ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

IRU: Έλλειψη οδηγών, περιβάλλον & ψηφιοποίηση σε πρώτο πλάνο!

8.153 Επισκέψεις στο άρθρο (26/11/2024)
IRU: Έλλειψη οδηγών, περιβάλλον & ψηφιοποίηση σε πρώτο πλάνο!

-Η παγκόσμια έλλειψη οδηγών φορτηγών προβλέπεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2028
-Μακροπρόθεσμος στόχος οι μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050
-Ασφάλεια, παραγωγικότητα & διαφάνεια = το τρίπτυχο των digital υπηρεσιών

Στο πλαίσιο του Διεθνούς Φόρουμ Conftransporto, ο Γενικός Γραμματέας της IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών), Umberto de Pretto, φρόντισε να αναδείξει και να επισημάνει τη χρησιμότητα και την ευελιξία που προσφέρουν οι οδικές μεταφορές στις κοινότητες και στις επιχειρήσεις, ιδίως σε ασταθείς περιόδους.
Πιο αναλυτικά, οι παρατηρήσεις του Γενικού Γραμματέα της IRU κυμάνθηκαν γύρω από προκλήσεις όπως η έλλειψη οδηγών, η απεξάρτηση από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η ψηφιοποίηση, με τον ίδιο να τονίζει μεταξύ άλλων πως: «Οι οικονομίες και οι κοινωνίες βασίζονται σε εμάς. Αυτή η δέσμευση για ανθεκτικότητα είναι που οδήγησε στη δημιουργία του Χάρτη 75 της IRU, ο οποίος ενισχύει την αφοσίωσή μας στη διάσωση και την ανοικοδόμηση των κοινοτήτων και στην ενίσχυση των δικτύων κινητικότητας και των αλυσίδων εφοδιασμού έναντι μελλοντικών κλυδωνισμών. Υπάρχει όμως δουλειά που πρέπει να γίνει».
 

Η παγκόσμια έλλειψη οδηγών φορτηγών προβλέπεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2028

Πάνω στην τελευταία πρόταση, βέβαια, η παροιμιώδης έλλειψη οδηγών φορτηγών σε όλες τις χώρες πανευρωπαϊκά είναι ένα ζήτημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, με τις προβλέψεις ωστόσο να μην είναι και τόσο αισιόδοξες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις μέσα από τους κύκλους της IRU, η παγκόσμια και διαχρονική έλλειψη επαγγελματιών οδηγών πίσω από το τιμόνι αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2028, απειλώντας την αποτελεσματική λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού.
Παράλληλα, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις μεταφορών αγωνίζονται ήδη να προσλάβουν εξειδικευμένους οδηγούς, με το 7% των θέσεων οδηγών φορτηγών στην Ιταλία να είναι ακάλυπτες και τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για αντίστοιχα επίπεδα της τάξεως του 17% μέχρι το 2028.
Όσον αφορά στους δημογραφικούς παράγοντες μάλιστα, μόνο το 3,4% των οδηγών φορτηγών στη χώρα είναι κάτω των 25 ετών, ενώ μόλις το 1,6% είναι γυναίκες.
«Η επένδυση στους ανθρώπους είναι το πιο σημαντικό στοιχείο για να γίνουν οι αλυσίδες εφοδιασμού πιο σταθερές. Για να προσελκύσουμε νέα ταλέντα, ιδίως γυναίκες και νέους, πρέπει να διατηρήσουμε χαμηλά τα εμπόδια εισόδου στο επάγγελμα και να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας. Και πάνω απ' όλα, οι οδηγοί πρέπει να αναγνωρίζονται γι' αυτό που είναι: ήρωες!», δήλωσε ο Umberto de Pretto.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>