Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Την ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου των εναλλακτικών τύπων καυσίμων για την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας του κλάδου των Μεταφορών, ζητούν με σχετική τους επιστολή προς την ΕΕ, δεκάδες οργανισμοί και εταιρείες της αγοράς.

Η σημασία των καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές

3.256 Επισκέψεις στο άρθρο (8/12/2020)

Κοινή επιστολή για την ενσωμάτωση των καυσίμων από βιώσιμες εναλλακτικές πηγές στην νομοθεσία της ΕΕ, συνυπογράφουν δεκάδες οργανισμοί και εταιρείες, εκφράζοντας την ανησυχία τους.

Σε συνέχεια της επιστολής για τα υπό διαμόρφωση αντιρρυπαντικά Euro 7 πρότυπα, συνολικά τριάντα εννέα ευρωπαϊκοί και διεθνείς οργανισμοί, αλλά και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας, των καυσίμων και της αυτοκινητοβιομηχανίας, απέστειλαν μια νέα επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος είναι να προλάβουν τις εξελίξεις και να συμπεριληφθούν τα εναλλακτικά καύσιμα, στις τροποποιήσεις των εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά / βαρέα επαγγελματικά οχήματα, , που πρόκειται να πραγματοποιηθούν μέσα στην επόμενη χρονιά.
Όπως τονίζεται, ειδικά σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά οχήματα, ο περιορισμός των εκπομπών CO2 μόνο στις εξατμίσεις των ταξί, των λεωφορείων και των φορτηγών -κάτι που αποτελεί την τρέχουσα στρατηγική της ΕΕ- δεν αποτελεί έναν ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό τρόπο επίτευξης της ζητούμενης ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050. Επιπλέον, οι υπογράφοντες την επιστολή σημειώνουν πως κάτι τέτοιο δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα πριν από το 2030.
Αντιθέτως, ζητούν την καθιέρωση ενός πιστωτικού συστήματος, παρόμοιου με αυτό που ισχύει για τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEVs), κάτι που θα επιτρέψει στους κατασκευαστές οχημάτων να αντισταθμίσουν τις εκπομπές CO2 που προκαλούν, παράγοντας οχήματα που μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Αυτό σύμφωνα με τους υπογράφοντες απαιτεί τα εξής:
  • Αναγνώριση ότι τα χαμηλού άνθρακα και τα ανανεώσιμα καύσιμα, τόσο υγρά όσο και αέρια, παίζουν βασικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση.
  • Κίνητρα για μεγαλύτερη ενσωμάτωση ανανεώσιμων καυσίμων από τον τομέα διαχείρισης αποβλήτων στο μείγμα καυσίμων.
  • Πολιτικές που επιτρέπουν στους οδικούς μεταφορείς να εφαρμόζουν εφικτές και οικονομικά αποδοτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων καύσης που λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, ώστε να μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα της εφοδιαστικής αλυσίδας και της εν γένει κινητικότητας.
«Οι μεταφορικές εταιρείες εξαρτώνται από τις διαθέσιμες και ανταγωνιστικές λύσεις για την προώθηση της απαλλαγής από τον άνθρακα. Και οι δύο απουσιάζουν και η προσέγγιση της εξάτμισης της ΕΕ δεν βοηθά. Η ΕΕ κινδυνεύει να μείνει πίσω από τους περιβαλλοντικούς της στόχους και δεν καταλαβαίνει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί πανάκεια για τις εμπορικές οδικές μεταφορές, καθώς αυτές έχουν θεμελιωδώς διαφορετικές ανάγκες από την ιδιωτική κινητικότητα. Το πιστωτικό σύστημα που προτείνουμε είναι μια αποτελεσματική και τεχνολογικά ουδέτερη μέθοδος για τον προσδιορισμό της συμμόρφωσης των κατασκευαστών με τους στόχους εκπομπών CO2», δήλωσε η Raluca Marian, η Γενικός Αντιπρόσωπος της IRU (Διεθνής Οργανισμός Οδικών Μεταφορών) στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της ΕΕ. «Πρέπει να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση εκπομπών στους τροχούς (wheel-to-wheel), αντί να εξετάζουμε μόνο τις εκπομπές εξάτμισης, διαφορετικά απλά αλλάζουμε το πρόβλημα των εκπομπών CO2 αντί να το επιλύουμε. Η στρατηγική της ΕΕ για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα, η οποία θα κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα, πρέπει να αποσαφηνίσει το θέμα αυτό αντί να επιβάλλει μία επιλογή τεχνολογίας, η οποία δεν θα λειτουργήσει από περιβαλλοντική ή πρακτική άποψη», συμπλήρωσε η κα. Raluca Marian.