Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Δεν "τραβάει" το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά" στον κλάδο των ταξί, οπότε σχεδιάζεται η διπλασιασμός της επιδότησης.

Θα δίνονται 20.000 ευρώ ως κίνητρα συν τα 2.500 ευρώ της απόσυρσης για τα πρώτα 2.000 ταξί, με τη χρηματοδότηση ύψους περίπου 40 εκ. ευρώ να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνος Σκρέκας, στο βήμα της Βουλής.

Έως τις 24 Ιουνίου 2021 το σύστημα είχε δεχθεί έντεκα αιτήσεις για ταξί, εκ των οποίων οι οκτώ αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί και οι τρεις σε plug-in υβριδικά.

Διπλασιάζεται η επιδότηση για τα ηλεκτρικά ταξί

3.670 Επισκέψεις στο άρθρο (29/7/2021)

Θέλοντας να καταστήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» πιο ελκυστικό για τους αυτοκινητιστές του κλάδου των ταξί, το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα ανεβάσει την επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων με ηλεκτρικά, από τα 10.500 ευρώ που είναι σήμερα στα 22.500 ευρώ.

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» -το οποίο τρέχει εδώ και περίπου έναν χρόνο- έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον μόλις 8 επαγγελματιών αυτοκινητιστών του κλάδου των ταξί, οι οποίοι έχουν καταθέσει αίτηση επιδότησης για την αντικατάσταση του συμβατικού τους οχήματος με ηλεκτρικό.


Θα δίνονται 20.000 ευρώ ως κίνητρα συν τα 2.500 ευρώ της απόσυρσης για τα πρώτα 2.000 ταξί, με τη χρηματοδότηση ύψους περίπου 40 εκ. ευρώ να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Θα δίνονται 20.000 ευρώ ως κίνητρα συν τα 2.500 ευρώ της απόσυρσης για τα πρώτα 2.000 ταξί, με τη χρηματοδότηση ύψους περίπου 40 εκ. ευρώ να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 Το παραπάνω σύμφωνα με το ρεπορτάζ που δημοσιεύει το"Έθνος" αποτελεί μάλλον μια απόδειξη πως η εν λόγο δράση δεν έχει ιδιαίτερη επιτυχία, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τα επαγγελματικά οχήματα. Βλέπετε, το ποσό επιδότησης των 10.500 ευρώ -από τα οποία τα 2.500 ευρώ αφορούν στην υποχρεωτική απόσυρση του παλαιού οχήματος- μάλλον δεν αποτελεί ισχυρό κίνητρο για τους ανθρώπους ενός κλάδου, οι οποίοι δοκιμάζονται εδώ και 10 και πλέον χρόνια, αρχικά από την οικονομική κρίση και στη συνέχεια από την πανδημία.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνος Σκρέκας, στο βήμα της Βουλής.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνος Σκρέκας, στο βήμα της Βουλής.

 

Έως τις 24 Ιουνίου 2021 το σύστημα είχε δεχθεί έντεκα αιτήσεις για ταξί, εκ των οποίων οι οκτώ αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί και οι τρεις σε plug-in υβριδικά.

Έως τις 24 Ιουνίου 2021 το σύστημα είχε δεχθεί έντεκα αιτήσεις για ταξί, εκ των οποίων οι οκτώ αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί και οι τρεις σε plug-in υβριδικά.

 
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνος Σκρέκας, ανακοίνωσε τον διπλασιασμό της επιδότησης της αγοράς ενός ηλεκτρικού ταξί. Με άλλα λόγια, θα δίνονται 20.000 ευρώ ως κίνητρα συν τα 2.500 ευρώ της απόσυρσης για τα πρώτα 2.000 ταξί, με τη χρηματοδότηση ύψους περίπου 40 εκ. ευρώ να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
 
Σημειώνεται, ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα πρέπει να αντικατασταθεί περίπου 6.000 με 8.000 ταξί, καθώς τότε λήγει η παράταση που έχει δώσει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την ανανέωση του στόλου τους, η μέση ηλικία των οποίων υπολογίζεται σε 11,1 έτη. Μάλιστα, βάσει στοιχείων του ΣΕΑΑ (Σύνδέσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το 60% των ταξί είναι τεχνολογίας Euro 3 ή και παλαιότερα! Προβληματισμό, πάντως, προκαλεί το γεγονός πως η νέα επιδότηση των 22.500 ευρώ αφορά μόνο σε 2.000 ταξί και συνεπώς αντιμετωπίζει μόνο μερικώς το ζήτημα.

Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε αριθμούς

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25, Κρίτωνα Αρσένη, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, παρουσίασε στη Βουλή τα στοιχεία του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Συγκεκριμένα, δήλωσε πως από τον περασμένο Αύγουστο έως σήμερα έχουν κατατεθεί 13.944 αιτήσεις. Με στόχο τα 1.315 οχήματα του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μερίδιο στις νέες ταξινομήσεις 2,6%.
 
Σε ό,τι αφορά στο πρώτο εξάμηνο του 2021, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων ανέρχονται σε 3.187 και έχουν καλύψει ήδη το 84% του στόχου, που είναι 3.795 που έχει τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη χρονιά αυτή. Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά εννέα φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
 
Αναφορικά με την κατηγορία των ταξί, έως τις 24 Ιουνίου 2021 το σύστημα είχε δεχθεί έντεκα αιτήσεις για ταξί, εκ των οποίων οι οκτώ αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί και οι τρεις σε plug-in υβριδικά. Για την κατηγορία των ταξί, η δημόσια δαπάνη του προγράμματος ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια ευρώ σε σύνολο 45.800.000 ευρώ, με δυνατότητα τροποποίησης της κατανομής της δημόσιας δαπάνης ανάλογα με την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων ανά κατηγορία.
 
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »