Τα νέα οχήματα έχουν μήκος από 8,5 μ. έως 18 μ. & θα κατασκευάζονται σε συνεργασία με την CRRC.
Μπαταρίες έως 700kWh στα ηλεκτρικά & έως 170kWh για τα υδρογονοκίνητα.
Το σύστημα κίνησης & το προηγμένο σύστημα μετατροπέα της CRRC βελτιώνουν την αποδοτικότητα των λεωφορείων.
Στο πλαίσιο της Συνόδου Κορυφής UITP Summit 2025 που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Αμβούργο, η CaetanoBus παρουσίασε μια νέα γενιά λεωφορείων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, που το μήκος τους εκτείνεται στα 8,5, στα 12 & στα 18 μ. – με την τρίτη περίπτωση μάλιστα να περιλαμβάνει και μια έκδοση του προηγμένου συστήματος Bus Rapid Transit (BRT).
Έτσι, η καινούργια σειρά οχημάτων της πορτογαλικής εταιρείας, θα περιλαμβάνει βαρέα επαγγελματικά με τεχνολογία κίνησης BEV (βλ. ηλεκτρικά με μπαταρία) ή FCEV (fuel cells υδρογόνου), ενώ θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με την κινέζικη εταιρεία τροχαίου υλικού CRRC.
Όπως δήλωσε εξάλλου σχετικά ο εμπορικός διευθυντής (CCO) και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της CaetanoBus, Nuno Lago de Carvalho: «Η νέα γενιά λεωφορείων Caetano αντιπροσωπεύει την αιχμή του δόρατος στη μηχανική της ηλεκτρικής κινητικότητας - παρέχοντας εξαιρετική αξιοπιστία, επιδόσεις και ασφάλεια για ένα πιο έξυπνο και πιο βιώσιμο μέλλον μεταφορών. Είμαστε υπερήφανοι για την ικανότητά μας να επεκτείνουμε αυτή την καινοτομία σε ολόκληρη την γκάμα προϊόντων Caetano: από λεωφορεία 8,5 έως 18 μέτρων, χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα που υποστηρίζει τόσο τις τεχνολογίες μπαταριών όσο και τις τεχνολογίες με fuel cells υδρογόνου. Αυτή η ενοποιημένη προσέγγιση διασφαλίζει τη μέγιστη ευελιξία, την αποδοτικότητα και την απρόσκοπτη ενσωμάτωση συστημάτων αιχμής σε όλες τις διαμορφώσεις οχημάτων».
Μπαταρίες έως 700kWh στα ηλεκτρικά & έως 170kWh για τα υδρογονοκίνητα
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως τα μελλοντικά ηλεκτρικά λεωφορεία της CaetanoBus θα είναι εξοπλισμένα
με συστήματα μπαταριών CATL BC5, χωρητικότητας έως και 465kWh για τα μοντέλα των 12 μέτρων, 700kWh για τα μοντέλα των 18 μέτρων και 266kWh για την έκδοση των 8,5 μέτρων, ενώ, όπως αναφέρει η
CaetanoBus στο δελτίο Τύπου της, οι συγκεκριμένες μονάδες θα διαθέτουν κυψέλες LFP υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, που έχουν σχεδιαστεί για ασφάλεια, γρήγορη φόρτιση και με μεγάλη διάρκεια ζωής (σ.σ. υπερβαίνοντας δηλαδή τους 4.000 κύκλους φόρτισης και με ελάχιστη υποβάθμιση με το πέρασμα των χρόνων, κάτι που εξασφαλίζει αξιόπιστη απόδοση για διάστημα άνω της δεκαετίας).
Αντίστοιχα, σε ό,τι έχει να κάνει με
το σκέλος της υδρογονοκίνησης, εδώ η τεχνολογία της Toyota εξακολουθεί να παραμένει
στο επίκεντρο των λεωφορείων Caetano, με την τεχνολογία Toyota Fuel Cell Stack Generation 2.5 να παρέχει ισχύ 70kW (95 ίπποι), την ίδια ώρα που το πακέτο των μπαταριών της CATL εξασφαλίζει ενεργειακή χωρητικότητα έως και 130kWh για το λεωφορείο FC 12 μ. & έως και 170kWh για τα λεωφορεία FC 18 μ.
Το σύστημα κίνησης & το προηγμένο σύστημα μετατροπέα της CRRC βελτιώνουν την αποδοτικότητα των λεωφορείων
Ολοκληρώνοντας, αξιομνημόνευτο είναι το γεγονός πως η CRRC βάζει την υπογραφή της εδώ τόσο στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, όσο και στο προηγμένο σύστημα μετατροπέα 6 σε 1, που ενσωματώνει έξι κρίσιμες λειτουργίες: έλεγχο κινητήρων κίνησης, έλεγχο γεννήτριας, έλεγχο αντλίας λαδιού DC/AC & αεροσυμπιεστή, μετατροπή DC/DC και διανομή ισχύος υψηλής τάσης με παρακολούθηση της μόνωσης.
Όλα αυτά, σε μία ενιαία συμπαγή και στιβαρή μονάδα, που εξασφαλίζει μείωση στο βάρος του συστήματος έως και 70%, ενισχύοντας έτσι την ηλεκτρική αξιοπιστία και βελτιώνοντας σημαντικά τη συνολική απόδοση & ασφάλεια του οχήματος. Κατασκευασμένο άλλωστε με την ιδιόκτητη τεχνολογία IGBT υψηλής τάσης της CRRC, αλλά και με λειτουργία άμεσης υγρής ψύξης, πρόκειται για ένα σύστημα που παρέχει κορυφαία πυκνότητα ισχύος, μεγάλη διάρκεια ζωής και εξαιρετική θερμική απόδοση.