Η εμπορική πορεία του Iveco Eurocargo είναι σχεδόν συνώνυμη της επιτυχία καθώς, από το 1991 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, έχει να επιδείξει αξιομνημόνευτες επιτυχίες και ιδιαίτερα υψηλά μερίδια πωλήσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Προκάτοχοι του Iveco Eurocargo θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα Lupetto (1959) και Gamma Z (1977) καθώς και το TurboZeta (1987) που εφοδιάζονταν με υπερτροφοδοτούμενο (για πρώτη φορά) πετρελαιοκινητήρα.
Έκτοτε, η 1η γενιά του Iveco Eurocargo που παρουσιάστηκε το 1991, απέσπασε άμεσα τον τίτλο του «International Truck of the Year» για το 1992 ενώ, η γκάμα EL που παρουσιάστηκε το 1999, ήταν η πρώτη με σαφή εξειδίκευση για χρήση σε ενδοαστικές μεταφορές προϊόντων υιοθετώντας νέα –για την εποχή- στοιχεία όπως η χαμηλή απόσταση της καμπίνας από το έδαφος, το ελαφρύτερο πλαίσιο και οι –μικρότερης διαμέτρου- τροχοί.
Η εισαγωγή των κινητήρων της «οικογένειας» Tector το 2000 καθώς και το εκτεταμένο facelift των καμπινών του Eurocargo το 2003, εδραίωσαν ακόμη περισσότερο τη θέση του ιταλικού μοντέλου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Τέλος, το 2008 παρουσιάστηκε η εντελώς νέα γενιά του η οποία, έως και σήμερα αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία της για την ιδιαίτερα ευρεία γκάμα εκδόσεων καθώς και την πλήρη κάλυψη ακόμη και των πιο εξεζητημένων εφαρμογών.
Κομψό και πληρέστατο εσωτερικό
Ανέκαθεν, η Iveco Trucks προσέφερε για όλα τα φορτηγά της εξαιρετικές καμπίνες σε θέματα που άπτονται της εργονομίας των διαφόρων χειριστηρίων, της απουσίας κραδασμών αλλά και της ηχομόνωσης. Το νέο Eurocargo δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση καθώς, πολλά από τα πολύ καλά στοιχεία της προηγούμενης γενιάς του έχουν αναβαθμιστεί περαιτέρω. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι απέριττος και βασίζεται στην αρμονία των γραμμών και την εξαιρετική εργονομία. Όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος του (ενδείξεις και χειριστήρια) είναι συγκεντρωμένα με εξαιρετικό τρόπο γύρω από το τιμόνι.
Παράλληλα, ο πίνακας οργάνων έχει τροποποιηθεί σημαντικά με νέα γραφικά σχέδια και παρέχει μια πληθώρα πληροφοριών όπως π.χ. τα επίπεδα καυσίμου και AdBlue, η πίεση των ελαστικών σε όλους τους τροχούς του οχήματος, η μέση και η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, τα διαστήματα των service, τους χρόνους του δρομολογίου, τη μέση ταχύτητα κ.ά.
Σε ότι αφορά στις καμπίνες, το Eurocargo θα εξακολουθήσει να προσφέρεται με μια καμπίνα ημέρας για τον κλάδο των διανομών και εφαρμογές που δεν απαιτούν μεγάλα δρομολόγια, με μια Sleeper Cab με χαμηλή ή ψηλή οροφή και ένα ή δύο κρεβάτια για εφαρμογές που προβλέπουν ακόμη και διανυκτέρευση εντός της καμπίνας καθώς και μια καμπίνα με διπλή σειρά καθισμάτων (για έως και έξι επιβάτες πλέον του οδηγού) η οποία, αποτελεί ιδανική επιλογή για τη μεταφορά προσωπικού από και προς π.χ. το εργοτάξιο.
Τα καθίσματα τέλος, φέρουν νέες –πιο ανθεκτικές- επενδύσεις ενώ βελτιωμένοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι.
Αρμονία, άνεση και ιταλική φινέτσα
Η ασφάλεια τόσο του οδηγού και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου όσο και του φορτίου, αποτέλεσε εκ νέου μια από τις βασικές παραμέτρους πάνω στις οποίες βασίστηκε το νέο Eurocargo.
Προκειμένου να διασφαλίσει την εξαιρετική επίδοση του νέου εκπρόσωπου της σε αυτόν τον τομέα, η Iveco τον έχει εφοδιάσει με πολλαπλά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς ενώ παράλληλα, οι καμπίνες πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές της ΕΕ σε θέματα ακαμψίας και στιβαρότητας. Παράλληλα, στον εξοπλισμό του νέου Eurocargo έχει προστεθεί ένα νέα σύστημα hands-free που αναβαθμίζει τόσο το επίπεδο της ασφάλειας (μειωμένη απόσπαση της προσοχής του) όσο και την άνεση του οδηγού. Μέσω του εν λόγω στοιχείου, ο οδηγός μπορεί να συνδεθεί (με Bluetooth) με το ηχοσύστημα του οχήματος και να το χρησιμοποιήσει για τις κλήσεις του κινητού τηλεφώνου του ή την αναπαραγωγή δεδομένων (π.χ. μουσικής) από εξωτερικές πηγές.
Με ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια
Πέραν των προηγμένων τεχνολογικά αξόνων και του ελαφρύτερου και πιο στιβαρού πλαισίου, το νέο Iveco Eurocargo διακρίνεται για το υπερσύγχρονο σύστημα πέδησης που αναβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο της ενεργητικής του ασφάλειας.
Οι νέοι κινητήρες Tector 5 & 7 εφοδιάζονται με στάνταρτ μηχανόφρενο ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο, ανάλογα με τις απαιτήσεις, ειδικές λύσεις μπορούν να υιοθετηθούν. Φυσικά, από τον εξοπλισμό του δεν θα μπορούσαν να λείπουν εξεζητημένες λύσεις αναφορικά με τα ηλεκτρονικά συστήματα όπως π.χ. το νέο σύστημα ευστάθειας «EVSC» (Enhanced Vehicle Stability Control) που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων με μεικτό βάρος άνω των 12t.
Επιπρόσθετα, αξίζει να εστιάσουμε στην πολύ καλή ευελιξία του ιταλικού μοντέλου το οποίο επιτυγχάνει κύκλο στροφής έως και 11μ. (στις εκδόσεις με μεταξόνιο 2.790 χλστ.).
Περισσότερες από 11.000 εκδόσεις!
Δεδομένης της κατηγορίας φορτηγών στην οποία ανήκει και την εξαιρετικά μεγάλη γκάμα εφαρμογών στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί, το νέο Iveco Eurocargo προσφέρεται με μεικτό βάρος από 6t. – 19t. (14 παραλλαγές), επτά εκδόσεις κινητήρα, 13 επιλογές ως προς τα κιβώτια ταχυτήτων, 15 διαφορετικά μεταξόνια με μήκος από 2.790 χλστ. έως και 6.750 χλστ.), τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας, καθώς και εκδόσεις 4x2 ή 4x4, σε ένα σύνολο παραλλαγών που υπερβαίνουν τις 11.000.
Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως η Iveco, έχει επιμεληθεί ειδικές εκδόσεις του Eurocargo που μπορούν αν χρησιμοποιηθούν από τις σχετικές εταιρείες ως βάση για την κατασκευή ακόμη και… αυτοκινούμενων τροχόσπιτων σε εκδόσεις με μεικτό βάρος έως και 12t.
