Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει τους όποιους δισταγμούς και προβληματισμούς υπάρχουν στην αγορά σχετικά με τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, αν και ακόμα υπάρχει θετική γνώμη για τον εξηλεκτρισμό των στόλων στην Ευρώπη.
Μεγάλο ποσοστό είναι αρκετά θετικό στην υιοθέτηση ηλεκτρικών van
Η έρευνα - στην οποία συμμετείχαν 300 στόλοι του Ηνωμένου Βασιλείου - διαπίστωσε ότι το ποσοστό των στόλων που είτε χρησιμοποιούν ήδη ηλεκτρικό φορτηγό με μπαταρία είτε εξετάζουν
το ενδεχόμενο χρήσης ενός τα επόμενα τρία χρόνια, ήταν 46% – από 47% στην περσινή έρευνα. Ωστόσο, το ποσοστό των στόλων που
έχουν ήδη υιοθετήσει ηλεκτρικά οχήματα έχει αυξηθεί σε 11%. Επιπλέον,
το 72% σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει ηλεκτρικά σε όλους τους τύπους δρόμων, ενώ μόνο το 6% σχεδίαζε να τα αναπτύξει πρώτα σε αστικές περιοχές.
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το
18% του στόλου LCV του Ηνωμένου Βασιλείου αναμένεται να είναι
αμιγώς ηλεκτρικά σε τρία χρόνια. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι, με βάση τις προσδοκίες των στόλων, το 19% των στόλων LCV – και το 27% των μικρότερων στόλων – θα αποτελούνταν είτε από συμβατικά είτε από plug-in υβριδικά, ένα αποτέλεσμα που φαίνεται εξαιρετικά απίθανο δεδομένου του περιορισμένου αριθμού διατιθέμενων LCV με αυτούς τους κινητήρες.
Μικρότεροι στόλοι είναι πιο οικονομικά ευέλικτοι για τη μετάβαση
Η έρευνα ρώτησε για πρώτη φορά τις προσδοκίες των
στόλων LCV σε αυτόν τον τομέα και διαπίστωσε ότι το 87% αναμένει ότι ο αριθμός των οχημάτων είτε θα είναι σταθερός είτε θα αυξηθεί τα επόμενα τρία χρόνια, με την αναμενόμενη ανάπτυξη. Η εξαίρεση στην αισιοδοξία για την ανάπτυξη ήταν μεταξύ των μεγαλύτερων στόλων, με το 39% των οργανισμών με πάνω από 1.000 υπαλλήλους να αναμένει πτώση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι οι μικρότεροι στόλοι έχουν ήδη σωστό οικονομικό μέγεθος, ενώ οι μεγαλύτεροι πιστεύουν ότι θα επηρεαστούν περαιτέρω.
Όλο και περισσότεροι διαχειριστές στόλων ενδιαφέρονται για προηγμένα συστήματα ασφαλείας
Οι στόλοι ρωτήθηκαν επίσης για τις απόψεις τους σχετικά με
τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), με τα πιο δημοφιλή συστήματα αποφυγής σύγκρουσης ή προειδοποίησης, ακολουθούμενα από αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, με τους διαχειριστές στόλου να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και να είναι αρκετά θετικοί στα χαρακτηριστικά ασφαλείας των οχημάτων.