Παρουσιάστηκαν στο CV Show του Birmingham τα ηλεκτρικά Trafic, Goelette & Estafette.
Και τα τρία μοντέλα βασίζονται στην καινοτόμο αρχιτεκτονική SDV, ενώ έχουν αυτονομία 450 χλμ.
Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των τριών Vans.
Ξεκινούν το 2026 οι πωλήσεις.
Και τα τρία μοντέλα βασίζονται στην καινοτόμο αρχιτεκτονική SDV, ενώ έχουν αυτονομία 450 χλμ.
Σε κάθε περίπτωση, τα τρία προαναφερθέντα μοντέλα βασίζονται
στη νέα αρχιτεκτονική SDV (Software Defined Vehicle), που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους ειδήμονες των «ευφυών» επαγγελματικών οχημάτων από την Ampere,
με σημείο αναφοράς ένα υπολογιστικό σύστημα υψηλών επιδόσεων και ένα κεντρικό λειτουργικό σύστημα.
Αναφορικά με τα μεγέθη της μπαταρίας δε – μολονότι δεν υπάρχει κάποια επίσημη επιβεβαίωση ακόμη - η
Renault ισχυρίζεται πως η αυτονομία θα φτάνει τα 450 χλμ., με τις ταχύτητες φόρτισης να είναι αρκετά γρήγορες, φτάνοντας από το 15% στο 80% μέσα σε 20 λεπτά μόλις.
Εξάλλου, η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα «skateboard» της Renault έχει σχεδιαστεί για να είναι ευέλικτη, με τις τρεις συγκεκριμένες παραλλαγές να επιβεβαιώνουν ακριβώς αυτό, μιας και όλες έχουν ταιριαστούς κάτω προφυλακτήρες, αλλά φέρουν το δικό τους μοναδικό σχεδιασμό.
Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των τριών Vans
Συνοψίζοντας, τα τρία οχήματα της Renault διατίθενται με δύο επιλογές μπαταριών, με την έκδοση μεγάλης εμβέλειας να διαθέτει μια ενεργειακά πυκνή μπαταρία νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου και τη μικρότερη (& φθηνότερη) μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου να παρέχει εμβέλεια 350 χλμ. Τοποθετείται δε ένας μόνο ηλεκτροκινητήρας, που αποδίδει 201 ίππους παράγοντας 345 Nm ροπή, με την τεχνολογία vehicle-to-load να τροφοδοτεί εργαλεία & εξοπλισμό και τη λειτουργία vehicle-to-grid να στέλνει ενέργεια πίσω στο δίκτυο.
Πιο αναλυτικά:
- Το Trafic E-Tech έχει ουσιαστικά διαφορετική εξωτερική σχεδίαση από το σημερινό μοντέλο, με φωτιζόμενο σήμα, λεπτούς προβολείς LED και στενά κάθετα φώτα στο πίσω μέρος, ενώ διαθέτει άφθονες μαύρες επενδύσεις και έντονες πτυχώσεις. Συν τοις άλλοις, οι τέσσερις τροχοί έχουν τοποθετηθεί στις γωνίες, για να βελτιωθούν οι δυνατότητες μεταφοράς φορτίου, με την ίδια τη Renault πάντως να ισχυρίζεται ότι ο κύκλος στροφής του Trafic είναι 10,3 μ. (κοινώς, ίδιος με αυτόν ενός Clio).
Από εκεί και πέρα, το Van διατίθεται σε μεγέθη L1 και L2, με όγκο φόρτωσης 5,1 και 5,8 κ. μ. αντίστοιχα, ενώ το ύψος οροφής των 1,9 μέτρων σημαίνει ότι η πρόσβαση σε πολυώροφους χώρους στάθμευσης θα είναι εύκολη. Στο εσωτερικό δε, η καμπίνα διαθέτει άφθονο αποθηκευτικό χώρο και ανθεκτικά ανακυκλωμένα υλικά, ενώ διαθέτει μια οθόνη αφής 12 ιντσών και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, με τις πιο πρόσφατες συνδεδεμένες υπηρεσίες.
- Αντίστοιχα το Goelette χρησιμοποιεί την ίδια βασική πλατφόρμα και δομή με το Trafic, αλλά στην έκθεση παρουσιάστηκε σε μια παραλλαγή καμπίνας - σασί που μπορεί να εξοπλιστεί με μια ποικιλία αμαξωμάτων. Άλλες βάσεις για υπερκατασκευές άλλωστε περιλαμβάνουν ένα Box Van και ένα Tipper Van (ανατρεπόμενο), ενώ η Renault αναφέρει ότι το πλαίσιο μπορεί να αντέξει βάρος έως και 1,4 τόνους.
- Τέλος, το Estafette συστήθηκε ως ένα Box Van μήκους 5,27 μ., πλάτους 1,92 μ. και ύψους 2,6 μ., με έναν τεράστιο όγκο φόρτωσης που φτάνει τα 9,2 κ. μ. Ομοίως, η εμφάνισή του είναι επηρεασμένη από το πρωτότυπο Estafette που αποκαλύφθηκε πέρυσι, ενώ στο μοντέλο παραγωγής αντικρίσαμε το ίδιο μπροστινό μέρος με το Trafic. Με συρόμενες πλαϊνές πόρτες γαρ, αλλά κι ένα ρολό στο πίσω μέρος, το όχημα επιτρέπει στους επιβάτες ύψους έως 1,9 μέτρων να μετακινούνται εύκολα στο εσωτερικό μεταξύ της καμπίνας και του χώρου φόρτωσης, την ίδια ώρα που οι συρόμενες πλαϊνές πόρτες μπορούν να ανοίξουν ακόμα και με τον αγκώνα, σύμφωνα με τη Renault, διευκολύνοντας έτσι την επιβίβαση με τα χέρια γεμάτα πακέτα.
Ξεκινούν το 2026 οι πωλήσεις
Καταλήγοντας, περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να ανακοινωθούν πριν από την έναρξη της διάθεσης και των τριών
Vans μέσα στο 2026, με την Renault εντούτοις να επιβεβαιώνει ότι τα νέα μοντέλα θα κατασκευάζονται στη βόρεια Γαλλία, στο εργοστάσιο Sandouville, όπου συναρμολογείται και το σημερινό Trafic.