Αρκετά αισιόδοξη ήταν η «συμπεριφορά» του Mercedes-Benz Viano κατά τη διάρκεια των ελεγχόμενων δοκιμών πρόσκρουσης που διενέργησε το EuroNCAP. Συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος της Γερμανικής εταιρείας βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια για την πλαγιομετωπική σύγκρουση.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP αναφορικά με τα crash-tests στα οποία υπέβαλλε το Mercedes-Benz Viano, η βαθμολογία που κατέφερε να αποσπάσει ήταν αρκετά καλή αν και επιδέχεται βελτίωσης… στα σημεία. Πιο συγκεκριμένα:
Πλαγιομετωπική πρόσκρουση Αν και η καμπίνα των επιβατών παρέμεινε σταθερή, η δομή του χώρου των ποδοστηρίων του οδηγού κλονίστηκε και διαχωρίστηκε κατά τη διάρκεια του τεστ. Αυτό υποδηλώνει ότι οι δομές στον τομέα αυτό μπορεί να γίνουν ασταθείς εάν το όχημα με πλήρες φορτίο εκτεθεί σε παρόμοια ή μεγαλύτερης έντασης σύγκρουση. Οι ενδείξεις του τεστ δεν διέγνωσαν με προβλήματα σε ότι αφορά τα γόνατα ή τα πόδια γενικά. Ωστόσο μια επιπλέον περιμετρική ενίσχυση, θα ήταν χρήσιμη για την αποφυγή οποιουδήποτε τραυματισμού των επιβαινόντων. Βαθμολογία= 4 αστέρια
Πλευρική πρόσκρουση Η συγκεκριμένη δοκιμή δεν πραγματοποιήθηκε καθώς το όχημα δεν ήταν εξοπλισμένο με τον προαιρετικό αερόσακο πλευρικής πρόσκρουσης. Ο προαιρετικός αερόσακος θώρακος, δεν ήταν επίσης διαθέσιμος.
Προστασία παιδιών Σύμφωνα με τις ενδείξεις από την μετωπική και πλευρική σύγκρουση, το Viano απέδωσε μέγιστη βαθμολογία για την προστασία των παιδιών ηλικίας έως τριών ετών. Ο αερόσακος του συνοδηγού ωστόσο δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί και οι ετικέτες προειδοποίησης για τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση του παιδικού καθίσματος στη συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν μόνιμα τοποθετημένες. Παράλληλα οι ενδείξεις για την τοποθέτηση του καθίσματος ISOFIX στα πίσω καθίσματα δεν ήταν σαφείς. Βαθμολογία= 3 αστέρια
Προστασία πεζών Τόσο ο προφυλακτήρας όσο και το πάνω μέρος του εμπρόσθιου τμήματος του αμαξώματος δεν προσέφεραν σημαντική προστασία στα πόδια, τον κορμό και το κεφάλι του πεζού κατά τη διάρκεια του εν λόγω crash-test. Βαθμολογία= 2 αστέρια.