Έπειτα από τις σχετικές πολιτικές οδηγίες, η ελληνική κυβέρνηση έχει θέσει νέους συγκεκριμένους στόχους σχετικά με τον εξηλεκτρισμό του στόλου αυτοκινήτων, σχετικά με την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.
Μετά τις οδηγίες της Ε.Ε. για την ηλεκτροκίνηση, η ελληνική κυβέρνηση έχει καθορίσει συγκεκριμένους στόχους για το 2025, το 2030 και το 2050. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα περιλαμβάνει συγκεκριμένες λεπτομερείς κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης αλλά και για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων έως το 2030.
Στο κεντρικό οδικό δίκτυο κάθε 60 χλμ. κι ένα πάρκο-σταθμός φόρτισης
Το 66% και το 67% των νοικοκυριών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτική θέση parking, κάτι που σημαίνει πως πάνω από το μισό δεν έχει πρόσβαση σε ιδιωτικό φορτιστή. Για το λόγο αυτό, κρίνεται αναγκαία η ανάπτυξη ενός επαρκούς αριθμού δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης.
Οι υποδομές φόρτισης στη χώρα μας αναπτύσσονται με βάση το μοντέλο της «ανταγωνιστικής αγοράς», με τους περισσότερους δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς να ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης. Οι υποδομές φόρτισης πρέπει να πληρούν κάποιες απαιτήσεις, όπως ακριβώς ορίζει το σχέδιο του κανονισμού για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων:
- Στο Κεντρικό ΔΕΔ-Μ: Κάθε 60 χλμ (διπλής κατεύθυνσης) θα πρέπει να υπάρχει πάρκο συνδυασμένης φόρτισης φορτηγών/ελαφρών οχημάτων.
- Στο Εκτεταμένο ΔΕΔ-Μ: Κάθε 60 χιλιόμετρα (διπλής κατεύθυνσης) θα πρέπει να υπάρχει πάρκο φόρτισης ελαφρών οχημάτων και κάθε 100 χιλιόμετρα (διπλής κατεύθυνσης) πάρκο φόρτισης βαρέων οχημάτων.
Στόχος οι 100% πωλήσεις ηλεκτρικών έως το 2035
Σε ότι αφορά το Εθνικό Σχέδιο για τον εξηλεκτρισμό του στόλου αυτοκινήτων της χώρας (επιβατικών, επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων) έχουν σχεδιαστεί τρεις στρατηγικές για την μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Το πιο φιλόδοξο από αυτά τα σενάρια, προβλέπει μερίδιο 100% στις πωλήσεις των νέων οχημάτων μηδενικών εκπομπών έως το 2035 για όλες τις κατηγορίες.
Σήμερα υπάρχουν 3.775 σταθμοί φόρτισης (μόλις 58 το 2019)
Περνώντας στην «πράξη», στη χώρα μας ο αριθμός των επιβατικών οχημάτων αναμένεται να φτάσει στα 5,8 εκατομμύρια το 2050, ενώ των μοτοσυκλετών σε περίπου 2 εκατομμύρια. Αντίστοιχα, τα ελαφρά επαγγελματικά θα αγγίξουν τα 1,4 εκατομμύρια, τα μεσαία και βαρέα τις 225.000 και τέλος τα λεωφορεία, τις 46.000. Με βάση τα παραπάνω νούμερα και τα σενάρια εξηλεκτρισμού, εκτιμάται ότι το 2035 ο ελληνικός στόλος θα αποτελείται από 2,9 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά.
Σήμερα, οι δημοσίως προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης ανέρχονται στις 3.775 σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μία σημαντική αύξηση από τις μόλις 58 που υπήρχαν το 2019. Ο στόχος είναι οι 25.000 σταθμοί το 2035.