ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Νέους κανόνες για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των οδηγών προωθεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Νέοι κανόνες εργασίας οδηγών από την ΕΕ

2.224 Επισκέψεις στο άρθρο (8/4/2019)

Σύμφωνα με τα νέα μέτρα κινητικότητας που αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, υιοθετούνται νέοι κανόνες με στόχο την καταπολέμηση αθέμιτων πρακτικών στον κλάδο και βελτίωση των συνθηκών εργασίας των οδηγών.

Τα νέα μέτρα που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αναθεώρηση των κανόνων αναφορικά με την απόσπαση των οδηγών, τις ώρες ανάπαυσης τους και την καλύτερη εφαρμογή των κανόνων για το καμποτάζ.
Σε ότι αφορά στην καταπολέμηση των αθέμιτων πρακτικών στις διεθνείς μεταφορές, για να ενισχυθεί η δυνατότητα εντοπισμού περιστατικών παραβίασης των κανόνων από τις εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών, η ΕΕ επιχειρεί να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο περιορισμό στον αριθμό των επιχειρήσεων cabotage (δηλαδή των ενδομεταφορών ή αλλιώς τη μεταφορά αγαθών στο εσωτερικό μιας χώρας – μέλους της ΕΕ από εταιρεία που εδρεύει σε άλλη χώρα της ΕΕ μετά τη διασυνοριακή παράδοση αγαθών), με τη θέσπιση χρονικού ορίου τριών (3) ημερών κατά την καταγραφή των διασυνοριακών μετακινήσεων μέσω των ταχογράφων των οχημάτων.
Παράλληλα, θα πρέπει να καθιερωθεί περίοδος αναμονής για τα οχήματα, τα οποία για πρέπει να βρίσκονται στη χώρα προέλευσης τους για τουλάχιστον 60 ώρες πριν αναχωρήσουν για άλλη επιχείρηση καμποτάζ, προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο του συστηματικού καμποτάζ.
Επιπρόσθετα, για να καταπολεμηθεί η χρήση εικονικών επιχειρήσεων, οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν ουσιαστική δραστηριότητα στη χώρα έδρας τους.
Πιο ξεκάθαροι κανόνες για τις αποσπάσεις οδηγών
Ένα νέο νομικό πλαίσιο για τον τομέα των μεταφορών θα επιβάλλει νέους κανόνες σχετικά με την απόσπαση των οδηγών, μειώνοντας παράλληλα την γραφειοκρατία που δημιουργείται από ειδικές νομοθεσίες σε εθνικό επίπεδο, διασφαλίζοντας παράλληλα δίκαιες αμοιβές για τους οδηγούς.
Παράλληλα, προτείνονται αλλαγές στο νομικό πλαίσιο με στόχο τις καλύτερες συνθήκες ανάπαυσης για τους οδηγούς.
Οι εταιρείες θα πρέπει να οργανώνουν τα χρονοδιαγράμματα τους έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να γυρίζουν στο σπίτι τους σε τακτά χρονικά διαστήματα (τουλάχιστον ανά 4 εβδομάδες).
Παράλληλα, στόχος του ευρωκοινοβουλίου είναι οι οδηγοί να μην περνούν την υποχρεωτική περίοδο ανάπαυσης τους στο τέλος της εβδομάδας, εντός της καμπίνας των οχημάτων τους.