- Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
- Μόνιμο σύστημα 4κίνησης «4MOTION»
- Δερμάτινο σαλόνι με θερμαινόμενα καθίσματα
- 2,0 TDI Bi-Turbo κινητήρας με ισχύ 180 ίππων και 420 Nm ροπής
- Δυνατότητα έλξης 3,2t.
Έ χετε ποτέ αναλογιστεί πως θα νιώθατε πίσω από το τιμόνι ενός… επαγγελματικού οχήματος που παράλληλα προσδίδει «κύρος» στον ιδιοκτήτη του; Έχετε φανταστεί πως είναι να απολαμβάνετε την θαλπωρή που προσφέρουν τα δερμάτινα (και θερμαινόμενα) καθίσματα αλλά και το ημι-αυτόματο Climatic, ενώ μεταφέρετε φορτία έως και 3,2t. ακόμα και σε… δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές;
Αν όχι, τότε μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε πως η νέα –περιορισμένης παραγωγής- έκδοση «Canyon» του VW Amarok, μπορεί να κάνει όλα όσα προαναφέραμε και πολλά περισσότερα, με την προϋπόθεση φυσικά πως έχετε τη δυνατότητα να την αποκτήσετε.
Βασισμένο στην πολυτελή έκδοση Highline Auto του γερμανικού Pick-Up η οποία, σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας της VW, κοστίζει από 33.700 ευρώ (33.122 ευρώ με το όφελος Απόσυρσης), το Amarok Canyon έχει να επιδείξει επιπλέον –και μάλιστα αποκλειστικά- στοιχεία όπως το δερμάτινο σαλόνι και το δερμάτινο τιμόνι (με ειδικές ραφές), ειδικά roll-bars και σκαλοπάτια σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, ζάντες αλουμινίου «Roca» και ειδικά ελαστικά off-road με διάσταση 247/70/R17, συστοιχία τεσσάρων προβολέων στην οροφή του οχήματος και φυσικά, ειδικά αυτοκόλλητα λογότυπα «Canyon» σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως το VW Amarok Canyon είναι ένα από τα ακριβότερα Pick-Up που μπορεί να αποκτήσει κανείς και στην ελληνική αγορά ωστόσο, όπως προαναφέραμε και στην αρχή, είναι σε θέση να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη του με εξαιρετικά επίπεδα άνεσης, ασφάλειας, επιδόσεων και αποδοτικότητας σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.
Η επιλογή είναι δική σας!
Χώρος φόρτωσης: Δυνατότητα έλξης έως και 3,2t.
Οι μεγάλες διαστάσεις της διπλοκάμπινης έκδοσης του Amarok δεν περιορίζουν τον ωφέλιμο χώρο φόρτωσης καθώς το γερμανικό Pick-Up είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία με μήκος 1.555 χλστ. ενώ, εξαιρετικό είναι και το ωφέλιμο πλάτος τόσο της καρότσας (1.620χλστ.) όσο και της πίσω θύρας (1.411χλστ.) η οποία ασφαλίζει με κλειδαριά ενώ μπορεί και να στερεωθεί σε οριζόντια θέση, επιτρέποντας την μεταφορά αντικειμένων αυξημένου μήκους.
Φυσικά, περιττεύει να αναφέρουμε πως το ωφέλιμο πλάτος των 1.222 χλστ. μεταξύ των θόλων των πίσω τροχών, επιτρέπει την άνετη μεταφορά και παλετών ευρωπαϊκών προδιαγραφών κατά τον εγκάρσιο άξονα του οχήματος.
Με το ωφέλιμο φορτίο του οχήματος να αυξάνεται έως και στα 1.047 κιλά (με ανάρτηση «heavy-duty»), ειδικοί κρίκοι έχουν προβλεφθεί σε διάφορα σημεία του εσωτερικού της καρότσας για την ασφαλή στερέωση των φορτίων.
Παράλληλα αξίζει να αναφέρουμε πως οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο του VW Amarok είναι σε θέση να έλξουν φορτία με βάρος έως και 3,2t. ακόμα και σε ανηφορικές διαδρομές με κλίση 12%.
