Το Mercedes-Benz GenH2 συμπλήρωσε πάνω από 225.000 χλμ. διαδρομών!
Η Stellantis «πιστολιάζει» το RAM 1500!
Φορτηγά: Συμφέρουν τελικά τα εναλλακτικά καύσιμα έναντι του diesel;
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, ενώ τα πολύνεκρα δυστυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, στα οποία εμπλέκονται βαρέα επαγγελματικά οχήματα, επαναλαμβάνονται και παρόλο που οι αρμόδιοι φορείς προβαίνουν συνεχώς σε εξαγγελίες, τίποτε δεν αλλάζει και τα προβλήματα παραμένουν ανεπίλυτα.
Με βάση τα όσα αναφέρει στο
σχετικό δελτίο Τύπου ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι
παρακάτω πτυχές της κατάστασης ίσως βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση του
προβλήματος:
-Ο πραγματικός μέσος όρος
ηλικίας των κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών υπερβαίνει τα 20 έτη, εκ των οποίων,
το 26% είναι άνω της 30ετίας! Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι τα 11,5
έτη και σε χώρες όπως η Γερμανία ή η Αγγλία, δεν υπερβαίνει τα 8 και 6,7 έτη
αντίστοιχα.
-Το 90% των βαρέων φορτηγών
και λεωφορείων που τίθενται για κυκλοφορία στη χώρα μας είναι ήδη
μεταχειρισμένα, ηλικίας πλέον των 10 ετών, έχοντας εξαντλήσει την «ωφέλιμη ζωή»
τους για τους μεταφορείς στα κράτη της ΕΕ από τα οποία προέρχονται, με
αποτέλεσμα να απαιτούν υπερβολικό κόστος συντήρησης για να περνούν ΚΤΕΟ.
-Τα βαρέα οχήματα οφείλουν να
περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ΚΤΕΟ στη χώρα μας
είναι πλέον Ιδιωτικά. Κατά τους ελέγχους οφείλεται να επιβεβαιωθεί τυχόν
γήρανση των εξαρτημάτων και άρα επικείμενη αστοχία. Είναι αναληθές ότι στα ΚΤΕΟ
δεν πρέπει να εντοπίζονται εξαρτήματα που θα αστοχήσουν ως τον επόμενο τακτικό
έλεγχο, λόγω της εύλογης φθοράς τους.
-Οι ίδιοι οι μεταφορείς αναγνωρίζουν
ότι πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους, ακόμη και «εξ αποστάσεως»!
Ισχυρισμοί υφίστανται ακόμη και για πλαστά έγγραφα ΚΤΕΟ, που η Τροχαία αδυνατεί
να διασταυρώσει, ελλείψει ενιαίας μηχανογράφησης με το υπουργείο Υποδομών!
-Το υπουργείο Υποδομών, από
τη θέσπιση των ΚΤΕΟ το 2001, δεν έχει προβεί ποτέ σε πλήρη έλεγχο αυτών, αν
πράγματι διενεργούνται άρτια οι έλεγχοι των οχημάτων. Στην πράξη, τα ΚΤΕΟ είναι
ανεξέλεγκτα και όσοι έλεγχοι διενεργούνται αφορούν σε ζητήματα «ρουτίνας».
Παράλληλα, στο δελτίου Τύπου
του ΣΕΑΑ αναφέρονται και τα εξής δεδομένα:
-Με βάση μελέτη του Εθνικού
Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τα βαρέα φορτηγά συμμετέχουν κατά 4,7 φορές περισσότερο
σε ατυχήματα στη χώρα μας. Μεταξύ άλλων, το κόστος για την οικονομία υπερβαίνει
το 1 δις ευρώ ετησίως ενώ, η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στα θανατηφόρα
δυστυχήματα στην ΕΕ των 15 (στοιχεία 2012).
-Η υποκρισία των αρχών
αποτυπώνεται στο τραγικό παράδειγμα του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη
(Απρίλιος 2013, 21 θάνατοι παιδιών), όταν και θεσπίστηκε η υποχρεωτική
τοποθέτηση του συστήματος ABS σε όλα τα
κυκλοφορούντα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Η εν λόγω υποχρέωση επιβλήθηκε το
2005 και έκτοτε… αναστέλλεται ετησίως (!) με την επόμενη αναβολή να…
προγραμματίζεται για το τέλος του τρέχοντος έτους.
-Ο Πράσινος Δακτύλιος που
είναι σε πλήρη ισχύ από το 2012, επιβάλλει την απαγόρευση κυκλοφορίας των
βαρέων οχημάτων 1ης ταξινόμησης στη χώρα μας έως το 1990 (άρα
πραγματικής ηλικίας άνω των 30 ετών). Ακόμη και αυτός ο –ελάχιστος- περιορισμός
δεν ελέγχεται (καταγράφονται περίπου 40 κλήσεις ετησίως), με το αρμόδιο
υπουργείο Περιβάλλοντος να αδρανεί.
-Τα περίφημα «μεικτά»
κλιμάκια, αποτελούμενα από στελέχη της Περιφέρειας και της Τροχαίας, παραμένουν
αναποτελεσματικά. Είτε διενεργούν ελέγχους σε γνωστά σημεία (σε ώρες
γραφείου!), είτε αδυνατούν να ελέγξουν τα οχήματα, κυρίως αλλοδαπών
συμφερόντων.
Με βάση όλα τα παραπάνω, ο
ΣΕΑΑ αναφέρει πως επιβάλλεται άμεσα να ληφθούν τα εξής μέτρα:
-Να τεθούν ποσοτικοί και
ποιοτικοί στόχοι ελέγχων προς τις Περιφέρειες και τα Μικρά Κλιμάκια, όπως και
διαδικασίες τακτικού απολογισμού.
-Να ελέγχονται τα ΚΤΕΟ
σχετικά με το αν διενεργούν πραγματικούς και πλήρεις ελέγχους από ανεξάρτητους,
αντικειμενικούς φορείς.
-Να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα
τους μεταφορείς για την ανανέωση των οχημάτων και του εξοπλισμού τους.
-Να θεσπιστούν αντικίνητρα
για όσους επιμένουν να κυκλοφορούν υπέργηρα βαρέα οχήματα.
-Να ισχύσουν οι κανόνες στη
Μεταφορά, καθώς είναι γνωστό ότι η υποκλοπή μεταφορικού έργου από αλλοδαπές
εταιρείες, εκφυλίζει ευρύτερα τις μεταφορές και άρα, την οδική ασφάλεια.
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.