Το ηλεκτρικό IC12E προορίζεται για τα μεγάλα δρομολόγια.
Έχει μήκος άνω των 12 μ. και χωράει 59 επιβάτες συνολικά.
Αυτονομία 610 χλμ. & μέγιστη ισχύς 476 αλόγων.
Έξυπνα ADAS, τα οποία συμβαδίζουν με τον Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας της ΕΕ.
Την άφιξη ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου στον κλάδο των υπεραστικών λεωφορείων για λογαριασμό της ευρωπαϊκής αγοράς, ανακοίνωσε η κινέζικη εταιρεία Yutong, με τα αποκαλυπτήρια να εκτιμάται – αλλά να μην είναι απόλυτα διασταυρωμένο - πως θα λάβουν χώρα στην έκθεση Busworld Europe 2025 (στο διάστημα από 4 έως 9 Οκτωβρίου 2025).
Συγκεκριμένα, το IC12E αναμένεται να ενταχθεί στην εκκολαπτόμενη ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών υπεραστικών λεωφορείων, η οποία από τα τέλη του 2024 έχει… προϋπαντήσει ήδη τα CROSSWAY ELEC (της Iveco Bus) και eIntouro (της Daimler Buses), με την Yutong πάντως να μην κλέβει για πρώτη φορά την παράσταση στον συγκεκριμένο τομέα. Ο λόγος; Με 1.092 οχήματα (σύμφωνα με στοιχεία της DVV Media Group), οι Κινέζοι κατέλαβαν την πρώτη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων για το 2024, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 100% σε σχέση με το 2023 – και με μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 14%.
Έχει μήκος άνω των 12 μ. και χωράει 59 επιβάτες συνολικά
Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του, τώρα, το Yutong IC12E έχει μήκος 12,66 μέτρα, πλάτος 2,55 μέτρα και ύψος 3,5 μέτρων, ενώ στο εσωτερικό του «φιλοξενεί» 59 θέσεις επιβατών, με την αντίστοιχη χωρητικότητα φορτίου για τις αποσκευές να φτάνει στα 4,5 κυβικά μέτρα.
Εκτός αυτού, το νέο βαρύ επαγγελματικό της Yutong σχεδιαστικά παραπέμπει στη σειρά U (βλ. λεωφορεία
Yutong U12) της εταιρείας, που αναπτύχθηκε ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, δείγμα και αυτό της μέγιστης προτεραιότητας που δίνεται στην εδραίωση της παρουσίας της στην «Γηραιά Ήπειρο» - κάτι εξάλλου που αποδεικνύεται και από την παρουσία μοντέλων προσαρμοσμένων στις τοπικές απαιτήσεις (βλ. διώροφες ή αρθρωτές εκδόσεις).
Αυτονομία 610 χλμ. & μέγιστη ισχύς 476 αλόγων
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το καινούργιο ηλεκτρικό όχημα χρησιμοποιεί μια ηλεκτρική μπαταρία, μέγιστης χωρητικότητας 466kWh, και την πλαισιώνει με μια εγγύηση 1,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων ή 15 ετών, για την ελάχιστη υποβάθμιση & φθορά της κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένη περιόδου.
Κατά τα λοιπά, το IC12E παρέχει μέγιστη ισχύ 476 ίππων, παράγοντας την ίδια ώρα ροπή 3.100Nm, ενώ διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κλιματισμού, θέρμανσης και ψύξης, Cling με ψυκτική ικανότητα 32.000 Kcal/h και θερμαντική ικανότητα 30.000 Kcal/h, σύμφωνα πάντοτε με το τεχνικό δελτίο της εταιρείας.
Έξυπνα ADAS, τα οποία συμβαδίζουν με τον Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας της ΕΕ
Και με τα συστήματα υποβοήθησης τι γίνεται; Εδώ η απάντηση είναι απλή, μιας και ο
Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας (GSR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν επιτρέπει – ορθώς - τυχόν περιθώρια για αποκλίσεις.
Έτσι και στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, το λεωφορείο της Yutong ενσωματώνει τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας για ανίχνευση πριν από το ατύχημα, προειδοποιήσεις κινδύνου και έλεγχο επέμβασης. Τα έξυπνα ADAS, άλλωστε, ενισχύουν τις δυνατότητες προειδοποίησης, πρόληψης και αποφυγής, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο σύγκρουσης και ανατροπής.