Οι κορυφαίοι των πωλήσεων για το 2021 στην αγορά επαγγελματικών
10.266 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2022)
Παρά τα πολλά σκαμπανεβάσματα και το… ασθμαίνον τέλος (σε ότι αφορά στις νέες ταξινομήσεις), η ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών ολοκλήρωσε το 2021 με αύξηση πωλήσεων κατά 51,87%(!) σε σχέση με το 2020 και επέστρεψε ουσιαστικά σε επίπεδα… προ κρίσης δεδομένου ότι, η τελευταία φορά που ξεπέρασε το όριο των 10.000 οχημάτων ήταν το «μακρινό» 2010!
Η αγορά κινείται πλέον σε ρυθμούς προ κρίσης!
- Στο +52% οι πωλήσεις το 2021 σε σχέση με το 2020
- 1η εταιρεία η Ford – Best Seller το Hilux (+31,2% τα Pick-Ups)
- +8,6% τα Mini Vanettes - +37% τα Vanettes
- +12,7% τα Μεσαία Vans - +9,5% τα Μεγάλα Vans
Στα προβλήματα της γενικότερης -συνεχιζόμενης- οικονομικής δυσπραγίας που αντιμετωπίζει στο σύνολο της η ελληνική (και όχι μόνο) κοινωνία, κατά τη διάρκεια του 2021 προστέθηκαν οι επιπτώσεις της πανδημίας (που επίσης συνεχίζει να μαίνεται) καθώς και τα προβλήματα στην παραγωγή οχημάτων λόγω της έλλειψης ημιαγωγών και πρώτων υλών γενικότερα, χωρίς να παραβλέπουμε τις μεγάλες αυξήσεις στα μεταφορικά έξοδα.
Όλα τα παραπάνω θα περίμενε κανείς να έχουν σαφή αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μέσα στο έτος που ολοκληρώθηκε ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα.
Πιο συγκεκριμένα, το 12μηνο του 2021 ολοκληρώθηκε με συνολικά 10.426 νέες ταξινομήσεις, έναντι 6.865 μονάδων για το 2020 (αύξηση +51,87%)!Δείτε αναλυτικά ποιες εταιρείες, ποια μοντέλα και ποιες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι πέρυσι στην ελληνική αγορά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τι να περιμένουμε μέσα στο 2022
Χωρίς αμφιβολία η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αποτελέσει μια από τις βασικότερες παραμέτρους που θα επηρεάσουν και τον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα δεδομένου ότι, μέσα στο 2022 πολλά και σημαντικά νέα ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά μοντέλα θα λανσαριστούν και στην ελληνική αγορά.
Με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» να τρέχει καθ` όλη τη διάρκεια του 2021, το σύνολο των ηλεκτρικών ή υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά ανέρχεται στις 283 μονάδες (μερίδιο 2,72% επί του συνόλου) με το αντίστοιχο μερίδιο για την αγορά των επιβατικών οχημάτων να ορίζεται στο 2,15%.
Με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, το κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (με την ονομασία «Κινούμαι Ηλεκτρικά») θα δεχθεί αρκετές βελτιώσεις/ τροποποιήσεις στο άμεσο προσεχές διάστημα, γεγονός που θα το καταστήσει σημαντικά πιο εύχρηστο και δελεαστικό για τους απανταχού επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τον στόλο οχημάτων τους με λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Φυσικά, το ζήτημα των υποδομών (ιδιωτικά και δημόσια σημεία φόρτισης) επιβάλλεται να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς ωστόσο, είναι σαφές πως και οι κάτοχοι ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, αρχίζουν να εξετάζουν ολοένα και πιο προσεχτικά την… απομάκρυνση τους από λύσεις με «παραδοσιακούς» τύπους καυσίμου.
Στο 1% τα ηλεκτρικά & PHEVs
Επί του συνόλου των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών στην Ελλάδα για το 2021, το 1,70% αφορούσε σε ήπια υβριδικά οχήματα με καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, το 1,56% αφορούσε σε οχήματα με διπλό τύπο καυσίμου (βενζίνη / LPG ή CNG) ενώ το 1,02% αφορούσε σε αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-In Hybrid οχήματα (PHEVs), χωρίς να προσμετρούνται σε αυτά τα νούμερα οι λύσεις που είναι διαθέσιμες για την κατηγορία των Taxi.
Μάλιστα, ο εν λόγω κλάδος έχει καθυστερήσει σημαντικά την αντικατάσταση του γερασμένου στόλου οχημάτων του ωστόσο, μέσω του νέου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που εκτός απροόπτου θα ξεκινήσει από τον Απρίλιο, προβλέπονται κονδύλια έως και 40 εκ. ευρώ για την επιδότηση αγοράς νέων ηλεκτρικών ή υβριδικών Taxi, με το ποσό της επιδότησης ανά όχημα να ανέρχεται έως και στις 22.500 ευρώ (συμπ/μένου του οφέλους απόσυρσης)!
