Με τέσσερις εταίρους ξεκινά το project στο Τόκιο από τον Σεπτέμβριο του 2025.
Πώς λειτουργεί το σύστημα του «battery swapping».
Ο εξειδικευμένος ρόλος του κάθε φορέα.
Στόχος η ελαχιστοποίηση των χρόνων διακοπής λειτουργίας, αλλά και ο περιορισμός στις εκπομπές ρύπων.
Στην ανακοίνωση ενός πολυετούς πιλοτικού προγράμματος που πρόκειται να αρχίσει από τον Σεπτέμβριο του 2025, προχώρησαν οι εταιρείες Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation («MFTBC»), Mitsubishi Motors Corporation («Mitsubishi Motors»), Ample Inc. («Ample») και Yamato Transport Co., Ltd. (Yamato Transport).
Και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγχειρήματος; Αυτό αφορά στην ανάπτυξη άνω των 150 ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων (EV) με δυνατότητα ανταλλαγής μπαταριών, καθώς και 14 αρθρωτών σταθμών ανταλλαγής μπαταριών σε όλο το Τόκιο.
Μάλιστα, η εν λόγω πρωτοβουλία στο Τόκιο θα διαδεχτεί μια μικρότερη πιλοτική εφαρμογή ανταλλαγής μπαταριών (σ.σ. με taxi) που έλαβε χώρα στο Κιότο πέρυσι, δίνοντας έμφαση αυτή τη φορά στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων που ανταλλάσσουν μπαταρίες - συμπεριλαμβανομένου του φορτηγού eCanter της MFTBC και του Minicab EV της Mitsubishi Motors.
Πώς λειτουργεί το σύστημα του «battery swapping»
Από εκεί και πέρα, η τεχνολογία της ανταλλαγής μπαταριών εστιάζει στην αξιοποίηση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας όσον αφορά στη φόρτιση, με το βάρος στην προκειμένη περίπτωση να πέφτει στην αντικατάσταση των άδειων μπαταριών με πλήρως φορτισμένες σε αποθήκες ή σε σταθμούς ανταλλαγής για τα οχήματα των εμπορευματικών μεταφορών.
Ο εξειδικευμένος ρόλος του κάθε φορέα
Αντίστοιχα δε, σε ό,τι έχει να κάνει με τους εμπλεκόμενους φορείς του project, εδώ καθένας αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας το δικό του σκέλος της εξίσωσης, αλληλοσυμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον.
Τοιουτοτρόπως:
- Η Yamato Transport, ο μεγαλύτερος όμιλος ναυτιλίας και logistics της Ιαπωνίας – με ηγετική θέση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης -, θα είναι ο πρώτος μεγάλος πελάτης της πρωτοβουλίας και θα δοκιμάσει ηλεκτρικά οχήματα με δυνατότητα ανταλλαγής μπαταριών για επιχειρήσεις διανομής του τελευταίου χιλιομέτρου (last mile).
- Η αμερικανική εταιρεία ανταλλαγής μπαταριών, Ample, θα παράσχει την τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών για τις συμμετέχουσες πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων, εγκαθιστώντας και λειτουργώντας τους αντίστοιχους σταθμούς σε όλο το Τόκιο.
- Οι
Mitsubishi Fuso και Mitsubishi Motors θα συνεισφέρουν με ηλεκτρικά οχήματα, που πληρούν τις προδιαγραφές της ανταλλαγής μπαταριών.
Ολοκληρώνοντας, αξίζει να αναφερθεί εδώ πως το έργο υποστηρίζεται από τη Δημόσια Επιχείρηση Περιβάλλοντος της Μητροπολιτικής Περιφέρειας του Τόκιο μέσω του «Προγράμματος Υποστήριξης Τεχνολογικής Ανάπτυξης για την Προώθηση της Νέας Ενέργειας».
Στόχος η ελαχιστοποίηση των χρόνων διακοπής λειτουργίας, αλλά και ο περιορισμός στις εκπομπές ρύπων
Και ο στόχος πίσω από το συγκεκριμένο πλαίσιο δράσης; Σίγουρα, ένα καίριο ζήτημα εδώ είναι η ελαχιστοποίηση του χρόνου διακοπής λειτουργίας των οχημάτων κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Κι αυτό, γιατί η κοινοπραξία του Τόκιο στοχεύει σε χρόνους εναλλαγής μπαταριών που θα διαρκούν μόλις 5 λεπτά – σε μια διαδικασία που, σε αντίθεση με τη συμβατική φόρτιση ή με τον ανεφοδιασμό, θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, μιας και οι οδηγοί δε χρειάζεται να αποβιβαστούν από τα οχήματά τους.
Ομοίως, οι συμπαγείς και ταχέως αναπτυσσόμενοι σταθμοί της Ample παρέχουν μια πρακτική λύση για στόλους υψηλής χρήσης σε πυκνά αστικά περιβάλλοντα όπως το Τόκιο, ενώ οι μελλοντικές αναπτύξεις των σταθμών μπορούν επίσης δυνητικά να παράσχουν υπηρεσίες δικτύου, όπως η αποθήκευση ανανεώσιμης ενέργειας, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω το ρόλο τους στη μείωση των εκπομπών ρύπων – με όραμα την επίτευξη ουδετερότητας μέχρι το 2050.
Με δεδομένο, εξάλλου, πως ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει περίπου το 19% των συνολικών εκπομπών CO₂ της χώρας από το 2022, καθίσταται προφανές πως η ηλεκτροκίνηση των εμπορικών στόλων συνιστά στρατηγική προτεραιότητα στις προσπάθειες της Ιαπωνίας για την προστασία του περιβάλλοντος…