Σε κάθε περίπτωση, όπως προαναφέραμε, βασικό μέλημα της Iveco ήταν η δημιουργία μιας «βάσης» που να είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε πολλαπλές (ακόμα και ιδιαίτερα εξεζητημένες) χρήσεις. Είτε πρόκειται για απορριμματοφόρο, χωματουργικό, φορτηγό ενδοαστικών μεταφορών ή για χρήση σε εθνικό επίπεδο, το Eurocargo παρέχει τις απαραίτητες λύσεις τόσο στον πελάτη όσο και στις εταιρείες υπερκατασκευών προκειμένου να δημιουργήσουν μια ανεξάντλητη γκάμα οχημάτων.
Εντελώς νέοι κινητήρες 160 – 320 ίππων
Οι νέοι Tector 5 (4κύλινδρος) και Tector 7 (6κύλινδρος) κινητήρες αντικαθιστούν τους αντίστοιχους Tector 5 & Tector 6 κινητήρες στην –Euro6- γκάμα του νέου Eurocargo.
Ο αυξημένος κυβισμός σε συνδυασμό με το νέο σύστημα τροφοδοσίας (common-rail 2ης γενιάς) που επιτυγχάνει πιέσεις έως και 1.600 bar, επιτρέπει την αυξημένη απόδοση καθώς και την επίτευξη μεγαλύτερων αποθεμάτων ροπής σε ένα χαμηλότερο φάσμα στροφών λειτουργίας των εν λόγω μηχανικών συνόλων.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας έχει να επιδείξει 13% περισσότερη ισχύ σε σχέση με το μηχανικό σύνολο που αντικαθιστά ενώ η ροπή του έχει επίσης αυξηθεί κατά 23%. Αντίστοιχα ο 6κύλινδρος Tector 7 προσφέρει 7% περισσότερη ισχύ και 5% μεγαλύτερη ροπή σε σχέση με τον Tector 6 που αντικατέστησε.
Όλα τα παραπάνω έχουν συμβάλει, μεταξύ άλλων και στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των εν λόγω μηχανικών συνόλων ενώ, το νέο σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων (Hi-eSCR) είναι αρκετά πιο ελαφρύ σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση υψηλότερου ωφέλιμου φορτίου.
Το προηγμένο σύστημα Hi-eSCR
Το σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων Hi-eSCR (High Efficiency Selective Catalytic Reduction) που η FPT Industrial έχει εξελίξει για λογαριασμό της Iveco, καταφέρνει να μειώσει τα οξείδια του αζώτου (NOx) στα καυσαέρια των κινητήρων κατά 95% σε σχέση με τα Euro5 μηχανικά σύνολα.
Έχοντας κριθεί ως εξαιρετικά επιτυχημένο, με χρήση σε περισσότερους από 350.000 κινητήρες ήδη, το εν λόγω σύστημα μεγιστοποιεί την απόδοση στον θάλαμο καύσης, του SCR (προσθήκη διαλύματος AdBlue κατά την επεξεργασία των καυσαερίων) και του φίλτρου μικροσωματιδίων, χωρίς να απαιτεί την επανακυκλοφορία των καυσαερίων στον κινητήρα (τεχνολογία EGR= Exhaust Gas Recirculation).
Το τελευταίο μάλιστα (μη χρήση της τεχνολογίας EGR) είναι μια επιλογή που μόνο η Iveco έχει πράξει στο σύνολο της αγοράς.
Πολλαπλές επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων
Όπως προαναφέραμε, το νέο Eurocargo θα προσφέρεται με 7 επιλογές κινητήρα (με ισχύ από 160 – 320 ίππους) και 13 επιλογές ως προς τα κιβώτια ταχυτήτων (έξι χειροκίνητα, τέσσερα αυτοματοποιημένα και τρία πλήρως αυτόματα).
Στις χειροκίνητες επιλογές περιλαμβάνονται κιβώτια 5, 6 ή 9 σχέσεων της ZF ενώ τα τέσσερα αυτοματοποιημένα κιβώτια (ZF Eurotronic) διαθέτουν 6 ή 12 σχέσεις. Τέλος είναι διαθέσιμα και τρία πλήρως αυτόματα κιβώτια της Allison με 5 σχέσεις.