Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Οι ειδικοί της Mercedes-Benz και της DEKRA παρακολουθούσαν συνεχώς και συνέλλεγαν τεράστιο όγκο δεδομένων κατά τη διάρκεια του προγράμματος «Efficiency Run».

Τα ειδικά τροποποιημένα φορτηγά του προγράμματος Efficiency Run εμφάνισαν μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 14% σε σχέση με τα οχήματα της εταιρείας Grosse – Vehne.

Ο τρόπος για την μείωση των εκπομπών CO2

1.646 Επισκέψεις στο άρθρο (22/12/2015)

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 50 ετών, η μέση κατανάλωση καυσίμου ανά τονό-χιλιόμετρο στα φορτηγά οχήματα έχει μειωθεί κατά 60%, ενώ 6 συνολικά Κοινοτικά Πρότυπα έχουν τεθεί σε ισχύ αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων. Ποιος είναι άραγε ο τρόπος να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές CO2 (κατά 30% είναι ο στόχος στην ΕΕ) μέχρι το 2030;

Ηανάγκη για συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις που θα συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, είναι ένα στοίχημα που όλες οι εταιρείες κατασκευής οχημάτων καλούνται να κερδίσουν.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως, από την αντιρρυπαντική οδηγία Euro1 έως την αντίστοιχη Euro6 που ισχύει σήμερα, οι συγκεντρώσεις των βλαβερών εκπομπών ρύπων όπως τα μικροσωματίδια (PM), τα οξείδια του αζώτου (NOx) ή το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), έχουν μειωθεί θεαματικά.
Όπως αναφέρουμε και στο εισαγωγικό, η μέση κατανάλωση καυσίμου ανά τονό-χιλιόμετρο σε ένα φορτηγό όχημα με κινητήρα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro6, είναι μειωμένη κατά 60% σε σχέση με ένα όχημα του 1965.
Ωστόσο, οι αρμόδιοι φορείς της ΕΕ έχουν θέσει ως νέο στόχο, την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά 30% έως το 2030 (στην Γερμανία μάλιστα εξετάζεται η μείωση να ανέλθει στο 40%).
Προκειμένου να καταστεί εφικτό κάτι τέτοιο, οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων επιβάλλεται να αναζητήσουν νέες πρακτικές που θα είναι εξίσου αποδοτικές –ή και περισσότερο- με τα όσα έχουν προσφέρει μέχρι στιγμής.
Παράλληλα, σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να τονίσουμε πως, οι εκπομπές ρύπων, ιδίως το CO2, είναι πλήρως συνδεδεμένες με τη μέση κατανάλωση καυσίμου. Από την στιγμή λοιπόν που το κόστος καυσίμων αποτελεί το 1/3 περίπου του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας ενός φορτηγού οχήματος, καθίσταται σαφές πως οι πελάτες, είναι τελικά αυτοί που τελικά θα… πιέσουν περισσότερο από όλους, προς την κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης του λειτουργικού κόστους τους.
Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω δεδομένα, τα όσα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Βερολίνο, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος «Efficiency Run», η Mercedes-Benz Trucks φαίνεται πως βρήκε τον τρόπο…

Η μείωση των εκπομπών ρύπων είναι… συνολική υπόθεση
Με βάση τα δεδομένα που συνέλλεξαν οι ειδικοί της DEKRA, η μείωση στη μέση κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων που προαναφέραμε, προήλθε κατά 50% από τον κινητήρα τους και κατά 50% από τις υπόλοιπες παραμέτρους του οχήματος.
Η άποψη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει και να ενισχύσει την γνώμη όλων αυτών που θεωρούν πως η προσπάθεια για περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων είναι μια συνολική προσπάθεια που απαιτεί την συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων.
Οι εταιρείες κατασκευής οχημάτων, ελαστικών, αμαξωμάτων, οι πετρελαϊκές εταιρείες, οι ίδιες οι μεταφορικές επιχειρήσεις και φυσικά, οι αρμόδιοι φορείς τόσο της ΕΕ όσο και των επιμέρους κρατών – μελών που την αποτελούν, επιβάλλεται να συνεργαστούν στενά και να διαμορφώσουν τις κατάλληλες συνθήκες που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας των ίδιων των οχημάτων, των υποδομών και κατΆ επέκταση των Μεταφορών.

Δυνατότητα άμεσης μείωσης των εκπομπών CO2 έως και 14%!
Παρουσία του επικεφαλής της Mercedes-Benz Trucks, κ. Stefan Buchner, και του μέλους του ΔΣ της Daimler AG και επικεφαλής των Daimler Trucks & Buses, δρ. Wolfgang Bernhard, η Mercedes-Benz παρουσίασε τα αποτελέσματα του προγράμματος «Efficiency Run» που διοργανώθηκε σε συνεργασία με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών και logistics της Γερμανικής αγοράς.
Σε σχετικές δηλώσεις του προς τους προσκεκλημένους δημοσιογράφους από την ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, ο δρ. Bernhard ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Κάνοντας χρήση τεχνολογιών που είναι διαθέσιμες αυτήν τη στιγμή στην αγορά, καταφέραμε να μειώσουμε τη μέση κατανάλωση –και κατΆ επέκταση τις εκπομπές CO2- ενός σύγχρονου φορτηγού σε διψήφιο ποσοστό. Μέσω του προγράμματος Efficiency Run αποδείξαμε πως το κόστος χρήσης ενός οχήματος μπορεί να μειωθεί αισθητά με βελτιώσεις και επεμβάσεις όχι μόνο στη λειτουργία του κινητήρα. Ουσιαστικά, πρέπει να διευρύνουμε τους… ορίζοντες μας και να εστιάσουμε στην εξέλιξη περαιτέρω στοιχείων όπως τα ελαστικά, η ρυμούλκα καθώς και άλλους παράγοντες – κλειδιά στη λειτουργία ενός οχήματος».

Τα σημεία – κλειδιά του προγράμματος «Efficiency Run»
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα η Mercedes-Benz Trucks συνεργάστηκε με τις μεταφορικές επιχειρήσεις DB Schenker, Grosse – Vehne και Elflein ενώ τις διαδικασίες του προγράμματος καθώς και την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων ανέλαβε ο οργανισμός DEKRA.
Στόχος του προγράμματος ήταν η χρήση ειδικά τροποποιημένων οχημάτων Mercedes-Benz που ενσωματώθηκαν στους στόλους οχημάτων των εταιρειών που προαναφέραμε, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποδοτικότητα τους και τα τυχόν οφέλη που προσέφεραν στον ιδιοκτήτη τους.
Πιο συγκεκριμένα, δύο τράκτορες Actros 1842 και 1845 με μεταξόνιο 3,7μ. χρησιμοποιήθηκαν στον στόλο των εταιρειών DB Schenker και Grosse Vehne, τα οποία εφοδιάζονταν με το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα PPC (Predictive Powertrain Control).
Ωστόσο, προκειμένου να προσφέρουν τις βέλτιστες δυνατές υπηρεσίες, τα εν λόγω οχήματα συμπληρώνονταν από ειδικά τρέιλερ Krone Eco, τα οποία επίσης είναι διαθέσιμα στην αγορά αυτήν την στιγμή. Τα εν λόγω τρέιλερ διαθέτουν ιδιαίτερα περιορισμένο απόβαρο χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου καθώς και ειδικά αεροδυναμικά βοηθήματα «Wabco OptiFlow Tail». Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε και τα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης σε όλους τους τροχούς των συρμών.
Αντίστοιχα, στον στόλο της εταιρείας Elflein χρησιμοποιήθηκε ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις όχημα (Long Combination Vehicle) με έναν τράκτορα Actros 1845 και ένα 4αξονικό τρέιλερ, το οποίο ωστόσο ήταν –σε όλους τους άλλους τομείς- αντίστοιχο με τα οχήματα του στόλου της εταιρείας.
Όλα τα παραπάνω, ειδικά τροποποιημένα οχήματα της Mercedes-Benz Trucks, ακολούθησαν πανομοιότητα δρομολόγια, κάτω από τις ίδιες καιρικές συνθήκες, με το ίδιο φορτίο και οδηγήθηκαν από τους ίδιους τους οδηγούς των εταιρειών (κατόπιν σχετικής εκπαίδευσης), προκειμένου να διαπιστωθεί η αποδοτικότητα τους.

Τα αποτελέσματα του Efficiency Run
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προγράμματος που επιμελήθηκε η DEKRA, ο συνδυασμός των ελαστικών περιορισμένης αντίστασης κύλισης, των αεροδυναμικών βοηθημάτων της ρυμούλκας και του συστήματος PPC στον κινητήρα των οχημάτων της Mercedes-Benz, επέφερε μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 12% - 14% στις συγκριτικές δοκιμές με τα οχήματα των εταιρειών DB Schenker και Grosse – Vehne. Σε ότι αφορά στο όχημα που χρησιμοποιήθηκε σε αντιπαράθεση με τα οχήματα της εταιρείας Elflein, τα αποτελέσματα έδειξαν πως δύο μεγαλύτερων σε διαστάσεις –τέτοιου τύπου- οχημάτων, παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων για τα οποία απαιτούνται 3 οχήματα του στόλου της Elflein. Αυτό, μεσοπρόθεσμα ισοδυναμεί με μείωση του κόστους καυσίμου και των εκπομπών ρύπων κατά 17%!