Παρά το γεγονός ότι το συνολικό πλάτος του αμαξώματος του Piaggio Porter Maxxi δεν υπερβαίνει τα 1.560 χλστ., η διθέσια καμπίνα του είναι πραγματικά ευρύχωρη και δύο ενήλικοι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων τους.
Κομψός και άκρως λειτουργικός ο εσωτερικός διάκοσμος, προσφέρει όλες τις ανέσεις που θα μπορούσε να περιμένει κανείς από ένα σκληροτράχηλο επαγγελματικό όχημα ενώ και το περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού είναι ευρύτατο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα φιλοξενούν πολλούς πρακτικούς χώρους για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων ενώ ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων παρέχει άμεσα και με ευανάγνωστο τρόπο, όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό αναφορικά με τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Πέραν στοιχείων όπως το ράδιο-CD αλλά και το –προαιρετικό- σύστημα πλοήγησης, το Piaggio Porter εφοδιάζεται με αερόσακο για τον οδηγό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό αλλά και το σύστημα E.P.S. (Electric Power Steering) δηλαδή σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης.
Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά ενώ, με την αναδίπλωση της βάσης τους, παρέχεται η άμεση και εύκολη πρόσβαση στον χώρο για τον κινητήρα.
Μεταφορικές δυνατότητες: Η καλύτερη αναλογία μεικτού βάρους/ωφέλιμου φορτίου
Ακόμη και οι κορυφαίες εκδόσεις «Maxxi» στην γκάμα του Piaggio Porter έχουν μεικτό βάρος που ανέρχεται έως και στα 2.200 κιλά, γεγονός που τις καθιστά ιδανικές για κίνηση εντός της πόλης. Με το μήκος του αμαξώματος στην περίπτωση του οχήματος που παρουσιάζουμε, να μην υπερβαίνει τα 3.830 χλστ., το ωφέλιμο μήκος της –κοντής έκδοσης- της καρότσας, ανέρχεται στα 2.350 χλστ.
Αντίστοιχα, αν και το μεικτό βάρος του αμαξώματος περιορίζεται στους 2,2t., το ωφέλιμο φορτίο της εν λόγω έκδοσης ανέρχεται στα 1.010 κιλά!
Μια προσεχτική «ανάγνωση» των τεχνικών χαρακτηριστικών του Piaggio Porter Maxxi θέτει υπό αμφισβήτηση τις μεταφορικές «αρετές» σχεδόν του συνόλου του ανταγωνισμού.
Οι διπλοί πίσω τροχοί και το ιδιαίτερα ανθεκτικό και συνάμα ελαφρύ πλαίσιο, διασφαλίζουν την δυνατότητα μεταφοράς βαρέων φορτίων την ίδια στιγμή που –όταν οι περιστάσεις το απαιτούν- η ανατροπή της καρότσας είναι μια εύκολη διαδικασία που διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα και ελέγχεται από έναν διακόπτη και πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφερθούμε στην ειδική καρότσα που έχει μήκος από 2.350 – 2.870 χλστ. και πλάτος 1.560 χλστ. με τα –ύψος 350 χλστ.- πλευρικά τοιχώματα να είναι αποσπώμενα και αναδιπλούμενα, γεγονός που ευνοεί την εύκολη φόρτωση του οχήματος ακόμη και με περονοφόρο, από όλες τις πλευρές.
Κινητήρας: EcoPower με βενζίνη και υγραέριο
Δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για την πλειοψηφία των ελλήνων επιχειρηματιών, η Piaggio Επαγγελματικά Οχήματα έρχεται να προσφέρει μια πληρέστατη γκάμα μηχανικών συνόλων για το Porter Maxxi που είναι σε θέση να καταναλώνουν και εναλλακτικούς τύπους καυσίμου (υγραέριο, φυσικό αέριο), με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του συνολικού κόστος χρήσης του οχήματος.
Ο Piaggio EcoPower κινητήρας των 1.308 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 69 ίππων και μέγιστη ροπή 101Nm, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στο ιταλικό μοντέλο ακόμη και με πλήρες φορτίο.
Η δεξαμενή για το υγραέριο εδράζεται στη δεξιά πλευρά του πλαισίου ενώ, η δεξαμενή για την αμόλυβδη βενζίνη έχει τοποθετηθεί μεταξύ των δοκών του πλαισίου και πίσω από τον πίσω άξονα. Αυτό συμβάλλει στην εξαιρετική κατανομή των μαζών μεταξύ των δύο αξόνων του οχήματος ενώ παράλληλα καθιστά εύκολη και άνεση τη διαδικασία πλήρωσης του οχήματος στους σταθμούς ανεφοδιασμού.
Οδική συμπεριφορά: Κύκλος στροφής 4,6μ.!
Στον δρόμο, το Piaggio Porter Maxxi θα παραμείνει ουδέτερο στις αντιδράσεις του ακόμη και στο όριο ενώ το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση, καθιστά τους ελιγμούς ακόμη και σε περιορισμένους χώρους, μια τυπική διαδικασία.
Εξάλλου, με το συνολικό μήκος του αμαξώματος να περιορίζεται κάτω από τα 4.360 χλστ. στην «χειρότερη» των περιπτώσεων, και το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.180 χλστ., το Piaggio Porter Maxxi εμφανίζει κύκλο στροφής της τάξης των 4,6μ., μια εντυπωσιακή επίδοση δεδομένου ότι ο μέσος όρος των επαγγελματικών οχημάτων με ανάλογες μεταφορικές δυνατότητες ορίζεται στα 5,3μ.!
Η μέγιστη ταχύτητα που το όχημα μπορεί να αναπτύξει περιορίζεται στα 120 χλμ./ώρα ενώ τα δισκόφρενα των 260 χλστ. εμπρός και τα ταμπούρα των 258 χλστ. πίσω, είναι σε θέση να ακινητοποιήσουν γρήγορα και με ασφάλεια το ιταλικό μοντέλο ακόμη και στις πιο δύσκολες των περιπτώσεων.