ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Έρευνα: Προβληματισμός για τα όρια της αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη!

Έρευνα: Προβληματισμός για τα όρια της αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη!

Στους αυτοκινητόδρομους αποκλειστικά συγκεκριμένες λειτουργίες του συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Ασαφή τα δεδομένα των ατυχημάτων στην Ευρώπη για τα οχήματα με συστήματα υποβοήθησης.
Διστακτικοί οι εκπρόσωποι αρκετών χωρών από τα Ηνωμένα Έθνη.
Εγκρίθηκε (και) στην Ελβετία το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 3.

Στους αυτοκινητόδρομους αποκλειστικά συγκεκριμένες λειτουργίες του συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2

Τα θεσμικά & λειτουργικά όρια της αυτόνομης οδήγησης, συνδυαστικά με τον αντίκτυπο που μπορεί αυτά να έχουν στα ατυχήματα (ή ακόμα χειρότερα, στα δυστυχήματα…), αποτελεί ένα διαχρονικό πεδίο προβληματισμού για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, με αμφιλεγόμενες προεκτάσεις. Ιδίως σε ό,τι έχει να κάνει με την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2… (σ.σ. υπενθυμίζεται πως στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με δεδομένα ημιαυτόνομης οδήγησης, όπου απαιτείται από τον οδηγό να έχει το νου του για τυχόν απρόοπτα στο δρόμο).
Έτσι, από τη μια πλευρά έχουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ασκούν διαρκώς σημαντικές πιέσεις, ώστε να επιτραπεί η λειτουργία οδήγησης χωρίς χέρια στο τιμόνι στους αυτοκινητόδρομους (τουλάχιστον αρχικά), αλλά και η πλήρως αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδας σε όλους τους τύπους δρόμων για τα οχήματα με σύστημα υποβοήθησης επιπέδου 2.
Και από την άλλη έχουμε τους θεσμικούς φορείς (βλ. ΟΗΕ, ΕΕ), που προτάσσουν τις αμφιβολίες τους γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, εξαιτίας της έλλειψης αποδείξεων πως κάτι τέτοιο θα βελτιώσει όντως την οδική ασφάλεια.
Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, τα Ηνωμένα Έθνη φαίνεται πως καταλήγουν σε μια μεσοβέζικη λύση: τη λειτουργία κοινώς των οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 χωρίς χέρια, καθώς και με δυνατότητα αλλαγής λωρίδας με πρωτοβουλία του συστήματος όταν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι – αλλά μόνο στους αυτοκινητόδρομους! 
 

Συνέχεια του άρθρου >>>