Το αγωνιστικό τμήμα της Ford ετοιμάζεται να «τρέξει» στην 101η ανάβαση του Pikes Peak με το αμιγώς ηλεκτρικό και βελτιωμένο Ford SuperVan 4.2 με την θηριώδη ισχύ των 1.400 ίππων.
Ford και Pikes Peak, μία ιστορία που ξεκινάει το 1916
Η σχέση της
Ford με τον ιστορικό αγώνα ξεκινάει από πολύ παλιά, όταν ένα
Ford Model T αγωνίστηκε στον εναρκτήριο αγώνα το
1916. 107 χρόνια αργότερα, ο έμπειρος οδηγός
Romain Dumas θα κάτσει πίσω από το τιμόνι του
SuperVan 4.2, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την
STARD Advanced Research and Development.
Εξελιγμένη αεροδυναμική με κάθετη δύναμη 2 τόνων στα 240 χλμ./ώρα
Πιο συγκεκριμένα, το
Ford SuperVan 4.2 είναι ακόμα πιο «εκλεπτυσμένο» από το προηγούμενο
SuperVan 4, εφόσον έχει υποβληθεί σε πλήρη επανασχεδιασμό της αεροδυναμικής που αναπτυχθεί ειδικά για να κόβει τον αέρα στο μεγάλο υψόμετρο της ατμόσφαιρας του
Pike Peak. Ταυτόχρονα, η αεροδυναμική του βοηθάει στην αύξηση της
κάθετης δύναμης, που υπολογίζεται σε
περισσότερο από 2 τόνους στα 240 χλμ./ώρα. Για αυτήν την απόδοση είναι υπεύθυνο ένα ελαφρύ πίσω σπόιλερ από ανθρακονήματα και το μπροστινό splitter, που βοηθούν το ηλεκτρικό αγωνιστικό van να παραμένει «βιδωμένο» στο έδαφος. Το πλαίσιο υποβλήθηκε επίσης σε «δίαιτα», με σκοπό τη μείωση βάρους και τη βελτίωση της συνολικής ισορροπίας, με όφελος την περαιτέρω ευελιξία μέσα στις στροφές της ορεινής διαδρομής.
3 κινητήρες, 4κίνηση, 1.400 ίπποι
Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Μειώνοντας τον αριθμό των 6-φασικών κινητήρων
STARD UHP από τέσσερις σε τρεις και χρησιμοποιώντας τις κυψέλες θήκης
NMC Li-Polymer Ultra High Performance της
STARD, το φορτηγό επιτυγχάνει βέλτιστη αναλογία ισχύος προς βάρος διατηρώντας παράλληλα το σύστημα τετρακίνησης με έναν κινητήρα που τροφοδοτεί το μπροστινό μέρος και δύο στο πίσω μέρος. Με πάνω από
1.050 kW (1.400 ίππους) συνδυασμένη ισχύ στη διάθεσή του, το
SuperVan 4.2 μπορεί να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητές του και παράλληλα αξιοποιεί τη νέα απόδοση αναγέννησης 600 kW της μπαταρίας για βέλτιστη χρήση ενέργειας.
Σπαρτιάτικο εσωτερικό & «Ready to Race»
Σε ότι αφορά το πλαίσιο, η
Ford Performance και η
STARD εξόπλισαν το
SuperVan 4.2 με ένα ανανεωμένο σύστημα πέδησης με ανθρακοκεραμικούς δίσκους φρένων, σφυρήλατους τροχούς μαγνησίου τυλιγμένους σε
αγωνιστικά ελαστικά Pirelli P Zero, αναβαθμισμένους άξονες μετάδοσης κίνησης, παρμπρίζ perspex και μινιμαλιστικό, «σπαρτιάτικο» αγωνιστικό εσωτερικό με σκοπό πάντα τον καλύτερο δυνατό χρόνο στο βουνό.