Πρόκειται για πρωτοβουλία της Mitsubishi Fuso, που προάγει την κυκλική οικονομία.
Παράταση στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας & φόρτιση πολλαπλών οχημάτων, μερικά μόνο από τα κέρδη.
eCanter με υπερκατασκευές, αξιοποιούνται ως απορριμματοφόρα στην Ελλάδα.
Σε συνεργασία με την start up εταιρεία, CONNEXX SYSTEMS Corporation - που αναπτύσσει συστήματα αποθήκευσης μπαταριών επόμενης γενιάς -, η Mitsubishi FUSO Truck and Bus Corporation (MFTBC), θυγατρική της Daimler Truck, κάνει πράξη την πρωτοβουλία «Battery 2nd Life», αναδεικνύοντας κατά αυτόν τον τρόπο την οικολογική της συνείδηση.
Και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγχειρήματος; Αυτό είναι να αξιοποιηθούν οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες του φορτηγού Fuso eCanter στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, «EnePOND®1 EV Charger» που αναπτύσσονται από την CONNEXX SYSTEMS και τα οποία με τη σειρά τους ενσωματώνονται σε σταθμούς φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες.
Παράταση στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας & φόρτιση πολλαπλών οχημάτων, μερικά μόνο από τα κέρδη
Ακολουθώντας τη συγκεκριμένη μέθοδο, συνεπώς, επιτυγχάνονται ουκ ολίγα πλεονεκτήματα… Για αρχή, το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας «EnePOND® EV Charger» μπορεί να μειώσει το φορτίο του υφιστάμενου ηλεκτρικού δικτύου. Επιπλέον, καθίσταται δυνατή η γρήγορη φόρτιση πολλαπλών ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και στο απευκταίο σενάριο που έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια ανεπιθύμητη διακοπή ρεύματος. Και καταλήγοντας, με την αξιοποίηση χρησιμοποιημένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, η επέκταση των υποδομών φόρτισης μπορεί να επιταχυνθεί μειώνοντας το κόστος, ενώ παράλληλα παρατείνεται και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Τέλος, αξίζει να επισημανθεί εδώ πως η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του πακέτου λύσεων eMobility Solutions της MFTBC, που παρέχει στους πελάτες μια ολοκληρωμένη υποστήριξη για την εισαγωγή και λειτουργία ηλεκτρικών οχημάτων, ούτως ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξία των υλικών των μπαταριών, να μειωθεί το συνολικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων και να διευκολυνθεί η ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Επόμενα βήματα
Τον Φεβρουάριο του 2025, ένας δοκιμαστικός σταθμός φόρτισης θα εγκατασταθεί στην πόλη Muko του Kyoto και θα χρησιμοποιείται για τη φόρτιση των επίσημων ηλεκτρικών οχημάτων της πόλης, ενώ αργότερα μέσα στο έτος, μια δοκιμαστική εγκατάσταση για τη φόρτιση οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών φορτηγών) θα εγκατασταθεί στο εργοστάσιο της MFTBC στο Kawasaki.
Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, θα δοκιμαστεί η πρακτικότητα των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας και θα αναπτυχθούν εφαρμογές για την επαναχρησιμοποίηση των χρησιμοποιημένων μπαταριών eCanter, ώστε να προωθηθεί περαιτέρω η εφαρμογή.
eCanter με υπερκατασκευές, αξιοποιούνται ως απορριμματοφόρα στην Ελλάδα
Από εκεί και πέρα, υπενθυμίζεται πως, σε ό,τι έχει να κάνει με την εγχώρια πραγματικότητας της Ελλάδας,
89 ηλεκτρικά οχήματα Fuso eCanter έχουν επιφορτιστεί με την ευθύνη να φέρουν εις πέρας την συλλογή απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την υπερκατασκευή στο αμάξωμα να αποτελεί προϊόν της εταιρείας Καούσης.
Με μεταξόνιο 3,4 μέτρα, τα εν λόγω φορτηγά λοιπόν έχουν χωρητικότητα μπαταρίας 82,6 kWh για αυτονομία μέχρι 140 χλμ., την ίδια ώρα που ο σχεδιασμός τους, τα συστήματα παρακολούθησης και οι δικλίδες ασφαλείας τους συμμορφώνονται με όλους τους τελευταίους κανονισμούς του προτύπου EN1501.
Καερασάκι στην τούρτα; Η οθόνη αφής 5,7 ιντσών στην καμπίνα του οδηγού που επιτρέπει την παρακολούθηση των λειτουργιών, την εκτέλεση των διαγνωστικών ελέγχων και την πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του οχήματος.