ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Στην προσεχή ΙΑΑ 2014, η Renault Trucks θα παρουσιάσει τη νέα… γενιά του πειραματικού πρωτότυπου Optifuel Lab 2, βασισμένο στη Σειρά Τ.

Μεταξύ των βασικότερων παραμέτρων που εξετάζονται με το εν λόγω μοντέλο είναι η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή ολόκληρου του συρμού.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ειδικής αεροτομής στο πάνω μέρος της καμπίνας που αυξομειώνει την κλίση της αναλόγως της ταχύτητας κίνησης.

Επιπρόσθετα, επιχειρείται να βελτιστοποιηθεί ο ρόλος του οδηγού καθώς έχει αποδειχθεί πως επηρεάζει σημαντικά τη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Τέλος, σημαντική είναι η δουλειά που γίνεται στην εξεύρεση λύσεων για την αποδοτικότερη διαδικασία διαχείρισης της απαιτούμενης ενέργειας.

Νέο Renault Optifuel Lab 2 στην IAA 2014

2.091 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2014)

Συνεχίζοντας την μακρόχρονη εμπλοκή της στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των φορτηγών της, η Renault Trucks θα παρουσιάσει στην ΙΑΑ το νέο OptiFuel Lab II.

Η Renault Trucks έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη εμπλοκή στην εξέλιξη νέων τεχνολογικών λύσεων και συστημάτων που προσβλέπουν στην μείωση της μέσης κατανάλωσης των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της και την γενικότερη βελτίωση της αποδοτικότητας τους (μειωμένο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας).

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια της προσεχούς ΙΑΑ 2014 του Ανοβέρου, θα παρουσιάσει το νέο πρωτότυπο όχημα «Optifuel Lab, ένα μοντέλο βασισμένο στη Σειρά Τ, που ενσωματώνει το σύνολο των νέων τεχνολογιών που η γαλλική εταιρεία εξελίσσει και έχει να επιδείξει στην παρούσα φάση.

Το πρώτο Optifuel Lab παρουσιάστηκε το 2009 και αφορούσε στη συνεργασία της Renault Trucks με μια σειρά από εταιρείες και φορείς που συνέβαλαν, ο καθένας από το… πόστο του, στην εξέλιξη και εφαρμογή νέων τεχνολογικών λύσεων επί του συγκεκριμένου οχήματος, προκειμένου να μειωθεί, σε πρωταρχική βάση, η μέση κατανάλωση καυσίμου του.

Η δεύτερη γενιά του εν λόγω «κινητού εργαστηρίου» της Renault Trucks ενσωματώνει συνολικά 20 νέες τεχνολογικές καινοτομίες που εστιάζουν στις τέσσερις βασικές παραμέτρους που επηρεάζουν τη μέση κατανάλωση καυσίμου ενός επαγγελματικού οχήματος: την διαχείριση της ενέργειας, την αεροδυναμική, την αντίσταση κύλισης των τροχών και τα συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού.

 

Καινοτομικές λύσεις παντού

Αναλύοντας ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του Optifuel Lab 2, ο υπεύθυνος του προγράμματος, κ. Claude Covo, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η κεντρική ιδέα αφορά στην παροχή της ελάχιστης δυνατής ενέργειας από τον κινητήρα. Για τον λόγο αυτό, παρέχουμε ηλεκτρική ενέργεια σε διάφορα συστήματα του οχήματος (A/C, αντλίες νερού – καυσίμου – συστήματος διεύθυνσης) ενώ, κάνουμε χρήση και εναλλακτικών τύπων παροχής ενέργειας όπως π.χ. ηλιακά πάνελ. Όταν λοιπόν το όχημα έχει ανάγκη συγκεκριμένων φορτίων ενέργειας για τις διάφορες λειτουργίες του, βάσει των εντολών του οδηγού, μια κεντρική μονάδα ελέγχου αναλύει τα δεδομένα και βρίσκει την κατάλληλη πηγή από την οποία μπορεί να αντλήσει την ενέργεια αυτή που απαιτείται.

Δίνοντας προτεραιότητα σε «ελεύθερες» μορφές ενέργειας όπως η ηλιακή, η κινητική ή η θερμότητα των καυσαερίων, το Optifuel Lab 2 ελαχιστοποιεί τις απαιτήσει παροχής ενέργειας από τον κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου από αυτόν.

 

Σημαντικές βελτιώσεις στον αεροδυναμικό συντελεστή του οχήματος

Σύμφωνα με τον κ. Covo, στόχος της Renault Trucks παραμένει η δημιουργία ενός βέλτιστου αεροδυναμικού σχήματος για το σύνολο του οχήματος (καμπίνα, ρυμούλκα) και οι έρευνες της προσπαθούν να μιμηθούν το σχήμα και τη συμπεριφορά των… σταγόνων του νερού. Το σπόιλερ στην οροφή της καμπίνας παραμένει ανυψωμένο όταν το όχημα είναι σε στάση σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η θερμομόνωση της ωστόσο, όταν το όχημα κινείται σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα μεταβάλλει (μικραίνει) την κλίση του προκειμένου να δημιουργήσει ένα ενιαίο προφίλ με το υπόλοιπο όχημα. Η καμπύλη της οροφής στο σύνολο του μήκος του οχήματος σε συνδυασμό με τα μεγάλα πλευρικά αεροδυναμικά βοηθήματα της καμπίνας καθώς και η αντικατάσταση των καθρεπτών από ειδικές κάμερες, συμβάλλουν στην σημαντική βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος και φυσικά της μέσης κατανάλωσης του.

 

Μείωση της αντίστασης κύλισης

Σε συνδυασμό με την βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος, οι ειδικοί του προγράμματος Optifuel Lab 2 έχουν εστιάσει και στην μείωσης της αντίστασης κύλισης του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών του είναι η μεταβαλλόμενη παροχή του λιπαντικού στο εσωτερικό των αξόνων ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του οχήματος. Η ποσότητα του λιπαντικού δηλαδή αυξομειώνεται ανάλογα με το αν το όχημα κυλά «ελεύθερα» σε μια κατωφέρεια ή αν ο κινητήρας του λειτουργεί και παρέχει μεγάλα αποθέματα ροπής στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

Παράλληλα όμως, το Optifuel Lab 2 εφοδιάζεται με πρωτότυπα ελαστικά από τη Michelin που εμφανίζουν ελαχιστοποιημένη αντίσταση κατά την κύλιση τους, με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου κάτω από όλες τις συνθήκες.

 

Καθιστώντας το έργο του οδηγού πιο αποδοτικό

Σύμφωνα με όλες τις μελέτες, η συμπεριφορά του οδηγού είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στην προσπάθεια για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ενός οχήματος καθώς έχει αποδειχθεί πως, για ένα φορτηγό διεθνών διανομών, ο ρόλος του οδηγού μπορεί να την επηρεάσει έως και κατά 3λτ./100χλμ.

Με το σκεπτικό αυτό, το Renault Trucks Optifuel Lab 2 εφοδιάζεται με έναν μεταβαλλόμενο περιοριστή ταχύτητας που βασίζεται στην χρήση του GPS προκειμένου να καθορίσει τη μέγιστη ταχύτητα του οχήματος σε κάθε περίπτωση, ανάλογα με την διαδρομή που ακολουθεί και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν σε αυτήν.

Ουσιαστικά, το σύστημα ελέγχει το είδος της διαδρομής που ακολουθεί και ανάλογα με την τοπογραφία (ανωφέρειες, κατωφέρειες, πλατείες, φωτεινοί σηματοδότες, πυκνότητα κίνησης κ.ά.), καθορίζει τη λειτουργία του πεντάλ του γκαζιού και των φρένων, προτρέποντας τον οδηγό να κινηθεί σε βέλτιστα αποδοτικούς ρυθμούς.

Ειδικές σημάνσεις στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για όλα τα τεκταινόμενα και τα όσα αναμένεται να συναντήσει καθοδόν, με αποτέλεσμα, να του παρέχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσει την συμπεριφορά του ανάλογα με τις απαιτήσεις του δρομολογίου σε πραγματικό χρόνο.

Στην παρούσα φάση, το Renault Trucks Optifuel Lab 2 πραγματοποιεί εκτεταμένες δοκιμές και αναλύσεις προκειμένου να καταγραφούν τα πλεονεκτήματα της χρήσης διάφορων τεχνολογικών καινοτομιών που ενσωματώνει. Τα αποτελέσματα των εν λόγω δοκιμών αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στο 1ο 4μηνο του 2015.