Υποτονική η αγορά μέχρι στιγμής, απόδειξη η μείωση στις πωλήσεις της εταιρείας κατά 14% σε σχέση με πέρυσι.
Αυξάνονται ωστόσο οι εισερχόμενες παραγγελίες, σύμφωνα με τους ιθύνοντες τη MAN.
Αντίστροφα τα δεδομένα στα ηλεκτρικά οχήματα: άνοδος 178% στις πωλήσεις τους.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τη νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών στη Νυρεμβέργη.
Υποτονική η αγορά μέχρι στιγμής, απόδειξη η μείωση στις πωλήσεις της εταιρείας κατά 14% σε σχέση με πέρυσι
Κατά πως φαίνεται, η συνεχιζόμενη υποτονική ζήτηση όσον αφορά στις πωλήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2025, είχε αρνητικό αντίκτυπο σε πολλαπλά επίπεδα για τη MAN Truck & Bus.
Συγκεκριμένα, η γνωστή εταιρεία έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ασθενέστερα σε σχέση με την αντίστοιχη (ικανοποιητική) περίοδο του προηγούμενου έτους, μιας και οι 20.600 πωλήσεις οχημάτων στο διάστημα αυτό αντιπροσωπεύουν μια πτώση της τάξεως του 14% εν συγκρίσει με το 2024 (βλ. 24.030) - γεγονός που οφείλεται στις μειωμένες παραδόσεις φορτηγών και λεωφορείων στα ευρωπαϊκά εδάφη.
Συνέπεια τούτου, λοιπόν, είναι τα έσοδα από τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 3,1 δισ. ευρώ, ήτοι μια πτώση στα επίπεδα του 12% από τα δεδομένα του προηγούμενου έτους (βλ. 3,5 δις περίπου).
Επιπροσθέτως, με 143 εκατ. ευρώ το προσαρμοσμένο λειτουργικό αποτέλεσμα έπεσε κι εκείνο πολύ αισθητά σε σχέση με πέρυσι (βλ. 278 εκατ. ευρώ), την ίδια ώρα που η προσαρμοσμένη λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων έφτασε το 4,6% - δηλαδή κατά 3,3 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (βλ. 7,9%).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αυξάνονται ωστόσο οι εισερχόμενες παραγγελίες, σύμφωνα με τους ιθύνοντες τη MAN
Σε κάθε περίπτωση πάντως, στη MAN δε δείχνουν να είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξοι και για αυτό ας όψεται η ανάκαμψη εσχάτως στις εισερχόμενες παραγγελίες…
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της MAN, Inka Koljonen:
«Το πρώτο τρίμηνο, αισθανθήκαμε πολύ καθαρά τις επιπτώσεις της αδύναμης ζήτησης των πελατών στις πωλήσεις και στα κέρδη μας. Ωστόσο, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η ζήτηση έχει ανακάμψει και πάλι ελαφρώς. Η θετική τάση στις παραγγελίες μάλιστα παγιώνεται. Ήταν κατά 50% υψηλότερη από ό,τι στο ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και βρίσκεται τώρα για πρώτη φορά σε επίπεδο που τελευταία φορά παρατηρήθηκε στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι η ελαφρώς θετική τάση ανάπτυξης μπορεί να διατηρηθεί κατά τη διάρκεια του έτους. Ως εκ τούτου, ετοιμαζόμαστε επίσης να καταργήσουμε σταδιακά την εργασία βραχείας απασχόλησης στις γερμανικές μας εγκαταστάσεις».
Αντίστροφα τα δεδομένα στα ηλεκτρικά οχήματα: άνοδος 178% στις πωλήσεις τους
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με το σκέλος της ηλεκτροκίνησης, εδώ τα δεδομένα είναι πολύ διαφορετικά, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται αφενός στο λανσάρισμα του
MAN eTruck, αφετέρου στη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία.
Έτσι, τα 380 ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά που πωλήθηκαν μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του 2025 (σ.σ. το 50% των αστικών λεωφορείων της εταιρείας που πωλήθηκαν στην Ευρώπη στο διάστημα αυτό ήταν ηλεκτρικά) αντιπροσωπεύουν μια αύξηση στα επίπεδα του 178% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, με την MAN μάλιστα να παραδίδει την δεδομένη περίοδο στους πελάτες της ένα μεγάλο μέρος από την πρώτη - και περιορισμένη -
σειρά παραγωγής του eTruck.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τη νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών στη Νυρεμβέργη
Ολοκληρώνοντας, η έναρξη της σειριακής παραγωγής του eTruck στο εργοστάσιο του Μονάχου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μέσα στον Ιούνιο, ενώ προκειμένου να ανταποκριθεί στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για μπαταρίες, η ΜΑΝ ξεκίνησε τον Απρίλιο τη δική της παραγωγή μπαταριών σειράς για eTrucks και eBuses στη Νυρεμβέργη -
όπου θα επενδυθούν συνολικά περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ.