτόματα την παροχή ροπής από τον κινητήρα καθώς και το σύστημα πέδησης σε κάθε έναν τροχό του οχήματος ξεχωριστά κατά την ρυμούλκηση φορτίων.
Το δεύτερο φέρει την ονομασία «ACS» (Active City Stop) και ουσιαστικά αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει αυτόματα το όχημα όταν ανιχνεύσει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης του με κάποιο εμπόδιο ή προπορευόμενο όχημα. Το εν λόγω σύστημα λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης (έως 30 χλμ./ώρα) και ουσιαστικά επιτρέπει στον επαγγελματία οδηγό να αποφύγει πάσης φύσεως ανεπιθύμητες επαφές του οχήματος κατά την κίνηση εντός της πόλης με έντονο κυκλοφοριακό φόρτο.
Καταλήγοντας δεν πρέπει να παραλείψουμε πως το νέο Ford Transit θα είναι διαθέσιμο και με το Ford SYNC με Emergency Assistance, ένα σύστημα που ανιχνεύει την θέση του οχήματος σε περίπτωση τροχαίου και συμβάλλει στην έγκαιρη αντιμετώπιση του προβλήματος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μια υπηρεσία για την οποία η Ford έχει ήδη διακριθεί με το EuroNCAP Advanced Reward (με το Transit Custom).