«Καρδιά» με ισχύ 180 ίππων
Κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα στο Amarok Canyon εδράζεται η ισχυρότερη έκδοση του γνωστού 2,0λιτρου πετρελαιοκινητήρα της VW με διπλό υπέρ-συμπιεστή που αποδίδει ισχύ 180 ίππων και 420 Nm ροπής.
Στην πράξη το εν λόγω μηχανικό σύνολο διακρίνεται για την ιδιαίτερα αθόρυβη λειτουργία του ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει στο –βάρους άνω των 2,2t.- αμάξωμα της έκδοση Canyon είναι… φαντασμαγορικές. Παράλληλα, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην εξαιρετική λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων της VW που διαθέτει εκτός από σειριακή λειτουργία και αυτόματη λειτουργία «S» για όσους αναζητούν το… κάτι παραπάνω σε επιδόσεις.
Εσωτερικό: Πανδαισία για όλες τις αισθήσεις
Ως βάση για την έκδοση Canyon έχει χρησιμοποιηθεί η έκδοση Highline αναφορικά με το επίπεδο εξοπλισμού. Η τελευταία έχει να επιδείξει στοιχεία όπως μετωπικούς αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους καθώς και αερόσακους τύπου «κουρτίνας», βάσεις isofix για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων στις εξωτερικές θέσεις της δεύτερης σειράς, ημι-αυτόματο κλιματισμό «Climatic», υποβραχιόνιο μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων με αποθηκευτικό χώρο, cruise-control και υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές, τρεις πρίζες 12V (στο ταμπλό, στο υποβραχιόνιο και στο χώρο φόρτωσης), ράδιο «RCD-310» με έξι ηχεία, φιμέ μεμβράνες στις γυάλινες επιφάνειες, μοκέτα στο δάπεδο, επενδύσεις από χρώμιο στο περίγραμμα των αεραγωγών αλλά και τους προφυλακτήρες κ.ά.
Ωστόσο, πέραν όλων των παραπάνω, η έκδοση Canyon διακρίνεται για ένα –αποκλειστικό- δερμάτινο σαλόνι με ευχάριστη διχρωμία καθώς και ειδικές ραφές από κόκκινη κλωστή στα καθίσματα, τις ζώνες ασφαλείας, τον επιλογέα ταχυτήτων και το τιμόνι.
Φυσικά, το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας καθίσταται υπεράνω αρνητικής κριτικής ενώ… λεπτομέρειες όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό αλλά και το μεγάλο ωφέλιμο μήκος και πλάτος της διπλοκάμπινης καμπίνας του Amarok, αποτελούν το «κερασάκι» στην τούρτα.
Στην πράξη, από την πρώτη στιγμή που εισέρχεσαι στο εσωτερικό του Amarok Canyon σε κερδίζουν η δυνατότητα άμεσης εύρεσης της κατάλληλης θέσης οδήγησης, το πολύ καλό περιμετρικό οπτικό πεδίο χάρη και στο αυξημένο ύψος του οχήματος σε σχέση με την πλειοψηφία των υπολοίπων οχημάτων και οι πολλαπλοί χώροι για μικροαντικείμενα. Εξάλλου δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως έχουν προβλεφθεί και αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τα εμπρός καθίσματα.
Οδική συμπεριφορά: ¶νετο, προβλέψιμο και… ασταμάτητο παντού!
Δεδομένου του χαρακτήρα της αλλά και την χρήση για την οποία προορίζεται, η έκδοση Canyon δεν θα μπορούσε παρά να διακρίνεται για τις εκτός-δρόμου αρετές της.
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το VW Amarok είναι μεγάλες γωνίες του αμαξώματος (30 μοίρες εμπρός, 17,6 μοίρες πίσω και γωνία ράμπας 23 μοιρών) ενώ το σύστημα 4κίνησης «4MOTION» είναι μόνιμο.
Σε όλα τα παραπάνω αξίζει να αναφέρουμε τα ειδικά ελαστικά για εκτός δρόμου κίνηση καθώς και τη δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τρόπο (EDL)
Αναφερόμενοι στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του Amarok, αξίζει να αναφέρουμε την ύπαρξη των ABS, ASR και ESP καθώς και του Brake Assist. Ωστόσο, το ABS φέρει και ειδική «Off-Road» λειτουργία που έχει εξελιχθεί ειδικά προκειμένου να εκμεταλλεύεται το σαθρό οδόστρωμα (λάσπη, χώρα, άμμο κ.ά.) προκειμένου να ακινητοποιήσει το όχημα σε μικρότερη απόσταση. Παράλληλα, το ESP περιλαμβάνει τις λειτουργίες «Hill Hold Assist» για άνετη εκκίνηση στην ανηφόρα αλλά και «Hill Descend Assit» που επιτρέπει την αυτόματη διατήρηση μιας προκαθορισμένης ταχύτητας κατά την κατάβαση σε κατωφέρειες με μεγάλη κλίση. Παράλληλα αξίζει να αναφέρουμε πως οι εκδόσεις 4MOTION με μόνιμη 4κίνηση (όπως η έκδοση Amarok Canyon) φέρουν ειδικές επενδύσεις για την προστασία του συστήματος μετάδοσης και της δεξαμενής καυσίμου στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε πως το Amarok μπορεί να υπερκεράσει υδάτινα εμπόδια με βάθος έως και 500 χλστ. ενώ παράλληλα μπορεί να κινηθεί σε πλευρικές κλίσεις έως και 50 μοιρών ή να μεταφέρει πλήρες φορτίο σε ανηφορική κλίση 45%.
Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την εξαιρετική λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου DSG των 8 σχέσεων με το οποίο εφοδιάζεται η έκδοση Canyon.
Η αυτόματη λειτουργία του έχει δύο επιλογές (D= για νορμάλ συμπεριφορά, S= για πιο «έντονες» συγκινήσεις) ενώ ο οδηγός μπορεί να ανά πάσα στιγμή να επέμβει εναλλάσσοντας τις σχέσεις με σειριακό τρόπο (χωρίς συμπλέκτη).
Το εν λόγω κιβώτιο είναι εξαιρετικά γρήγορο και άμεσο στις αντιδράσεις του ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, όπως αυτές μεταφέρονται μέσω του πεντάλ του γκαζιού στην κεντρική μονάδα ελέγχου του.
Στην πράξη
Το Amarok Canyon επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και άνετα σε πάσης φύσεως διαδρομές με την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης να φιλτράρει απόλυτα ακόμη και έντονες εδαφικές ανωμαλίες. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το τιμόνι είναι γρήγορο ενώ η ηχομόνωση της καμπίνας είναι υποδειγματική ακόμη και σε ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική.
Συμπέρασμα: Ένα Pick-Up που όλοι θα θέλαμε
Είτε το αποκτήσετε για να ικανοποιήσετε τις ανάγκες που προϋποθέτουν οι… outdoor acticities που γεμίζουν τον ελεύθερο χρόνο σας, είτε το προορίζετε για χρήση σε σκληρές επαγγελματικές δραστηριότητες, το VW Amarok Canyon είναι σε θέση να προσφέρει όλα όσα περιμένετε από αυτό και πολλά περισσότερα.
Η δυνατότητα μεταφοράς φορτίων μεγάλου βάρους ακόμη και σε σημεία που δεν περιλαμβάνονται στο οδικό δίκτυο της χώρας, «εμπλουτίζεται» με ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και πολλαπλές λεπτομέρειες… πολυτέλειας.
Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής, η αξιοπιστία και το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο της Volkswagen είναι αντιληπτά ακόμη και στις πιο μικρές λεπτομέρειες, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τον –έτσι και αλλιώς- αλέγκρο χαρακτήρα της εν λόγω έκδοσης η οποία, υπενθυμίζουμε πως είναι περιορισμένης παραγωγής.