Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΕΕ, από το οδικό δίκτυο των χωρών – μελών της, λείπουν 400.000 θέσεις στάθμευσης φορτηγών οχημάτων!

EE: Έρευνα για τη στάθμευση φορτηγών

3.125 Επισκέψεις στο άρθρο (18/3/2019)

Μια νέα μεγάλη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποτυπώνει με… μελανά χρώματα τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των φορτηγών αναφορικά με την άνεση και ασφάλεια των ειδικών θέσεων στάθμευσης.

Ως γνωστόν, το πρόβλημα με τις κλοπές των φορτηγών οχημάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο είναι ιδιαίτερα μεγάλο ενώ, το 75% των σχετικών περιστατικών κατά τη διάρκεια των οποίων έχει απειληθεί ακόμη και η ζωή των οδηγών (χωρίς να αναφερόμαστε στην κλοπή μέρους ή όλου του φορτίου του οχήματος), έχουν καταγραφεί σε σημεία χωρίς ασφάλεια, στα οποία έχουν καταφύγει για προσωρινή στάση / στάθμευση τα οχήματα.
Για τον λόγο αυτό, η αρμόδια ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξήγαγε σχετική έρευνα σε μια προσπάθεια να αναζητηθούν λύσεις που θα συμβάλλουν στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας των επαγγελματιών οδηγών.
Από τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας καθίσταται σαφές πως από το ευρύτερο οδικό δίκτυο των χωρών – μελών της ΕΕ λείπουν συνολικά 400.000 ασφαλής τοποθεσίες στάθμευσης των φορτηγών οχημάτων.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι, σε πολλούς δρόμους της ΕΕ, ιδιαίτερα κατά μήκος των κύριων οδικών αρτηριών που χρησιμοποιούνται από τα φορτηγά που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές, μπορεί να βρει κανείς πολλαπλές τοποθεσίες, όπου τα φορτηγά οχήματα σπεύδουν να σταθμεύσουν, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν οι στοιχειώδεις υποδομές (π.χ. υγιεινής) πόσο μάλλον ασφάλειας, για οδηγούς και οχήματα.
Με βάση τα όσα προβλέπει η νομοθεσία, οι επαγγελματίες οδηγοί οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5t., επιβάλλεται να σταματήσουν την οδήγηση όταν συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός ωρών (με βάση τα όσα προβλέπει και η χρήση των ψηφιακών ταχογράφων).
Ωστόσο, με βάση τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας της ΕΕ, τα σημεία στα οποία μπορεί ένας διεθνής μεταφορέας να σταθμεύσει με άνεση και ασφάλεια το φορτηγό όχημα του είναι ελάχιστα ενώ, συγκεκριμένα σχετικά πρότυπα που επιβάλλεται να πληρούνται (LABEL, VEDA, PSR κ.ο.κ.), δεν παρέχουν τα απαραίτητα εχέγγυα, όταν και εφόσον φυσικά τηρούνται.
Παράλληλα, με βάση τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας, είναι πολλές φορές ιδιαίτερα δύσκολο για έναν οδηγό να διασφαλίσει εκ των προτέρων θέση στα εν λόγω σημεία.
Για τον λόγο αυτό, οι αρμόδιοι φορείς της ΕΕ προτείνουν μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενός νέου προτύπου «EU – Parking» για τους χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών και των οχημάτων τους, που θα περιλαμβάνει σημεία που θα ταξινομούνται ως «Χαλκινα», «Ασημένια», «Χρυσά» ή «Πλατινένια» αναλόγως τις παροχές που θα προσφέρουν σε οδηγούς και οχήματα (εστίαση, ανάπαυση, υγιεινή, ασφάλεια) κ.ο.κ.
Η πρώτη συνάντηση για τη συζήτηση και θεσμοθέτηση των νέων μέτρων, που μεταξύ άλλων θα προβλέπουν και την χρηματοδότηση νέων εγκαταστάσεων με κονδύλια αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρών, έχει προγραμματιστεί για την Τρίτη, 2α Απριλίου 2019.
Περισσότερα για την σχετική έρευνα της ΕΕ και τα αποτελέσματα της, μπορείτε να βρείτε εδώ…