Η «ταφόπλακα» του κλάδου των Taxi;
4.406 Επισκέψεις στο άρθρο (23/6/2022)
Μπορεί πρόσφατα να αναπροσαρμόστηκαν τα κόμιστρα των Taxi, όμως ο κλάδος εξακολουθεί να ταλανίζεται από τις αυξημένες τιμές των καυσίμων, με την υποχρέωση όλα τα νέα οχήματα να είναι ηλεκτρικά από το 2026, να αποτελεί μάλλον τη χαριστική βολή, καθώς πολλοί είναι ήδη οι οδηγοί που εγκαταλείπουν το επάγγελμα.
Φάκελος Taxi: τα κόμιστρα, τα καύσιμα και η ηλεκτροκίνηση!
- Αφήνουν τα Taxi στη Θεσσαλονίκη λόγω πετρελαίου
- Στο τιμόνι για 14 ώρες με μεροκάματο 15 ευρώ
- Αυξήθηκαν τα κόμιστρα – Αίτημα για φθηνό καύσιμο
- Υποχρέωση για ηλεκτρικά Taxi από το 2026
Δίχως αμφιβολία, η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος του κλάδου των Τaxi για μία αναπροσαρμογή στις τιμές των κομίστρων, ήταν μια θετική εξέλιξη για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν οξεία προβλήματα.
Ωστόσο, το παραπάνω δεν αποτελεί παρά τη μία όψη του νομίσματος, καθώς οι ταξιτζήδες αυτό που έχουν να αντιμετωπίσουν κυρίως, είναι η άνευ προηγουμένου αύξηση στις τιμές των καυσίμων, η οποία ψαλιδίζει το μεροκάματό τους. Για αυτό οι οδηγοί Taxi ζητούν εναγωνίως το λεγόμενο «επαγγελματικό καύσιμο», καθώς τα Ε.Δ.Χ. Ταξί (ειδικά τώρα εν μέσω ενεργειακής κρίσης) θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.Ασύμφορη έχει γίνει πλέον η δουλειά, με τους ταξιτζήδες να μην αντέχουν να δουλεύουν για να πληρώνουν τα καύσιμά τους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αναπροσαρμογή κομίστρων
Αναλυτικότερα, το νέο ενιαίο τιμολόγιο θεσπίζεται για τα κόμιστρα των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων – ΤΑΞΙ σε όλη την Επικράτεια, με Απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Το τιμολόγιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:
- Εκκίνηση της χρέωσης κομίστρου (πτώση σημαίας): 1,8 ευρώ
- Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ
- Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ
- Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ΤΑΞΙ βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ
- Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ
- Από & Προς Αεροδρόμια: 4 ευρώ
- Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από Λιμάνια – Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)
- Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ
- Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ
- Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο: 25 ευρώ
- Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 35 ευρώ
- Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο: 40 ευρώ
- Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ
Διευκρινίζεται ότι η επιβάρυνση για τη μίσθωση ύψους 4 ευρώ στις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια, αφορά σε όλες τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια της χώρας, εκτός από τις τρεις διαδρομές όπου θεσπίζονται προκαθορισμένες τιμολογήσεις (Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – δακτύλιος Αθήνας, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» – κέντρο Θεσσαλονίκης και αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» – κέντρο Καβάλας και στις αντίστροφες κατευθύνσεις).
Επίσης, το κόμιστρο για κάθε μία (1) αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα (10) κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.. Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.Αφήνουν τα Taxi τους στη Θεσσαλονίκη
Σε αυτό το πλαίσιο, πληθαίνουν οι περιπτώσεις όπου οδηγοί ταξί εγκαταλείπουν τον κλάδο στρεφόμενοι σε άλλες δουλειές σχετικές με την οδήγηση όπως το delivery.
Στη Θεσσαλονίκη των 2.000 ταξί όπως ανέφερε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, Κλήμης Λεοντιάδης, το πρόβλημα της βιωσιμότητας του κλάδου «είναι πλέον μεγάλο» εξαιτίας της αύξησης του κόστους λειτουργίας κατά περίπου 40%. «Αυξήθηκε το πετρέλαιο και άρα αυξήθηκε και το κόστος λειτουργίας του ταξί» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λεοντιάδης.
«Έχουμε μεγάλο πρόβλημα καθώς έχουμε πάρα πολλά έξοδα και το ταξί πλέον είναι μη βιώσιμο. Κάποιοι μάλιστα μεταβιβάζουν τα οχήματά τους ενώ σε άλλες περιοχές όπως στην Αθήνα κάποιοι παροπλίζουν τα ταξί τους. Το πρόβλημα είναι ότι ο ταξιτζής δεν μπορεί πλέον να πληρώσει το κόστος λειτουργίας του οχήματος που έχει αυξηθεί κατά περίπου 40%» ανέφερε.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο τιμόνι για 14 ώρες με μεροκάματο 15 ευρώ
Στη Θεσσαλονίκη το 80% των ταξί οι ιδιοκτήτες τους είναι και οδηγοί ενώ το υπόλοιπο 20% νοικιάζεται σε οδηγούς, όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρείας taxiway,
Θεόδωρος Σταυρίδης.
«Πλέον δεν βρίσκουμε οδηγούς γιατί δεν συμφέρει σε κάποιον να είναι οδηγός. Η τιμή του καυσίμου είναι στα ύψη, έχει να αποδώσει ένσημο και το ενοίκιο στον ιδιοκτήτη του ταξί, οπότε δουλεύει 14 ώρες και στο τέλος μπορεί να του μείνουν στην τσέπη 10-15 ευρώ ή και καθόλου χρήματα» είπε στη Voria.gr ο κ. Σταυρίδης.
«Η τελευταία φορά που δόθηκε αύξηση ήταν το 2008. Όπως αντιλαμβάνεστε έχουν περάσει 14 χρόνια κι έχουμε απορροφήσει τα πάντα. Με ίδιο τιμολόγιο εδώ και 14 χρόνια καταλαβαίνετε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να επιβιώσουμε και ειδικά τον τελευταίο χρόνο που η τιμή του πετρελαίου έχει εκτοξευτεί» τόνισε προσθέτοντας ότι παράλληλα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και όλα τα παρελκόμενα που σχετίζονται με την συντήρηση ενός ταξί όπως «η τιμή των σέρβις, τα λάδια, τα ελαστικά κ.α».
Υποχρεωτικά στην πρίζα από το 2026
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί, πως
η απάντηση στο παραπάνω είναι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, κάτι που
θα μείωνε δραματικά το κόστος που έχει να αντιμετωπίσει ο κάθε επαγγελματίας. Ωστόσο, αυτό είναι η μισή αλήθεια, καθώς η άλλη μισή βρίσκεται στο γεγονός πως
ένα οδηγός Τaxi που «ζορίζεται» εδώ και χρόνια, πώς θα καταφέρει να προχωρήσει σε μια τόσο σημαντική επένδυση;
Σίγουρα το πρόγραμμα επιδότησης «
Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέρει κίνητρα και
μειώνει τη διαφορά στην τιμή ανάμεσα σε ένα συμβατικό και ηλεκτρικό όχημα. Αλλά και πάλι, η δυσκολία παραμένει, ειδικά από τη στιγμή που
ο νέος Κλιματικός Νόμος υποχρεώνει όλα τα νέα Taxi που θα ταξινομούνται από το 2026 σε Αττική και Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτρικά.