Το πιλοτικό πρόγραμμα «Pony Express» πραγματοποιείται σε συνεργασία με την τεχνολογική εταιρεία MANSIO.
Κέρδος η γρήγορη απόσβεση της αξίας του φορτηγού.
Ένα eActros 600 & ένα Actros L θα εφαρμόσουν σε πρώτη φάση τη συγκεκριμένη λειτουργία.
Η ιστορία πίσω από το «Pony Express».
Μια αναχρονιστική – πλην όμως απόλυτα λειτουργική - σκέψη, από ένα project που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον… 19ο αιώνα, φιλοδοξεί να φέρει στην καθημερινότητα των εμπορευματικών μεταφορών η Mercedes-Benz Trucks, σε συνεργασία με την τεχνολογική εταιρεία MANSIO.
Ο λόγος για το πιλοτικό πρόγραμμα «Pony Express», που αφορά στη μέγιστη αξιοποίηση της δράσης του οχήματος, μέσα από την παράδοση φορτίων ή και ολόκληρων trailers από φορτηγό σε φορτηγό, με τη συνάντηση των τελευταίων να λαμβάνει χώρα σε κάποιο προκαθορισμένο βολικό σημείο.
Έτσι, χάρη στο λογισμικό MANSIO που αναπτύχθηκε από την ομώνυμη εταιρεία (με έδρα στο Aachen), οι φορείς μεταφορών θα μπορούν εφεξής να οργανώνουν ενδοεπιχειρησιακές πρωτοβουλίες μεταξύ τους, χρησιμοποιώντας την εν λόγω διεπαφή ως συνδετικό κρίκο μεταξύ των συστημάτων τους.
Όπως δήλωσε, εξάλλου, σχετικά ο επικεφαλής του έργου στη Mercedes-Benz Trucks, Martin Gaissert: «Το σύστημα θα λειτουργεί τόσο με πετρελαιοκίνητα όσο και με ηλεκτρικά φορτηγά. Ωστόσο, η αρχή έχει νόημα μόνο αν οι διαδρομές είναι συντονισμένες και κανένα φορτηγό δε χρειάζεται να περιμένει το άλλο. Ο συνεχής συγχρονισμός και συνεπώς η επιθυμητή αποδοτικότητα, καθίσταται εφικτός με την ανταλλαγή δεδομένων, μερικές φορές σε πραγματικό χρόνο. Αυτά περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τη θέση του εκάστοτε οχήματος, τους προβλεπόμενους χρόνους διαδρομής, τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας για τα ηλεκτρικά φορτηγά, τις προγραμματισμένες διαδρομές και τα δεδομένα παραγγελιών».
Κέρδος η γρήγορη απόσβεση της αξίας του φορτηγού
Όσο για το μεγαλύτερο κέρδος από τη συγκεκριμένη διαδικασία; Αυτό είναι πως το φορτηγό μπορεί να επιστρέψει στο αμαξοστάσιό του πιο γρήγορα και στη συνέχεια να ξαναβγεί στο δρόμο άμεσα για μια νέα αποστολή (σ.σ. φερειπείν ύστερα από την αλλαγή βάρδιας μεταξύ των οδηγών), συνεχίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο να κερδίζει χρήματα.
Με τούτα και με εκείνα, λοιπόν, το κέρδος είναι διπλό: αφενός
η απόσβεση της αξίας των φορτηγών γίνεται ταχύτερα, αφετέρου οι οδηγοί μπορούν να ολοκληρώσουν τις βάρδιες τους και να κοιμηθούν στα σπίτια τους, αντί να βρεθούν π.χ. σε ένα χώρο στάθμευσης.
Το ακόμη καλύτερο; Η επιστροφή στο σπίτι με το πέρας της βάρδιας μπορεί να καταστήσει το επάγγελμα ακόμη πιο ελκυστικό, συστήνοντας ενδεχομένως
μια αξιόλογη λύση πάνω στο διαχρονικό πρόβλημα της αυξανόμενης έλλειψης οδηγών.
Ένα eActros 600 & ένα Actros L θα εφαρμόσουν σε πρώτη φάση τη συγκεκριμένη λειτουργία
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως το πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε μέσα στην άνοιξη του 2025, αναμένεται να χαράξει νέους δρόμους εφεξής γύρω από τη συνεργασία διαφορετικών εταιρειών μεταφορών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η επιχείρηση Logistik Schmitt από το Bietigheim στο Baden της Γερμανίας, που, σε συνεργασία με έναν εταίρο logistics, θα εκτελεί καθημερινά (και για έξι μήνες) με αυτή τη μέθοδο μια κυκλική διαδρομή περίπου 1.000 χλμ. μεταξύ του εργοστασίου της Daimler Buses στο Mannheim και ενός προμηθευτή κοντά στη Λειψία.
Πώς; Απλούστατα, ένα
eActros 600 και ένα
Actros L θα συναντιούνται σε ένα καθορισμένο σημείο περίπου στη μέση της διαδρομής, με τα ρυμουλκούμενα να ανταλλάσσονται εκεί και τα φορτηγά να επιστρέφουν το καθένα στο σημείο αφετηρίας του.
Τέλος, το eActros 600 θα φορτίζεται στο εργοστάσιο στο Mannheim, αλλά και στο Hermsdorfer Kreuz, όπου υπάρχει ένας σταθμός φόρτισης που διαχειρίζεται η Milence (σ.σ. πρόκειται για την κοινοπραξία υποδομών φόρτισης μεταξύ των Daimler Truck, TRATON GROUP & Volvo Group).
Η ιστορία πίσω από το «Pony Express»
Για λόγους ιστορικούς, να αναφέρουμε εδώ πως το Pony Express, που ξεκίνησε τη λειτουργία του στις ΗΠΑ το 1860, ήταν μια γρήγορη ταχυδρομική υπηρεσία για την εποχή, με αναβάτες που μετέφεραν την αλληλογραφία σε μια απόσταση 3.200 χλμ. από το Μιζούρι στην Καλιφόρνια.
Το κόλπο πίσω από αυτό; Ο κάθε αναβάτης παρέδιδε την αλληλογραφία στον επόμενο συνάδελφό του, προκειμένου να καλυφθεί η απόσταση πιο γρήγορα, με την τελική… σούμα να συνοψίζεται σε 10 ημέρες, 120 άλογα και 40 αναβάτες.