Οι παράγοντες που διαμορφώνουν το μίσθωμα
2.628 Επισκέψεις στο άρθρο (11/2/2014)
Σε γενικές γραμμές, η διαδικασία που ορίζει το τελικό μίσθωμα ενός αυτοκινήτου δεν είναι δεδομένη και προκαθορισμένη, ενώ ακριβώς η όποια διακύμανση στα μισθώματα είναι το σημείο που διαφοροποιεί τις προσφορές των εταιρειών leasing.
H όλη διαδικασία έχει κάποιες σταθερές:
• Ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα αγοραστούν: Λειτουργεί όπως στη χοντρική και τη λιανική πώληση. Όσο περισσότερα αυτοκίνητα, τόσο καλύτερος ο πελάτης, τόσο χαμηλότερο το μίσθωμα.
• Το κόστος του μοντέλου και η υπολειμματική του αξία: Φυσικά το κόστος του μοντέλου είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει άμεσα το μίσθωμα, ειδικά από τη στιγμή που, όπως εξηγήσαμε, η εργοστασιακή του αξία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την φορολογική του επιβάρυνση. Ωστόσο, ακόμα πιο σημαντική είναι η υπολειμματική αξία του μοντέλου (απαξίωση). Όσο χειρότερη, τόσο μεγαλύτερο το μίσθωμα, ειδικά από τη στιγμή που η λήξη του συμβολαίου επιβαρύνει την εταιρεία με τη διαχείριση του αυτοκινήτου και δεν επιστρέφει στο χρήστη. Την περίοδο που διανύουμε η απαξίωση των μοντέλων είναι μεγαλύτερη από το παρελθόν, σε ποσοστό που φτάνει το 15% επιπλέον. Η μεταπώληση μπορεί, ως διαδικασία, να επιβαρύνει την εταιρεία, αλλά η απαξίωση επιβαρύνει τον πελάτη.
• Η διάρκεια του συμβολαίου: Όσο πιο μακροχρόνιο το συμβόλαιο, τόσο μικρότερο το μίσθωμα
• Τα χιλιόμετρα χρήσης: Σε κάθε σύμβαση αναγράφεται ο μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων που μπορεί να καλύψει ο χρήστης του αυτοκινήτου (συνήθως 45.000 με 50.000 σε μια 3ετία). Όταν υπερβεί κάποιος αυτό το όριο, τότε επιβαρύνεται το μίσθωμα αφού θεωρείται ότι έτσι επιβαρύνεται το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου.