Mercedes-Benz: Ξεκίνησε η παραγωγή του eActros 600!
Νέο Mercedes-Benz eActros 600: Η νέα εποχή στα ηλεκτρικά φορτηγά!
Το eActros 600 της Mercedes-Benz τεστάρεται με φορτηγό – τρόλεϊ!
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του στο Βερολίνο, όπου και το Auto Τρίτη Επαγγελματικά έδωσε το παρόν, ο νέος πετρελαιοκινητήρας ΟΜ 471 της Mercedes-Benz, είναι σε θέση να προσφέρει σημαντική οικονομία καυσίμου.
Χαρακτηριστικά αξίζει να
αναφέρουμε πως, με τη χρήση του νέου αυτού μηχανικού συνόλου θα είναι διαθέσιμο
σε εκδόσεις με ισχύ έως 530 ίππων και μέγιστη ροπή έως 2.600 Nm, ένας τράκτορας Mercedes-Benz Actros που
διανύει κατά μέσο όρο 130.000 χλμ. ετησίως, μπορεί να εξοικονομήσει έως και
1.100 λτ. καυσίμου ή περίπου 3t. CO2 κατά την κίνηση του.
Μια γρήγορη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν
Πριν από μια 4ετία περίπου, την άνοιξη του 2011, εν αναμονή της έναρξης ισχύος της νέας Ευρωπαϊκής νόρμας «Euro6» αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και με τα μοντέλα Actros, Antos και Arocs να έχουν μόλις λανσαριστεί, η Mercedes-Benz παρουσίασε μια εντελώς νέα γενιά κινητήρων για την εν λόγω γκάμα οχημάτων της, η οποία είχε εξελιχθεί από… λευκό χαρτί. Το πρώτο μέλος της νέας αυτής οικογένειας κινητήρων της Mercedes-Benz ήταν ο OM 471.
Με χωρητικότητα 12,8λτ. και διάταξη σε σειρά για τους έξι κυλίνδρους του, ο εν λόγω κινητήρας υιοθετούσε αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες όπως το σύστημα «X-Pulse» στη τροφοδοσία καυσίμων, ένα ισχυρότερο σύστημα μηχανόφρενου κ.λπ. ενώ, προκειμένου να καλύψει τις προδιαγραφές της Euro6, για την επεξεργασία των καυσαερίων συνεργάζονταν διαδικασίες όπως το SCR, το EGR και το Ειδικό Φίλτρο Μικροσωματιδίων.
Σύντομα, ο εν λόγω κινητήρας
έμελλε να αποδείξει πως συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο αποδοτικών μηχανικών
συνόλων σε παγκόσμιο επίπεδο για τον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων,
βοηθώντας το Actros να κερδίσει πολλαπλές διακρίσεις ως ένα από τα πιο
αποδοτικά, σε θέματα κατανάλωσης καυσίμου, οχήματα της κατηγορίας του.
Με χαρακτηριστικά όπως τα
αυξημένα διαστήματα των service
έως και στα 150.000 χλμ., ο OM 471 που σταδιακά υιοθετήθηκε και από τα λεωφορεία του
Ομίλου Daimler (Setra, Mercedes-Benz κ.λπ.), κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ παραγωγής καθώς
περισσότερα από 250.000 μηχανικά σύνολα κατασκευάστηκαν.
Η νέα γενιά του OM 471
Σε μια προσπάθεια να μειώσει περαιτέρω
τα λειτουργικά κόστη των πελατών της, η Mercedes-Benz παρουσίασε την νέα γενιά του OM 471 η οποία, σε σχέση με το μηχανικό σύνολο που προαναφέραμε
εμφανίζει ακόμη πιο χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου και ακόμη πιο συμπαγές
σχήμα.
Ο νέος ΟΜ 471 είναι ακόμη πιο
οικονομικός ενώ θα προσφέρεται σε μια μεγαλύτερη γκάμα εκδόσεων που θα περιλαμβάνει
τις εξής επιλογές:
-Ισχύς 421 ίππων/1.600σ.α.λ. και
ροπή 2.100 Nm/1.100 σ.α.λ.
-Ισχύς 449 ίππων/1.600σ.α.λ. και
ροπή 2.200 Nm/1.100 σ.α.λ.
-Ισχύς 476 ίππων/1.600σ.α.λ. και
ροπή 2.300 Nm/1.100 σ.α.λ.
-Ισχύς 510 ίππων/1.600σ.α.λ. και
ροπή 2.500 Nm/1.100 σ.α.λ.
-Ισχύς 530 ίππων/1.600σ.α.λ. και
ροπή 2.600 Nm/1.100 σ.α.λ.
Παράλληλα, αξίζει να
αναφέρουμε πως οι εκδόσεις των 421, 449 και 476 ίππων, για τις εφαρμογές σε
φορτηγά οχήματα, είναι διαθέσιμες με αυξημένα επίπεδα ροπής κατά 200 Nm σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο PowerShift 3.
Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι η
μέγιστη απόδοση της ισχύος όλων των εκδόσεων του νέου OM 471 παραμένει σχεδόν σταθερή από τις 1.450 – 1.800
σ.α.λ. και η μέγιστη απόδοση της ροπής του αντίστοιχα από τις 900 – 1.450 σ.α.λ.,
καθιστά το νέο αυτό μηχανικό σύνολο εξαιρετικά αποδοτικό.
Σημαντικές νέες τεχνολογίες
Μια από τις σημαντικότερες
τεχνολογικές εξελίξεις που ενσωματώνει ο νέος OM 471 είναι το σύστημα τροφοδοσίας «X-Pulse» που πλέον
επιτυγχάνει πιέσεις έως και 2.700 bar.
Σε συνδυασμό με την αύξηση
της συμπίεσης του κινητήρα (από 17.3:1 σε 18.3:1) αλλά και τροποποιήσεις στη
λειτουργία του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων στον θάλαμο καύσης (EGR), η χρήση του νέου X-Pulse
έχει συμβάλλει στη μείωση της μέσης κατανάλωσης
καυσίμου του κινητήρα.
Αυτό ωστόσο, επέφερε την
αύξηση της μέσης κατανάλωσης AdBlue
από το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction), η οποία πλέον είναι στο 5% της κατανάλωσης
καυσίμου, δηλαδή σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά των κινητήρων τεχνολογίας Euro5.
Ωστόσο, στην πράξη ο νέος OM 471 εμφανίζει μειωμένη κατά 3% μέση κατανάλωση
καυσίμου σε σχέση με τις προγενέστερες –Euro6- εκδόσεις του γεγονός που, για χρήση 130.000 χλμ. σε
ετήσια βάση σε ένα φορτηγό Actros, μεταφράζεται
1.100 λτ. καυσίμου και περίπου 3 τόνους εκπομπών CO2 λιγότερους αντίστοιχα.
Διαθέσιμος στα φορτηγά και λεωφορεία των Mercedes-Benz και Setra
Η νέα γενιά του OM 471 του Ομίλου Daimler AG θα προσφέρεται εκτός από το Mercedes-Benz Actros και
στον κλάδο των λεωφορείων του Ομίλου.
Πιο συγκεκριμένα θα είναι διαθέσιμος
στις 3αξονικές εκδόσεις των μοντέλων Mercedes-Benz Travego και Setra ComfortClass
500, με την έκδοση των 476 ίππων και 2.300 Nm ροπής.
Η επιλογή αυτή θα είναι
προαιρετική καθώς, η βασική έκδοση των εν λόγω μοντέλων θα κινείται από τον
–επίσης 6κύλινδρο- OM 470 των 10,7λτ.
Παράλληλα, ο OM 471 θα αποτελεί την βασική επιλογή των λεωφορείων Setra TopClass στις εκδόσεις
με ισχύ 510 ίππων και μέγιστη ροπή 2.500 Nm ενώ, το ίδιο θα ισχύει και για το διώροφο Setra S 431 DT.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr