Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το υπουργείο Μεταφορέων απέσυρε τελικά τη διάταξη που απαγόρευε τη μεταφορά ασυνόδευτων δεμάτων από τα Taxi.

Μεταφορά ασυνόδευτων δεμάτων από τα Taxi

4.846 Επισκέψεις στο άρθρο (23/1/2020)

Έπειτα από συνάντηση των εκπροσώπων της ΠΟΕΙΑΤΑ με την ηγεσία Μεταφορών, συζητήθηκαν πολλαπλά θέματα που απασχολούν στην παρούσα φάση τον κλάδο των Taxi και δόθηκαν υποσχέσεις για εξεύρεση λύσεων.

Πιο συγκεκριμένα, το προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ συναντήθηκε με τον υφυπουργό Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, για διάφορα θέματα που αφορούν τον κλάδο των Taxi με την ηγεσία του υπουργείου να δείχνει την πρόθεση να δώσει λύσεις στα προβλήματα των εν λόγω επαγγελματιών, σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε πως ήδη, με βάση την ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ, αποσύρθηκε από το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα η διάταξη με την οποία καταργούνταν η παρ. 3 του άρθρου 1 του νόμου 4530/2018, βάσει της οποίας, τα Taxi μπορούσαν να μεταφέρουν ασυνόδευτα δέματα και λοιπά αντικείμενα βάρους έως 20 κιλών.
Σύμφωνα με τις αξιώσεις του κλάδου, αν η εν λόγω διάταξη εφαρμόζονταν και τελικά απαγορεύονταν η μεταφορά δεμάτων από τα Taxi, θα επέφερε σημαντικό οικονομικό πλήγμα στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές , κυρίως της Περιφέρειας.
Σε ότι αφορά στη συνάντηση του προεδρείου της ΠΟΕΙΑΤΑ με τον υφυπουργό Μεταφορών, αξίζει να αναφέρουμε επιγραμματικά τα ζητήματα που τέθηκαν προς άμεση διευθέτηση όπως:
  • Να υπάρχει η δυνατότητα από τους κατόχους Ε.Δ.Χ. να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων τους, οχήματα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Η τιμή να προσαυξάνεται κατά 25% όταν στο όχημα επιβαίνουν περισσότερα από 4 άτομα, όπως ισχύει σε άλλες χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο κ.ά.).
  • Νομοθετική ρύθμιση στον ν. 4530/2018 (άρθ. 10, παρ. 3) για τις παλιές ποινές με παραγραφή όλων των πειθαρχικών παραπτωμάτων μετά την παρέλευση 3ετίας.
  • Να οριστεί ελάχιστη ενιαία τιμή (150 ευρώ) στις συμβάσεις μίσωθσης E.I.X. για όλη την Ελλάδα και η 3ωρη ελάχιστη σύμβαση να ισχύει για όλη την επικράτεια. Εναλλακτικά για τα νησιά να υπάρχει σύμβαση μιας ώρας με ελάχιστη χρέωση 60 ευρώ και επιπλέον χρέωση 40 ευρώ ανά ώρα εφόσον η σύμβαση είναι διάρκειας άνω των 3 ωρών.
  • ¶μεση εφαρμογή του νόμου που αφορά στην απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές (ν. 4446/2016 και Ευρωπαϊκή Οδηγία 821 ενώ, εκκρεμούν και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι που απορρεύουν από το ν. 4530/2018). Η ΠΟΕΙΤΑΤΑ προτείνει να υπάρχει υποχρέωση εγκατάστασης POS σε όσα Taxi συνεργάζονται με διαμεσολαβητικές εταιρείες προκειμένου να γίνεται η είσπραξη από τον επαγγελματία και όχι από οποιοδήποτε μεσάζοντα. Εξάλλου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΕΕ, απαγορεύεται η είσπραξη για λογαριασμό τρίτων (ν. 4446/2016).
  • ¶μεση αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας του ΥΜΕ για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου από το οποίο, η Πολιτεία έχει μεγάλα διαφυγόντα έσοδα.
  • Επανέλεγχος όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας.
  • ¶μεση ενεργοποίηση των συνεργείων ελέγχου για ΕΔΧ και ΕΙΧ.