Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

H δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού προτύπου που θα αφορά σε ένα διευρυμένο δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που απασχολούν στην παρούσα φάση τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους αρμόδιους φορείς της ΕΕ.

H δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού προτύπου που θα αφορά σε ένα διευρυμένο δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που απασχολούν στην παρούσα φάση τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους αρμόδιους φορείς της ΕΕ.

Οι σημαντικότερες προκλήσεις

Σύμφωνα με τα όσα έχουν αποδειχθεί μέχρι στιγμής, οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, δεν επιδεικνύουν μειονεκτήματα σε ότι αφορά στις μεταφορικές τους δυνατότητες (όγκος και βάρος του φορτίου που είναι σε θέση να μεταφέρουν) σε σχέση με τις συμβατικές π.χ. πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. 
Ωστόσο, ένα σαφές μειονέκτημα τους είναι η περιορισμένη αυτονομία τους καθώς, στην καλύτερη των περιπτώσεων, οχήματα της κατηγορίας των Vanette ή των Van, είναι σε θέση να καλύψουν με άνεση δρομολόγια έως και 200χλμ. πριν από την επαναφόρτιση των μπαταριών τους. 
Φυσικά, το εν λόγω «πρόβλημα» μετριάζεται από το γεγονός ότι, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, τα εν λόγω οχήματα συνήθως καλούνται να διανύσουν δρομολόγια έως και 150 χλμ. σε ημερήσια βάση (με βάση στατιστικά διεθνών ερευνών). 
Ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα είναι αυτό της εξέλιξης και προπάντων –επέκτασης- ενός δικτύου ειδικών σταθμών ανεφοδιασμού – φόρτισης, των εν λόγω οχημάτων. 
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο έχουν ήδη δρομολογηθεί ειδικά προγράμματα που προβλέπουν ακόμη και την λειτουργία «κοινόχρηστων» στόλων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μισθώσουν από συγκεκριμένα σημεία εντός της πόλης, προκειμένου να πραγματοποιήσουν κάποιο δρομολόγιο. 
Για να καταστεί ωστόσο αυτό εφικτό, επιβάλλεται η δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού –τυποποιημένου- δικτύου φόρτισης οχημάτων, ένα πεδίο στο οποίο απεργάζονται λύσεις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες όπως το «CharIN» (Charging Interface Initiative), όπου συμμετέχουν περισσότερα από 60 εκπρόσωποι από όλο το φάσμα της αυτοκίνησης (αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές, ερευνητικά ινστιτούτα κ.ο.κ.). 
Τέλος, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι, στην παρούσα φάση, οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των διαφόρων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που είναι διαθέσιμες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν σημαντικά υψηλότερη τιμή αγοράς σε σχέση με τις συμβατικές, γεγονός που σε συνδυασμό με όλα τα προαναφερθέντα, είναι σαφές πως επηρεάζει αρνητικά την… δημοτικότητα τους. 

 

ΔΙΑΦΟΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