Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στα λεωφορεία του μέλλοντος!
Ξεκίνησαν τα πρόστιμα των 1.000 ευρώ για τα ταξί δίχως POS!
Υποχρεωτική μέχρι τις 31/12/2024 η τοποθέτηση ταχογράφων 2ης έκδοσης!
- Έμφαση στις τεχνολογίες για την αποφυγή συγκρούσεων & τη διεύρυνση οπτικού πεδίου του οδηγού
- Στόχος είναι οι κατασκευαστές να δώσουν προτεραιότητα στα χαρακτηριστικά ασφαλείας των οχημάτων τους
- Πάνω από το 15 % των θανάτων στους δρόμους της ΕΕ οφείλονται σε φορτηγά άνω των 3,5t
Μια στιγμή ορόσημο στην ιστορία του Euro NCAP είναι πλέον γεγονός καθώς, ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας ανακοίνωσε την έναρξη των πρώτων δοκιμών αξιολόγησης αναφορικά με την ασφάλεια όλων των τύπων φορτηγών οχημάτων άνω των 3,5t.
Ως βασική προτεραιότητα έχει δοθεί η προσπάθεια εξέλιξης τεχνολογικών καινοτομιών προηγμένων μέτρων ασφάλειας, που θα ξεπεράσουν τους υφιστάμενους κανονισμούς ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τομείς όπως η αποφυγή συγκρούσεων, η διεύρυνση οπτικού πεδίου και η διάσωση ύστερα από σύγκρουση, θα ερευνηθούν περαιτέρω, με τις βασικές τεχνολογίες ασφάλειας που θα αξιολογούνται από τον Euro NCAP να περιλαμβάνουν την Ευφυή Προσαρμογή Ταχύτητας (ISA), την Αυτόνομη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (AEB), τα Συστήματα Υποστήριξης Λωρίδας (LSS) και τα νέα συστήματα παρακολούθησης με κάμερα (e - Mirrors) που βελτιώνουν την ορατότητα.
Σε κάθε περίπτωση, τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια των βαρέων φορτηγών σε μεγάλο ποσοστό στηρίχτηκαν στις μεθόδους δοκιμών που έχουν λάβει χώρα μέσα στην τελευταία δεκαετία πάνω στα επιβατικά οχήματα, με την αξιολόγηση «Truck Safe» (όπως είναι η επίσημη ονομασία) του Euro NCAP να αποφασίζει να αξιολογήσει τις λύσεις φορτηγών με βάση τρεις κλάδους εφαρμογών: τα Φορτηγά Διεθνών Μεταφορών (μεγάλων αποστάσεων), τα Φορτηγά Διανομών και τα Φορτηγά για τον Κατασκευαστικό Κλάδο. Αυτό, ελέγχοντας τις βασικές εκδόσεις ενός οχήματος – σε πλαίσιο φορτηγού, αλλά και σε έκδοση τράκτορα, μαζί με το trailer του.
Στη σύγχρονη εποχή είναι δεδομένο πως οι ιδιοκτήτες στόλων που περιλαμβάνουν βαρέα επαγγελματικά οχήματα δίνουν έμφαση περισσότερο στις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες παρά στην ασφάλεια, καθώς π.χ. σε ένα φορτηγό 44t θα κυριαρχήσουν οι παράγοντες της δαπάνης των καυσίμων, της αξιοπιστίας και του αυξημένου ωφέλιμου φορτίου όσον αφορά το Συνολικό Κόστος Χρήσης.
Παρόλα αυτά, ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, δόκτορ Michiel van Ratingen δήλωσε σχετικά ότι: «Τους τελευταίους 12 μήνες, συνεργαστήκαμε στενά με τους κατασκευαστές οχημάτων στην προετοιμασία των δοκιμών και συμβουλευτήκαμε διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη, όπως διανομείς, μεταφορείς, ασφαλιστές, δημοτικές αρχές, νομοθέτες και στρατηγικούς οδικούς οργανισμούς, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως την πολυπλοκότητα της προσπάθειας να γίνουν τα φορτηγά και οι δρόμοι ασφαλέστεροι.
Η μελλοντική αξιολόγηση «Truck Safe» θα δώσει κίνητρα για καλές επιδόσεις ασφάλειας, τόσο στις πόλεις όσο και στους αυτοκινητόδρομου κα θα επιτρέψει τη βελτιστοποίηση της ασφάλειας με παράλληλη μείωση του κόστους. Οι νέες κανονιστικές απαιτήσεις, ανάγκασαν τους κατασκευαστές να αυξήσουν τις επιδόσεις ασφάλειας. Ωστόσο, στόχος μας είναι να προχωρήσουμε προς τις βέλτιστες πρακτικές σε όλους τους τύπους ασφάλειας οχημάτων, και όχι απλώς να πληρούμε τα ελάχιστα πρότυπα».
Στόχος του ανεξάρτητου οργανισμού ασφάλειας είναι να συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση του επίπεδου της οδικής ασφάλειας, όχι μόνο για το φορτηγό και το φορτίο του, αλλά για όλους τους χρήστες του δρόμου.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr