Στην παγκόσμια έκθεση Global Public Transport Summit 2023 θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση το Mercedes-Benz eCitaro, εξοπλισμένο με κυψέλες υδρογόνου, μεγαλύτερη αυτονομία και μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους.
350 χλμ. αυτονομία και χωρητικότητα έως και 128 επιβάτες
Το
νέο λεωφορείο τακτικών δρομολογίων
Mercedes-Benz eCitaro με μηδενικές εκπομπές ρύπων συνδυάζει μεγάλη γκάμα με μεγάλη χωρητικότητα επιβατών. Στην έκδοση
αρθρωτού λεωφορείου - η οποία θα είναι διαθέσιμη από τον Ιούνιο - η κυψέλη καυσίμου
eCitaro μπορεί να «τρέξει» για περίπου
350 χιλιόμετρα χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση, προσφέροντας χώρο για
έως και 128 επιβάτες. Η κυψέλη καυσίμου
eCitaro μπορεί έτσι να
αντικαταστήσει απρόσκοπτα τα αστικά λεωφορεία με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα, είναι η ιδανική προσθήκη για μεταφορείς με υφιστάμενο στόλο ηλεκτρικών μπαταριών που στοχεύουν να εκτελούν τις μεγάλες διαδρομές τους χωρίς να χρειάζεται να επαναφορτιστούν και χωρίς να χρειάζεται να βάλουν επιπλέον λεωφορεία.
Κυψέλη καυσίμου: Η οικονομική λύση για μεγάλους κύκλους διαδρομής
Η
κυψέλη καυσίμου eCitaro βασίζεται σε ένα
σύστημα ηλεκτροκίνησης μπαταρίας NMC 3 υψηλής απόδοσης, ενώ η
κυψέλη καυσίμου με ισχύ 60 kW χρησιμεύει ως γεννήτρια υδρογόνου για να επεκτείνει την εμβέλεια. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει ιδιαίτερα οικονομική λειτουργία, επειδή η ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή από το πράσινο υδρογόνο, και το εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ρυθμίζει τον συνδυασμό ισχύος μπαταρίας και λειτουργίας κυψελών καυσίμου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σε αντίθεση με ένα πλήρως εξοπλισμένο όχημα υδρογόνου με μικρή μπαταρία buffer, η
κυψέλη καυσίμου eCitaro είναι επίσης σημαντικά καλύτερη στην πλήρη αποθήκευση της χρησιμοποιούμενης ενέργειας που ανακτάται κατά το φρενάρισμα από την ανάκτηση στις μεγάλες μπαταρίες.
Μεγάλη χωρητικότητα μπαταρίας και αποτελεσματική ισχύς
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η τεράστια
χωρητικότητα της μπαταρίας που αγγίζει τα
392 kWh στο αρθρωτό δίαυλο επιτρέπει επίσης τη χρήση υψηλών επιπέδων απόδοσης μετάδοσης κίνησης σε μεγαλύτερες αποστάσεις – για παράδειγμα σε ανηφόρες σε ορεινό έδαφος – χωρίς η κυψέλη καυσίμου να χρειάζεται να λειτουργεί στην κορυφή , αναποτελεσματικό εύρος ισχύος. Χάρη στην ευνοϊκή κατανομή βάρους των μπαταριών και των στοιχείων καυσίμου, αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την υψηλή χωρητικότητα επιβατών. Χάρη στη μεγάλη εμβέλεια, η φόρτιση πραγματοποιείται πάντα με βύσμα στην αποθήκη.
3,3 εκατ. χρηματοδότηση από τη γερμανική κυβέρνηση
Η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας υποστηρίζεται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών με συνολικά
3,3 εκατομμύρια ευρώ ως μέρος του Εθνικού Προγράμματος Καινοτομίας για Τεχνολογία Υδρογόνου και Κυψελών Καυσίμου (NOW), καθώς η κατευθυντήρια γραμμή χρηματοδότησης συντονίζεται από την NOW GmbH και υλοποιείται από τον οργανισμό εκτέλεσης του έργου Jülich (PtJ).
Εξαντλητικά τεστ και δοκιμές ασφάλειας & λειτουργικότητας
Πριν από την έναρξη της σειράς παραγωγής τον Ιούνιο, το
eCitaro έπρεπε να περάσει πολλές δοκιμές αντοχής και λειτουργικότητας. Το επίκεντρο ήταν ιδιαίτερα το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου και υδρογόνου. Οι δεξαμενές υδρογόνου έχουν ήδη ελεγχθεί για αντοχή σε φωτιά, κρούση και θερμοκρασία σύμφωνα με το
νέο πρότυπο UN ECE R 134. Όλα τα εξαρτήματα και το σύστημα στερέωσης στην οροφή υποβλήθηκαν σε δοκιμές κραδασμών, αποφυγής εμποδίου και προσομοίωσης κρούσης. Το νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης, το οποίο χρησιμοποιεί επικερδώς την εισροή θερμότητας από την κυψέλη καυσίμου, ολοκλήρωσε εκτενείς εργαστηριακές και πρακτικές δοκιμές σε εξαιρετικά ζεστά και εξαιρετικά κρύα περιβάλλοντα. Τα νέα εξαρτήματα της κυψέλης καυσίμου
eCitaro πέρασαν με επιτυχία όλες τις δοκιμές.