Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η απλούστευση των ελέγχων στις οδικές μεταφορές μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, πρέπει να είναι από τις βασικές πρωτοβουλίες της νέας σύνθεσης του Ευρωκοινοβουλίου.

Οι Μεταφορές μετά τις Ευρωεκλογές

1.803 Επισκέψεις στο άρθρο (22/5/2019)

Σε κοινές δηλώσεις τους, οι επικεφαλής των διεθνών Ενώσεων «IRU» και «ETF» επιχειρούν να διασφαλίσουν πως η νέα σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου θα διασφαλίσει τις βέλτιστες συνθήκες για την ανάπτυξη των Μεταφορών στο άμεσο προσεχές μέλλον.

Στο πλαίσιο των επερχόμενων Ευρωεκλογών, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU: International Road Transport Union) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF: European Transport Workers Federation) η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερους από 5 εκ. εργαζόμενους στον κλάδο των μεταφορών σε 41 χώρες, έσπευσαν να υπενθυμίσουν στη μελλοντική σύνθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πως, το ζήτημα της επιβολής των νέων μέτρων που έχουν θεσπιστεί για τον κλάδο, επιβάλλεται να βρίσκεται μεταξύ των πρωταρχικών στην ατζέντα τους.
Η επιβολή των διατάξεων και των νόμων είναι ο μηχανισμός με τον οποίο οι αρχές διασφαλίζουν πως οι ισχύοντες κανόνες (σε κάθε τομέα), ακολουθούνται και εφαρμόζονται. Σε τομείς όπως οι οδικές μεταφορές ωστόσο, είναι αρκετές φορές δύσκολο για τους επιθεωρητές να ελέγξουν τις δραστηριότητες. Σε αυτό το σημείο έρχεται λοιπόν να προσφέρει σημαντικές λύσεις η «ψηφιοποίηση».
Η χρήση νέων τεχνολογιών θα κάνουν σημαντικά απλούστερη και πιο αποδοτική της εφαρμογή και εκτέλεση που ισχύουν (και θα ισχύσουν) για τους επαγγελματίες μεταφορείς, τους οδηγούς και όλους τους εμπλεκόμενους, συμβάλλοντας στη βελτίωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και της αλυσίδας των logistics στην Ευρώπη γενικότερα. Μέσω της ψηφιοποίησης διαφόρων διαδικασιών, τη χρήση εκτεταμένων –διαλειτουργικών- βάσεων δεδομένων και συστημάτων ανάλυσης κινδύνων, η επιβολή του νέου θεσμικού πλαισίου θα καταστεί πιο αποδοτική.
Για τον λόγο αυτό, σε σχετικές του δηλώσεις, ο κ. Matthias Maedge, επικεφαλής της IRU τόνισε πως: «… Πολλοί εκ των νόμων και των κανόνων που αφορούν στις οδικές μεταφορές στην ΕΕ υπόκεινται σε ευρεία αναδιάρθρωση μέσω πρωτοβουλιών και η επιβολή τους πρέπει να είναι όσο το δυνατόν αμεσότερη και χωρίς περιορισμούς ή καθυστερήσεις. Νέες τεχνολογίες και διαδικασίες όπως π.χ. η Ψηφιακή Διεθνής Φορτωτική (eCMR) θα αποτελέσουν τους θεμέλιους λίθους στον εκμοντερνισμό των μεταφορών ωστόσο, πολλά ακόμη απομένουν να γίνουν. Χρειαζόμαστε στη δέσμευση των διαφόρων φορέων της ΕΕ πως οι καινοτόμες τεχνολογίες θα τεθούν σε ισχύ προς όφελος της εύρυθμης λειτουργίας των επαγγελματικών οδικών μεταφορών εντός της ΕΕ».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ETF, κ. Roberto Barrillo, ανέφερε πως: «… Για να διαφυλαχτούν οι συνθήκες εργασίες και η ασφάλεια των οδηγών, απαιτείται η επιβολή των κανόνων σε όλες τις περιπτώσεις. Η δεκαετία της λιτότητας που έχει πλήξει την ΕΕ έχει οδηγήσει σε δραστική πτώση στην βαρύτητα που παρατηρείται στις δυνατότητες ελέγχου και επιβολής των διατάξεων και των κανόνων από τα αρμόδια όργανα της ΕΕ.
Ασφαλώς και πρόκειται για ένα… πισωγύρισμα ωστόσο, αποτελεί και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να στραφούμε σε νέες –έξυπνες- διαδικασίες ελέγχου και επιβολής του θεσμικού πλαισίου μέσω της χρήσης προηγμένων τεχνολογικών λύσεων.
Στην παρούσα φάση, οι επαγγελματίες οδηγοί εξακολουθούν να ταξιδεύουν ανά την Ευρώπη με… στοίβες δικαιολογητικών εγγράφων, τα οποία απαιτούνται στην περίπτωση που αναγκαστούν να σταματήσουν σε κάποιον από τους –ιδιαίτερα αραιούς- ελέγχους κατά τη διάρκεια του δρομολογίου τους.
Αυτή η προσέγγιση είναι σαφέστατα αναχρονιστική και πρέπει να στραφούμε σε νέες, ψηφιοποιημένες, διαδικασίες ελέγχου των μεταφορών που θα είναι ασφαλέστερες, δικαιότερες και απλούστερες για τους οδηγούς, τις μεταφορικές εταιρείες και φυσικά τους ελεγκτές
».