Συγκρίνουμε δύο από τα πιο νέα ελαφρά επαγγελματικά της ελληνικής αγοράς, το Iveco Daily και το Mercedes-Benz Sprinter, τα οποία έχουν να επιδείξουν μία μεγάλη γκάμα αμαξωμάτων στη δημοφιλή κατηγορία των van, όπως και κινητήρες, ενώ σε αμφότερα τα μοντέλα ο χώρος φόρτωσης είναι μεγάλος.
Iveco Daily
Ο εκπρόσωπος της ιταλικής εταιρείας στην κατηγορία των van συνδυάζει την ελκυστική σχεδίαση του αμαξώματος με τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, τη μεγάλη γκάμα, τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τους ισχυρούς υπερτροφοδοτούμενους ντίζελ κινητήρες. Αξίζει να σημειώσουμε, πως το Iveco Daily διατίθεται σε εκδόσεις με μονούς ή διπλούς τροχούς στον πίσω άξονα, καθώς και με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η νέα γενιά του Daily φέρει εκτεταμένες αλλαγές στο εσωτερικό της. Ένα από τα στοιχεία που έχουν βελτιωθεί σημαντικά, είναι η εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων, καθώς και η ποιότητα κατασκευής. Τα κάθισμα του οδηγού φέρει πολλαπλές ρυθμίσεις, ενώ υπάρχει μια πληθώρα αποθηκευτικών χώρων που είναι εύκολα προσβάσιμοι και λειτουργικοί.
Ανάλογα με την έκδοση, το Iveco Daily κινείται από 4κύλινδρους –σε σειρά- πετρελαιοκινητήρες, χωρητικότητας 2,3 και 3,0 λίτρων. Αμφότεροι είναι διαθέσιμοι σε δύο εκδόσεις, με ισχύ 96 και 116 ίππων ο πρώτος και 146 και 176 ο δεύτερος, με τη μέγιστη τιμή της ροπής τους να κυμαίνεται από τα 240-400 Nm. Κάνοντας χρήση της τεχνολογίας EGR, καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro 4 και η πολιτισμένη λειτουργία τους διακρίνεται για την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Mercedes-Benz Sprinter
Το Mercedes-Benz Sprinter έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη και ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία, ενώ ανέκαθεν αποτέλεσε έναν από τους πιο προηγμένους τεχνολογικά εκπροσώπους της κατηγορίας του. Πέραν όμως της κορυφαίας εφαρμοσμένης τεχνολογίας που επιδεικνύει, το νέο Sprinter διακρίνεται για την απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής του, όπως επίσης και την ελκυστική σχεδίαση του αμαξώματος αλλά και του εσωτερικού. Η ποικιλία των εκδόσεών του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ανεξάντλητη», ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας -ακόμα και των βασικών εκδόσεων του οχήματος- είναι αρκετά καλός.
Τόσο η σχεδίαση όσο η εργονομία και η ποιότητα των υλικών, που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό, έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Σε πολλά σημεία έχουν προβλεφθεί θήκες για έγγραφα, ποτήρια και άλλα αντικείμενα, ενώ ο –τοποθετημένος κοντά στο τιμόνι- επιλογέας ταχυτήτων διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό. Η περιφερειακή ορατότητα του οδηγού είναι πολύ καλή, ενώ το κάθισμά του είναι πλήρως ρυθμιζόμενο.
O βασικός 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 2.148 κ.εκ. διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις, με ισχύ 88, 109, 129 και 150 ίππων, με μέγιστη τιμή ροπής τα 330 Nm. Πέραν αυτού, το γερμανικό μοντέλο είναι διαθέσιμο και με δύο ακόμα V6 κινητήρες (βενζίνης και πετρελαίου), χωρητικότητας 3,0 και 3,5 λίτρων, που αποδίδουν ισχύ 184 και 258 ίππων. Η μέγιστη τιμή της ροπής τους ορίζεται στα 400 και 340 Nm αντίστοιχα και είναι διαθέσιμη από χαμηλά.