Η Ford μπαίνει κι αυτή δυναμικά στο «παιχνίδι» της υδρογονοκίνησης, με πρωταγωνιστή το best-seller επαγγελματικό της E-Transit που θα προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια με μηδενικούς ρύπους.
Δημιουργία κοινοπραξίας για την ανάπτυξη υποδομών εφοδιασμού υδρογόνου
Μέρος των δοκιμών χρηματοδοτείται από το
Advanced Propulsion Center (APC), μία κοινοπραξία της
Ford από έξι κορυφαίους στην τεχνολογία αυτοκινήτων, που στο σύνολό τους θα βοηθήσει στον προσδιορισμό της υποστηρικτικής υποδομής ανεφοδιασμού με
υδρογόνο. Το
Ford Pro, το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων και υπηρεσιών της εταιρείας, θα χρησιμοποιήσει θα χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα των δοκιμών στην επέκταση της τεχνογνωσίας του στις μετατροπές, με την υποστήριξη μηχανικών και ειδικών
E-Transit από το Dagenham και το κοντινό τεχνικό κέντρο Dunton της εταιρείας, στο Essex.
Το νέο project του
E-Transit κυψελών καυσίμου υδρογόνου της
Ford σε συνεργασία με την
APC θα επικυρώσει την επιχειρηματική υπόθεση του οχήματος συνδέοντας την τεχνογνωσία της
Ford με ειδικούς σε συστήματα μετάδοσης κίνησης κυψελών καυσίμου και χειριστές στόλου. Στους εταίρους του έργου περιλαμβάνεται και η
bp, η οποία έχει αναλάβει το κομμάτι της χρήσης υδρογόνου και τις απαιτήσεις υποδομής.
Η Ford ερευνεί την τεχνολογία υδρογόνου πάνω από 3 δεκαετίες
Οι
κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας το
υδρογόνο από μια δεξαμενή επί του οχήματος με οξυγόνο, με αποτέλεσμα μηδενικές εκπομπές, εκτεταμένη εμβέλεια και ταχύτερο ανεφοδιασμό. Η
Ford έχει ερευνήσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου από τη δεκαετία του 1990, αναπτύσσοντας πολλά πρωτότυπα και επιδεικνύοντας το όχημα κυψελών καυσίμου
E-Transit πρώτης γενιάς στην Έκθεση Οχημάτων Χαμηλών Ανθρακάτων
CENEX το 2021.
Το πρωτότυπο
Ford E-Transit θα εφοδιάζεται με μια
στοίβα κυψελών καυσίμου υψηλής ισχύος, σε συνδυασμό με σημαντική ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου, βελτιστοποιημένη για ασφάλεια, χωρητικότητα, κόστος και βάρος. Ένα σημαντικό στοιχείο του έργου θα αξιολογήσει την αποτελεσματική και βιώσιμη ανακύκλωση για εξαρτήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Απαιτητικές δοκιμές διάρκειας 3 ετών
Ένας δοκιμαστικός στόλος χαμηλού όγκου οκτώ κυψελών καυσίμου
Ford E-Transit θα λειτουργεί για περιόδους έξι μηνών κατά τη διάρκεια του τριετούς έργου έως το 2025. Τα δεδομένα του δοκιμαστικού στόλου θα παρέχουν πληροφορίες για το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και λειτουργίας ενός μεγάλου φορτηγού, με αυξημένη εμβέλεια και ώρες λειτουργίας ώστε να ταιριάζουν με το αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο και χωρίς να χρειάζεται φόρτιση.