Το όλο εγχείρημα αφορά στη μεγαλύτερη διαδρομή αρθρωτού φορτηγού με οπισθοπορεία.
Θα ακολουθήσει αντίστροφη οδήγηση 30 χλμ. σε δημόσιους δρόμους.
Οδηγός του οχήματος θα είναι ο Marco Hellgrewe.
Στο Παγκόσμιο Κέντρο Ανταλλακτικών της Daimler Truck στο Halberstadt αναμένεται να λάβει χώρα ο τερματισμός.
Συνεχίζει να γράφει ιστορία το eActros 600.
Πλάνο της Daimler Truck και για ημιδημόσιο δίκτυο φόρτισης.
Τα ADAS της Mercedes-Benz ελαχιστοποιούν τους κινδύνους από στιγμές απροσεξίας.
Να φέρει πίσω στη Γερμανία το Ρεκόρ Guinness για τη μεγαλύτερη διανυθείσα απόσταση με την… όπισθεν από ένα αρθρωτό φορτηγό, φιλοδοξεί η Mercedes-Benz Trucks, σε ένα project που έχει ως στόχο να αναδείξει παράλληλα μια σειρά από σύγχρονα ζητήματα γύρω από τη βιομηχανία των μεταφορών όπως η ηλεκτροκίνηση, η οδική ασφάλεια και το προφίλ εν γένει των οδηγών φορτηγών.
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, η εταιρεία θα βάλει τη νέα ναυαρχίδα της, το ηλεκτροκίνητο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων eActros 600 (συμπεριλαμβανομένου ενός ημιρυμουλκούμενου) να πραγματοποιήσει οπισθοπορεία σε πάνω από 100 χλμ. χωρίς διακοπή, με τη φιλοδοξία να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ (βλ. 89 χλμ) που κρατάει από το 2020 - με όχημα diesel όμως…
Θα ακολουθήσει αντίστροφη οδήγηση 30 χλμ. σε δημόσιους δρόμους
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στη συγκεκριμένη προγραμματισμένη διαδρομή, αυτή έχει σχεδιαστεί να λάβει χώρα στην κλειστή πίστα Motorsport Arena Oschersleben, του γερμανικού κρατιδίου της Saxony-Anhalt, Oschersleben, στις 4 Ιουνίου, ενώ θα ακολουθήσει και αντίστροφη οδήγηση περίπου 30 χλμ. σε δημόσιους δρόμους.
Πιο αναλυτικά, σε πρώτη φάση η πίστα με τις 14 στενές στροφές της (σχεδιασμένες για αυτοκίνητα), ναι μεν θεωρείται αρκετά απαιτητική, ωστόσο εγκυμονεί λιγότερους απρόβλεπτους κινδύνους για πιθανή διακοπή, ενώ ακολούθως - ύστερα από ένα διάστημα ξεκούρασης του οδηγού - θα τεθεί η πρόσθετη πρόκληση της ανάποδης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους υπό αστυνομική συνοδεία για επιπλέον 30 χλμ. μέχρι το Halberstadt (σ.σ. και με ταχύτητες μεταξύ 10 και 20 χλμ./ώρα σε αμφότερες τις διαδρομές).
Οδηγός του οχήματος θα είναι ο Marco Hellgrewe
Και μιας και ο λόγος για τον οδηγό του
eActros 600, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως πίσω από το τιμόνι του φορτηγού θα καθίσει ο Marco Hellgrewe (50 ετών), κάτοχος του αντίστοιχου ρεκόρ του 2008 σε μια απόσταση 64 χλμ. με φορτηγό diesel.
Όπως δήλωσε εξάλλου και ο ίδιος ο Hellgrewe:
«Ως παθιασμένος οδηγός φορτηγού, είναι τιμή μου να προσπαθήσω να σημειώσω ξανά αυτό το ρεκόρ. Το eActros 600 αντιπροσωπεύει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και δείχνει πώς οι κατασκευαστές ανοίγουν με επιτυχία νέους δρόμους. Η όπισθεν για τόσες πολλές ώρες είναι μια μεγάλη πρόκληση, αλλά οι δοκιμαστικές διαδρομές μέχρι στιγμής έχουν πάει πολύ καλά».
Στο Παγκόσμιο Κέντρο Ανταλλακτικών της Daimler Truck στο Halberstadt αναμένεται να λάβει χώρα ο τερματισμός
Σε ό,τι έχει να κάνει με τον τερματισμό της διαδρομής, τώρα, αυτός θα πραγματοποιηθεί στο Παγκόσμιο Κέντρο Ανταλλακτικών της
Daimler Truck στο Halberstadt, επίσης στη Saxony-Anhalt.
Πρόκειται για μια τοποθεσία δηλαδή που θα εγκαινιαστεί επίσημα στις 10 Ιουλίου και η οποία περιλαμβάνει ένα νέο κτίριο με δομημένη ακαθάριστη επιφάνεια περίπου 270.000 τ.μ., που θα εξυπηρετεί περίπου 20 περιφερειακά κέντρα logistics παγκοσμίως, αναλαμβάνοντας μάλιστα από φέτος σταδιακά τις παγκόσμιες παραδόσεις ανταλλακτικών για τα φορτηγά Mercedes-Benz
Συνεχίζει να γράφει ιστορία το eActros 600
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το eActros εξακολουθεί να γράφει τη δική του μοναδική ιστορία, αποδεικνύοντας πολλάκις τις δυνατότητές του σε πραγματικές συνθήκες: για αρχή
στο πλαίσιο του «eActros 600 European Testing Tour 2024», ήτοι ενός αμιγώς ηλεκτρικού αναπτυξιακού ταξιδιού 15.000 χλμ. σε συνολικά 22 χώρες, και εν συνεχεία
με το «European Testing Tour Winter 2025» σε περίπου 6.500 χλμ. στη Βόρεια Ευρώπη.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το ηλεκτρικό φορτηγό
ψηφίστηκε ως «International Truck of the Year», αποσπώντας έτσι το σημαντικότερο βραβείο στον κλάδο…
Με υψηλή χωρητικότητα μπαταρίας γαρ - άνω των 600 kWh, εξ ου και η ονομασία του μοντέλου 600 – και ένα νέο ιδιαίτερα αποδοτικό ηλεκτρικό άξονα κίνησης που αναπτύχθηκε στο εσωτερικό της εταιρείας, το ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί να επιτύχει αυτονομία 500 χλμ. δίχως ενδιάμεση φόρτιση, καλύπτοντας ακόμη και περισσότερα από 1.000 χλμ. την ημέρα, χάρη στην ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια των νόμιμων διαλειμμάτων του οδηγού.
Πλάνο της Daimler Truck και για ημιδημόσιο δίκτυο φόρτισης
Εδώ, ωστόσο, υπεισέρχεται και ένας ακόμα παράγοντας: για την ταχύτερη δυνατή ανάπτυξη των τοπικά ουδέτερων σε CO2 οδικών εμπορευματικών μεταφορών,
η υποδομή φόρτισης είναι ένα κομβικό ζήτημα, καθώς σήμερα υφίστανται λιγότερα από 1.000 σημεία φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη.
Τοιουτοτρόπως, προκειμένου να αντισταθμιστεί τουλάχιστον εν μέρει το υπάρχον έλλειμμα, η
Daimler Truck ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτιο μια ιδέα για το δικό της ημι-δημόσιο δίκτυο φόρτισης, με το πλάνο να περιλαμβάνει την επέκτασή του σε πάνω από 3.000 σημεία ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη μέχρι το 2030.
Πρόκειται για μια λύση δηλαδή που παρέχεται από το εμπορικό σήμα TruckCharge της Daimler Truck, με στόχο να επιτρέψει στα αμαξοστάσια να ανοίξουν τις υποδομές φόρτισης τους για χρήση επί πληρωμή από τρίτους.
Τα ADAS της Mercedes-Benz ελαχιστοποιούν τους κινδύνους από στιγμές απροσεξίας
Τέλος, τα συστήματα υποβοήθησης της εταιρείας έρχονται για να εξασφαλίσουν, μεταξύ άλλων, ότι οι οδηγοί μπορούν να αναγνωρίζουν εγκαίρως τους κινδύνους, να φρενάρουν κατά το δοκούν και να έχουν εποπτεία της κατάστασης της κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, οι εν λόγω ηλεκτρονικές λύσεις (βλ. Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, Active Drive Assist 3, Traffic Sign Assist & Attention Assist) μπορούν να συμβάλουν στην ελαχιστοποίηση των συνεπειών των στιγμών απροσεξίας, λόγω κόπωσης, άγχους ή απόσπασης της προσοχής για όλους τους εμπλεκόμενους, θέτοντας έτσι ως προτεραιότητα την καλύτερη δυνατή οδήγηση του οχήματος εντός των ορίων του συστήματος.
Extra tip: Το MirrorCam, το σύστημα κάμερας καθρέφτη που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz Trucks και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την προσπάθεια καταγραφής ρεκόρ οδήγησης με όπισθεν, μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση καταστάσεων όπως το προσπέρασμα, οι ελιγμοί, η οδήγηση σε συνθήκες κακής ορατότητας και σκοταδιού, οι στροφές και η διέλευση από στενούς χώρους ακόμα πιο ασφαλείς και χωρίς άγχος κ.ο.κ.
Η λειτουργία ευρείας γωνίας κατά τους ελιγμούς με την όπισθεν, οι γραμμές απόστασης στην οθόνη για καλύτερη εκτίμηση της απόστασης από αντικείμενα πίσω από το όχημα, η περιστροφή της εικόνας της κάμερας κατά τη στροφή ή η παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αποτελούν κάποιες περαιτέρω χρήσιμες λειτουργίες.