Πόσο κοστίζει στον επαγγελματία η αύξηση των τιμών των καυσίμων;
11.359 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2022)
Όταν συχνά «το ταμείον είναι μείον» πώς να αντέξει ο επιχειρηματίας την περαιτέρω «αφαίμαξη» που υφίσταται λόγω της ανόδου των τιμών των καυσίμων; Δείτε πώς μεταφράζεται στην πράξη η αύξηση στις τιμές της βενζίνης και του diesel και θυμηθείτε πόσο λιγότερα χρήματα πληρώνατε πριν από 5 μήνες και πριν από 1 χρόνο.
Πάνω από 6.500 ευρώ η επιβάρυνση στην 5ετία λόγω καυσίμων!
- Στο +0,8 ευρώ/λίτρο η βενζίνη σε 1 χρόνο – Από κοντά και το diesel
- Vanette βενζίνης: +1.325 ευρώ/χρόνο, +6.625 ευρώ/5ετία
- Van πετρελαίου: +1.318 ευρώ/χρόνο, +6.590 ευρώ/5ετία
- Για 1 φορτωμένο όχημα και για 25.000 χλμ./χρόνο
«Τρελό» θα αποκαλούσαμε κάποιον που θα μας έλεγε πριν από έναν μόλις χρόνο πως η μέση τιμή πανελλαδικά του πετρελαίου κίνησης θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο και ότι η αντίστοιχη της βενζίνης θα πλησιάσει ή και θα «καβαλήσει» τα 2,5 ευρώ/λίτρο (κατοστάρα).
Δυστυχώς, όμως, το παραπάνω αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα που καλείται να αντιμετωπίσει η ελληνική κοινωνία, με τους πολίτες να βλέπουν τις τσέπες τους να αδειάζουν και την υπομονή τους να τελειώνει, καθώς το ράλι ανόδου των τιμών δεν περιορίζεται στα καύσιμα αλλά αφορά στην ενέργεια γενικώς, όπως και σε όλα τα καταναλωτικά αγαθά, στις τιμές των ενοικίων, στις παρεχόμενες υπηρεσίες κ.ά.Θα λέγαμε -με μεγάλες δόσεις μαύρου χιούμορ- πως καλύτερα να αφήσουμε τα αυτοκίνητα και να γυρίσουμε στα τετράποδα «εργαλεία» δουλειάς, αλλά και οι ζωοτροφές έχουν πάει στα ύψη…
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Σε απόγνωση οι επαγγελματίες
Και αν η εξωφρενική ακρίβεια στα καύσιμα «πνίγει» του ιδιώτες που διανύουν ετησίως περί τα 15.000 χλμ. με το όχημά τους, φανταστείτε τι προκαλεί στα ταμεία των εταιρειών, οι οποίες διαθέτουν οχήματα που κατά κανόνα «γράφουν» πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, προκειμένου να υποστηρίξουν την επιχειρηματική τους δράση. Σε αυτό προσθέστε και τη μάστιγα της νοθείας των καυσίμων, η κακή ποιότητα των οποίων προκαλεί από σοβαρά μέχρι καταστροφικά προβλήματα στους κινητήρες των οχημάτων, ΙΧ και επαγγελματικών, αυξάνοντας περαιτέρω τα κόστη που απορρέουν από τη χρήση των οχημάτων.
Σχεδόν 0,8 ευρώ ακριβότερο το λίτρο
Όπως φαίνεται και στον παρακάτω πίνακα, η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει «τσιμπήσει» πάνω από 0,5 ευρώ από τις αρχές του χρόνου, ενώ αν δούμε τι ίσχυε ακριβώς έναν χρόνο πριν, θα δούμε πως η αύξηση πλησιάζει τα 0,7 ευρώ/λίτρο. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα με την αμόλυβδη βενζίνη, καθώς οι αυξήσεις ξεπερνάνε τα 0,6 ευρώ σε σχέση με τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ φτάνουν (μέχρι να υπερβούν) έως και σχεδόν τα 0,8 ευρώ/λίτρο.
ΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ |
|
13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022 |
13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 |
|
13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021 |
|
Τύπος καυσίμου |
Μέση Τιμή (ευρώ) |
Μέση Τιμή (ευρώ) |
Διαφορά (ευρώ) |
Μέση Τιμή (ευρώ) |
Διαφορά (ευρώ) |
Αμόλυβδη 95 οκτ. |
2,408 |
1,768 |
0,640 |
1,617 |
0,791 |
Αμόλυβδη 100 οκτ. |
2,564 |
1,927 |
0,637 |
1,788 |
0,776 |
Πετρέλαιο Κίνησης |
2,035 |
1,506 |
0,529 |
1,341 |
0,694 |
Συνέχεια του άρθρου >>>
Σε ετήσια και 5ετή βάση
Στην προσπάθειά μας να δούμε τι σημαίνουν τα παραπάνω για τον επαγγελματία, επιχειρούμε να κάνουμε μια αναγωγή με βάση πάντα ότι ισχύει επί του παρόντος. Σημειώστε, πως με βάση τα αποτελέσματα διεθνών μελετών,
η συντριπτική πλειοψηφία των ημερήσιων δρομολογίων που καταγράφουν τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (πάσης φύσεως) που δραστηριοποιούνται σε αστικό περιβάλλον,
δεν υπερβαίνει τα 100 χλμ. (στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ).
Με αυτό το δεδομένο, αν ανάγουμε το εν λόγω νούμερο (ως μέσο όρο ημερήσιας χιλιομετρικής κάλυψης) σε ετήσια βάση
(50 εβδομάδες / 5ήμερη δραστηριότητα), προκύπτει πως το κάθε επαγγελματικό όχημα διανύει
25.000 χλμ./χρόνο. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς, πως στην
1η 5ετία χρήσης του οχήματος, μιλάμε για την ανάγκη κάλυψης έως και
125.000 χλμ.
Ένα Vanette βενζίνης & ένα Van πετρελαίου: Τα νούμερα
Θέλοντας να κάνουμε τα πράγματα μετρήσιμα, επιλέγουμε δύο μοντέλα (της ίδιας εταιρείας) από δύο δημοφιλείς κατηγορίες, τα Vanette και τα Μεσαία Van, τα οποία δραστηριοποιούνται κατά κανόνα σε αστικά περιβάλλοντα. Για να προσεγγίσουμε το ζήτημα πιο σφαιρικά, επιλέγουμε μια έκδοση βενζίνης (
Caddy Van 1.5 TSI 114PS DSG) και μία πετρελαίου (
Transporter Van 2.0 TDI BMT 110PS κοντό).
Σε ό,τι αφορά
στο VW Caddy Van, αυτό σύμφωνα με τον κατασκευαστή εμφανίζει μία μέση κατανάλωση βενζίνης της τάξης των 5,6 λτ./100 χλμ., κάτι που σημαίνει πως με βάση τα παραπάνω, χρειάζεται 1.400 λτ. βενζίνης τον χρόνο και 7.000 λτ. στην 5ετία. Πριν από έναν χρόνο, θα απαιτούνταν 2.264 ευρώ ετησίως και 11.320 ευρώ για τις ανάγκες της 5ετίας. Αντίστοιχα, πριν από 5 μόλις μήνες τα παραπάνω ποσά διαμορφώνονταν στα 2.475 ευρώ και 12.375 ευρώ, ενώ σήμερα τα σχετικά κόστη έχουν εκτοξευθεί στα 3.371 ευρώ και 16.855 ευρώ αντίστοιχα. Με άλλα λόγια,
η διαφορά σε σχέση με έναν χρόνο πριν είναι στα 1.107 ευρώ σε ετήσια βάση και στα 5.535 ευρώ στην 5ετία.
Από την άλλη,
η μέση κατανάλωση πετρελαίου της βασικής έκδοσης του VW Transporter Van ορίζεται στα 6,3 λτ./100 χλμ. Ακολουθώντας τα ίδια βήματα με πριν, προκύπτει πως χρειάζονται 1.575 λτ./χρόνο και 7.875 λτ./5ετία. Ομοίως, πέρυσι ήταν απαραίτητα 2.112 ευρώ/χρόνο και 10.560 ευρώ/5ετία, ενώ πριν από 5 ακριβώς μήνες οι τιμές διαμορφώνονταν στα 2.372 ευρώ/χρόνο και στα 11.860 ευρώ/5ετία, αντίστοιχα. Φέτος, όμως, δυστυχώς απαιτούνται 3.205 ευρώ/χρόνο και 16.025 ευρώ/5ετία. Δηλαδή,
σε έναν χρόνο η ετήσια αύξηση είναι στα 1.093 ευρώ και αυτή της 5ετίας στα 5.465 ευρώ.
Στην ενότητα που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τι ισχύει στην πράξη και όχι στα «χαρτιά»...