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την έναρξη πολλών και σημαντικών έργων στον κατασκευαστικό κλάδο, είναι σαφές πως θα δώσει νέα ώθηση στην αγορά, όπως αντίστοιχα και η ενίσχυση του κλάδου των ταχυμεταφορών και των αστικών logistics, όπου οι εξελίξεις επιταχύνθηκαν δραστικά κατά τη τελευταία 2ετία λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας (lockdowns κ.ο.κ.).
Εν αναμονή λοιπόν…
Συνέχεια του άρθρου >>>
TOP Ετήσιες Μεταβολές
- 1η Renault: Μεταβολή 512,50%
- 2η Opel: Μεταβολή 253,23%
- 3η Nissan: Μεταβολή 137,53%
Σίγουρα το +512,5% στις νέες ταξινομήσεις της Renault PRO+ είναι εντυπωσιακό αλλά βασίζεται και στην περιορισμένη «παραγωγή» της εταιρείας για το 2020 ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο τόσο για την Opel (+253,23%) όσο και για τη Nissan (+137,53%) που βελτίωσαν θεαματικά τα αποτελέσματά τους και ελπίζουν για μια ακόμη καλύτερη συνέχεια.
Σταθερά στην 1η θέση η Ford
Mε τις Toyota και Peugeot Professionnel να προσπερνούν… στη νήμα (μέσα στον Δεκέμβριο) τις Fiat Professional και Nissan για τη 2η και 4η θέση αντίστοιχα, το στοιχείο που αξίζει να κρατήσουμε είναι πως η Ford κατάφερε για ακόμη μία χρονιά να διατηρήσει τα πρωτεία, βελτιώνοντας κατά 10,3% τις επιδόσεις που είχε μέσα στο 2020.
Ας δούμε αναλυτικά, όμως, τι ισχύει αναλυτικά για την κάθε κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων στις παρακάτω ενότητες.
Mini-Vanettes
Οι νέες ταξινομήσεις των Mini-Vanettes ήταν αυξημένες κατά 27,76% στο 12μηνο και κατά 320,59% μέσα στον Δεκέμβριο του 2021.
Το Suzuki Jimny στην επαγγελματική του έκδοση ήταν το κορυφαίο της κατηγορίας
Παρά το +165,71% στις πωλήσεις του Citroen C3 Entreprise και το +136,36% στις αντίστοιχες του Fiat Panda Van σε σχέση με το 12μηνο του 2020, ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας για το 2021 ήταν άλλος και πιο συγκεκριμένα το Suzuki Jimny LCV που κατάφερε στην πρώτη χρονιά του στην ελληνική αγορά να αποσπάσει μερίδιο της τάξης του 34,15%. Φυσικά, το 2022 θα αναμένεται να είναι σημαντικά διαφορετικό, ελέω της επανεκκίνησης των πωλήσεων για τα Ford Fiesta Van & Toyota Yaris Van.
Τι αλλάζει μέσα στο 2022
Τα νέα Ford Fiesta Van και Toyota Yaris Van είναι σαφές πως θα διεκδικήσουν ένα σαφέστατα υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα μέσα στο νέο έτος, δεδομένου ότι δεν ήταν διαθέσιμα καθ` όλη τη διάρκεια του 2021.Vanettes
Για 2η συνεχή χρονιά, τα Vanettes ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις κατηγορία στην Ελλάδα, αυξάνοντας το μερίδιο τους από το 33,29% για το 2020 στο 37,02% για το 2021.
Για 4η συνεχή χρονιά, το Fiat Doblo Cargo ήταν το κορυφαίο Vanette στην Ελλάδα και το κορυφαίο –μη Pick-Up- ελαφρύ επαγγελματικό!
Η εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων (+68,88%) των Vanettes μέσα στο 2021 (που ήταν και η υψηλότερη μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών ελαφρών επαγγελματικών στν ελληνική αγορά, καθιστά σαφή την σπουδαιότητα τους στις αστικές μεταφορές πάσης φύσεως, οι οποίες ενισχύθηκαν λόγω και της πανδημίας τα τελευταία χρόνια.
Σε ό,τι αφορά στους πρωταγωνιστές της κατηγορίας, το Fiat Doblo Cargo ήταν για ακόμη μια χρονιά ο απόλυτος πρωταγωνιστής, παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων των νέων εκπροσώπων του Ομίλου Stellantis (Partner, Berlingo, Combo Cargo) αλλά και της απήχησης που είχε στην αγορά και η «συγγενική» πρόταση της Toyota (Proace City).
Τι αλλάζει μέσα στο 2022
Πολλά και σημαντικά είναι τα νέα Vanettes που θα διεκδικήσουν αυξημένο μερίδιο στην κατηγορία όπως τα Mercedes-Benz Citan, VW Caddy, Renault Express χωρίς να παραβλέπουμε τις νέες προτάσεις που θα έρθουν (Ford Transit Connect, Renault Kangoo, Nissan Townstar κ.ά.).Μεσαία Vans
Τα Μεσαία Vans ήταν η 3η πιο δημοφιλής κατηγορία της αγοράς, πίσω από τα Vanettes και τα Pick-Ups ενώ εμφάνισαν και τη 2η υψηλότερη αύξηση πωλήσεων (+59,78%).
Διαθέσιμο σε συμβατικές αλλά και υβριδικές εκδόσεις, το Ford Transit Custom ήταν εκ νέου το πιο εμπορικό μοντέλο της κατηγορίας.
Χωρίς αμφιβολία, η χρηστικότητα των Μεσαίων Vans έχει καταστεί πλέον σαφής στη συνείδηση των ελληνικών επιχειρήσεων και επαγγελματικών, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην σημαντική αύξηση των πωλήσεων της κατηγορίας σε σχέση με το 2020.
Το Ford Transit Custom κατάφερε για ακόμη μια χρονιά να κυριαρχήσει στην ελληνική αγορά με μερίδιο 21,92% ενώ, το ακολούθησαν τα «τρίδυμα» Citroen Jumpy, Peugeot Expert & Opel Vivaro καθώς επίσης και το νέο Mercedes-Benz Vito τα οποία (με εξαίρεση το Peugeot Expert), κατάφεραν να υπερδιπλάσιουν(!) τις πωλήσεις τους σε σχέση με το 2020.
Τι αλλάζει μέσα στο 2022
Η έλευση νέων μοντέλων όπως το Fiat Scudo, το νέο Renault Trafic ή το νέο Nissan Primastar σε συνδυασμό με την πληθώρα και ηλεκτρικών εκδόσεων που ήδη διατίθενται και αναμένεται να λανσαριστούν μέσα στο 2021, αυξάνει σημαντικά το ενδιαφέρον στην κατηγορία για το 2022.
Μεγάλα Vans
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Αυτές ήταν για το 2021 οι ελληνικές πωλήσεις των Μεγάλων Van.
Τα Μεγάλα Vans βελτίωσαν κατά 17,9% τις συνολικές πωλήσεις τους μέσα στο 2021 ωστόσο, το μερίδιο τους επί του συνόλου της αγοράς μειώθηκε από το 12,21% για το 2020 στο 9,48%.
Το Peugeot Boxer που πλέον είναι διαθέσιμο και ως ηλεκτρικό στην Ελλάδα, ήταν το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας.
Παρά την ύπαρξη κορυφαίων εκπροσώπων όπως τα Ford Transit, Mercedes-Benz Sprinter & Fiat Ducato (σε νέες μάλιστα γενιές), το μοντέλο που κατάφερε να σημειώσει τελικά τις υψηλότερες νέες ταξινομήσεις στην κατηγορία ήταν το Peugeot Boxer, υπερδιπλασιάζοντας μάλιστα τις πωλήσεις του!
Η μεταβολή πωλήσεων του Boxer ήταν και η κορυφαία της αγοράς, δεδομένου ότι, τόσο το Ford Transit όσο και το Mercedes-Benz Sprinter, υποχώρησαν σε σχέση με τα πεπραγμένα τους για το 2020.
Τι αλλάζει μέσα στο 2022
Τα νέα Iveco Daily, Maxus Deliver 9 αλλά και οι ηλεκτρικές εκδόσεις πολλαπλών εκ των εκπροσώπων της κατηγορίας, είναι σαφές πως θα μεταβάλλουν τα μερίδια στην κατηγορία μέσα στο νέο έτος.Pick-Ups
Οι νέες ταξινομήσεις των Pick-Up ήταν αυξημένες κατά 55,96% μέσα στο 2021 σε σχέση με το περασμένο έτος ενώ, και το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από το 30,44% στο 31,25%.
Αυξάνοντας τις νέες ταξινομήσεις του κατά 75,78% μέσα στο 2021, το Toyota Hilux επανήλθε στην 1η θέση των πωλήσεων τόσο της κατηγορίας όσο και της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων.
Η νέα γενιά του Toyota Hilux κατάφερε να προσφέρει την απαιτούμενη ώθηση στις πωλήσεις του μοντέλου, επαναφέροντάς το στην 1η θέση της κατηγορίας, μετά την πρωτιά του Ford Ranger για το 2020.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, στην τελευταία ουσιαστικά χρονιά που θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα, το Nissan Navara κατάφερε να «προσπεράσει» και αυτό σε πωλήσεις το Ford Ranger για τη 2η θέση ενώ, σίγουρα, κερδίζει τις εντυπώσεις το +112,29% στις νέες ταξινομήσεις του Isuzu D-Max σε σχέση με το 12μηνο του 2020.
Τι αλλάζει μέσα στο 2022
Μέσα στο 2022 αναμένεται να παρουσιαστούν επίσημα σε παγκόσμιο επίπεδο οι νέες γενιές των VW Amarok, Ford Ranger και –ίσως- του Mitsubishi L200. Η έλευση των εν λόγω μοντέλων και στην ελληνική αγορά, είναι σαφές πως θα αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία.Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »