Με λεωφορεία υδρογόνου στην Ευρώπη, ελαφρά φορτηγά κυψελών καυσίμου στην Ιαπωνία και αμερικάνικα βαρέα φορτηγά με τεχνολογία από το επιβατικό Mirai, η Toyota φιλοδοξεί να επιταχύνει την παγκόσμια εξάπλωση της υδρογονοκίνησης.
Η Toyota Caetano Portugal (TCAP), η κοινοπραξία της Toyota Motor Europe (TME) και του πορτογαλικού ομίλου Salvador Caetano, κατέστη πρόσφατα ο άμεσος μέτοχος δύο πορτογαλικών εταιρειών, της εταιρείας κατασκευής λεωφορείων CaetanoBus και της Finlog, μιας εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών επιβατικών αυτοκινήτων. Στόχος της διευρυμένης συμμαχίας είναι η περαιτέρω επέκταση των λύσεων κινητικότητας μηδενικών εκπομπών της Toyota, προκειμένου να διευρυνθεί η χρήση του υδρογόνου.
Σημειώνεται, πως ήδη η Toyota παρέχει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου που διαθέτει, στο λεωφορείο υδρογόνου της CaetanoBus, το οποίο προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Επιπλέον, χάρη στη διευρυμένη συμμαχία, η TME θα ξεκινήσει σύντομα την εξέλιξη, παραγωγή και διανομή λεωφορείων κυψελών καυσίμου Toyota στην Ευρώπη. Η Finlog, από την άλλη πλευρά, θα αναπτύξει ένα πλήρες πρόγραμμα λειτουργικής μίσθωσης που θα εστιάζεται στα λεωφορεία.
Ελαφρά φορτηγά υδρογόνου
Παράλληλα, η Toyota Motor Corporation και η θυγατρική της Hino Motors, από κοινού με τις εταιρείες Seven-Eleven, FamilyMart και Lawson, συμφώνησαν πρόσφατα να προωθήσουν τη χρήση ελαφρών φορτηγών που θα φέρουν κυψέλες καυσίμου.
Βάσει της συμφωνίας, μέσα στο νέο έτος οι Seven-Eleven, FamilyMart και Lawson θα ξεκινήσουν να δοκιμάζουν ελαφρά φορτηγά υδρογόνου, με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο τριών τόνων. Τα συγκεκριμένα φορτηγά θα πάρουν μέρος στα logistics μεταξύ των αποθηκών και των καταστημάτων, ώστε να αξιολογηθούν συνολικά σε όρους παραγωγικότητας και αποδοτικότητας. Εν συνεχεία, οι συνεργάτιδες εταιρείες θα καταθέσουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους αναφορικά με τα φορτηγά.
Από το 2022 και μετά, οι εταίροι θα εργαστούν για τον εντοπισμό διαφόρων ζητημάτων που σχετίζονται με την ευκολία χρήσης, όπως η κατασκευή σταθμών υδρογόνου, η παροχή υδρογόνου, η ικανότητα πλήρωσης των φορτηγών και οι ώρες λειτουργίας τους, προκειμένου να επιταχυνθεί η διάδοσή τους στην αγορά. Σημειώνεται, πως τα ελαφρά φορτηγά υδρογόνου που θα κατασκευάσουν από κοινού οι Toyota και Hino, σχεδιάζεται να έχουν αυτονομία 400 χλμ.
Κυψέλες καυσίμου για βαρέα φορτηγά
Η νέας γενιάς κυψέλες καυσίμου της Toyota, οι οποίες εξοπλίζουν το ολοκαίνουργιο επιβατικό Mirai, βρίσκονται σε μία σειρά από νέα πρωτότυπα βαρέα φορτηγά υδρογόνου που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο στις ΗΠΑ και τα οποία σύντομα θα ξεκινήσουν δρομολόγια στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς, προκειμένου να αξιολογηθεί στην πράξη η απόδοσή τους.
Σχεδιασμένο ώστε να είναι αρκετά ευέλικτο για να καλύπτει τις ανάγκες πολλών κατασκευαστών φορτηγών, το νέο ηλεκτρικό σύστημα κυψελών καυσίμου έχει προσαρμοστεί σε ένα Kenworth T680. Ένας πιο συμπαγής θάλαμος αποθήκευσης υδρογόνου πίσω από την καμπίνα, διαθέτει έξι δεξαμενές που έχουν την ίδια χωρητικότητα με τα προηγούμενα πρωτότυπα Ακόμα, μια νέα, πιο ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου βοηθά στην εξομάλυνση της ροής ισχύος στους ηλεκτρικούς κινητήρες. Σε αυτήν τη διαμόρφωση, το σύστημα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς παρέχει αυτονομία άνω των 483 χλμ. (300 μιλίων) με πλήρες φορτίο βάρους 36,3 τόνων.