ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Το 2021 ολοκληρώθηκε με συνολικά 10.426 νέες ταξινομήσεις, έναντι 6.865 μονάδων για το 2020 (αύξηση +51,87%), σπάζοντας το φράγμα το 10.000 πωλήσεων για 1η φορά από το 2010!
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το 2021 ολοκληρώθηκε με συνολικά 10.426 νέες ταξινομήσεις, έναντι 6.865 μονάδων για το 2020 (αύξηση +51,87%), σπάζοντας το φράγμα το 10.000 πωλήσεων για 1η φορά από το 2010!

Οι κορυφαίοι των πωλήσεων για το 2021 στην αγορά επαγγελματικών

10.266 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2022)

Παρά τα πολλά σκαμπανεβάσματα και το… ασθμαίνον τέλος (σε ότι αφορά στις νέες ταξινομήσεις), η ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών ολοκλήρωσε το 2021 με αύξηση πωλήσεων κατά 51,87%(!) σε σχέση με το 2020 και επέστρεψε ουσιαστικά σε επίπεδα… προ κρίσης δεδομένου ότι, η τελευταία φορά που ξεπέρασε το όριο των 10.000 οχημάτων ήταν το «μακρινό» 2010!

Η αγορά κινείται πλέον σε ρυθμούς προ κρίσης!

  • Στο +52% οι πωλήσεις το 2021 σε σχέση με το 2020
  • 1η εταιρεία η Ford – Best Seller το Hilux (+31,2% τα Pick-Ups)
  • +8,6% τα Mini Vanettes - +37% τα Vanettes
  • +12,7% τα Μεσαία Vans - +9,5% τα Μεγάλα Vans
 
Στα προβλήματα της γενικότερης -συνεχιζόμενης- οικονομικής δυσπραγίας που αντιμετωπίζει στο σύνολο της η ελληνική (και όχι μόνο) κοινωνία, κατά τη διάρκεια του 2021 προστέθηκαν οι επιπτώσεις της πανδημίας (που επίσης συνεχίζει να μαίνεται) καθώς και τα προβλήματα στην παραγωγή οχημάτων λόγω της έλλειψης ημιαγωγών και πρώτων υλών γενικότερα, χωρίς να παραβλέπουμε τις μεγάλες αυξήσεις στα μεταφορικά έξοδα.
 
Όλα τα παραπάνω θα περίμενε κανείς να έχουν σαφή αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μέσα στο έτος που ολοκληρώθηκε ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα.
 
Πιο συγκεκριμένα, το 12μηνο του 2021 ολοκληρώθηκε με συνολικά 10.426 νέες ταξινομήσεις, έναντι 6.865 μονάδων για το 2020 (αύξηση +51,87%)!


Δείτε αναλυτικά ποιες εταιρείες, ποια μοντέλα και ποιες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι πέρυσι στην ελληνική αγορά.

Δείτε αναλυτικά ποιες εταιρείες, ποια μοντέλα και ποιες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι πέρυσι στην ελληνική αγορά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τι να περιμένουμε μέσα στο 2022

Χωρίς αμφιβολία η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αποτελέσει μια από τις βασικότερες παραμέτρους που θα επηρεάσουν και τον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα δεδομένου ότι, μέσα στο 2022 πολλά και σημαντικά νέα ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά μοντέλα θα λανσαριστούν και στην ελληνική αγορά.
 
Με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» να τρέχει καθ` όλη τη διάρκεια του 2021, το σύνολο των ηλεκτρικών ή υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά ανέρχεται στις 283 μονάδες (μερίδιο 2,72% επί του συνόλου) με το αντίστοιχο μερίδιο για την αγορά των επιβατικών οχημάτων να ορίζεται στο 2,15%.
 
Με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, το κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (με την ονομασία «Κινούμαι Ηλεκτρικά») θα δεχθεί αρκετές βελτιώσεις/ τροποποιήσεις στο άμεσο προσεχές διάστημα, γεγονός που θα το καταστήσει σημαντικά πιο εύχρηστο και δελεαστικό για τους απανταχού επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τον στόλο οχημάτων τους με λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων.
 
Φυσικά, το ζήτημα των υποδομών (ιδιωτικά και δημόσια σημεία φόρτισης) επιβάλλεται να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς ωστόσο, είναι σαφές πως και οι κάτοχοι ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, αρχίζουν να εξετάζουν ολοένα και πιο προσεχτικά την… απομάκρυνση τους από λύσεις με «παραδοσιακούς» τύπους καυσίμου.

Στο 1% τα ηλεκτρικά & PHEVs

Επί του συνόλου των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών στην Ελλάδα για το 2021, το 1,70% αφορούσε σε ήπια υβριδικά οχήματα με καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, το 1,56% αφορούσε σε οχήματα με διπλό τύπο καυσίμου (βενζίνη / LPG ή CNG) ενώ το 1,02% αφορούσε σε αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-In Hybrid οχήματα (PHEVs), χωρίς να προσμετρούνται σε αυτά τα νούμερα οι λύσεις που είναι διαθέσιμες για την κατηγορία των Taxi.
 
Μάλιστα, ο εν λόγω κλάδος έχει καθυστερήσει σημαντικά την αντικατάσταση του γερασμένου στόλου οχημάτων του ωστόσο, μέσω του νέου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που εκτός απροόπτου θα ξεκινήσει από τον Απρίλιο, προβλέπονται κονδύλια έως και 40 εκ. ευρώ για την επιδότηση αγοράς νέων ηλεκτρικών ή υβριδικών Taxi, με το ποσό της επιδότησης ανά όχημα να ανέρχεται έως και στις 22.500 ευρώ (συμπ/μένου του οφέλους απόσυρσης)!
 
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την έναρξη πολλών και σημαντικών έργων στον κατασκευαστικό κλάδο, είναι σαφές πως θα δώσει νέα ώθηση στην αγορά, όπως αντίστοιχα και η ενίσχυση του κλάδου των ταχυμεταφορών και των αστικών logistics, όπου οι εξελίξεις επιταχύνθηκαν δραστικά κατά τη τελευταία 2ετία λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας (lockdowns κ.ο.κ.).
Εν αναμονή λοιπόν…

Συνέχεια του άρθρου >>>