Επιδοτήσεις έως 8.000 ευρώ για e-επαγγελματικά!
16.649 Επισκέψεις στο άρθρο (7/3/2022)
Στις αρχές Φεβρουαρίου, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε πως μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ ο νέος -2ος- κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, μέσω του οποίου προβλέπονται αυξημένες επιδοτήσεις για την απόκτηση πάσης φύσεως ηλεκτρικών οχημάτων και συστημάτων φόρτισης αυτών. Ας δούμε τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής.
Τι ηλεκτρικά LCV μπορώ να αγοράσω & τι θα γλιτώσω με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»!
- Επιδότηση έως 25% (μέγιστο 8.000 ευρώ) για νομικά πρόσωπα για απόκτηση/μίσθωση ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων
- Επιδότηση εγκατάστασης σημείων φόρτισης με 400 ευρώ για τις επιχειρήσεις
- Όφελος έως 22.500 ευρώ (από 10.500 ευρώ που ίσχυε) για την απόκτηση «e-Taxi»
- Επιπρόσθετο Όφελος 4.000 ευρώ/όχημα για τις επιχειρήσεις με έδρα σε νησιά
Το καλοκαίρι του 2020, η Πολιτεία προχώρησε σε μια πρωτοφανή κίνηση θεσπίζοντας το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε μια προσπάθεια να υποστηρίξει έμπρακτα, την στροφή των πολιτών (φυσικών και νομικών προσώπων) στην απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προκειμένου να μειωθούν αισθητά οι εκπομπές ρύπων, με βάση και τις σχετικές δεσμεύσεις που η χώρα μας έχει ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι σαφές πλέον μετά την πάροδο 1,5 έτους πως έδωσε σαφή ώθηση στην κοινωνία για να… υποδεχθεί τις νέες ηλεκτροκίνητες ή υβριδικές προτάσεις των διαφόρων αυτοκινητοβιομηχανιών, που στο σύνολο τους σταδιακά ανακοίνωσαν το λανσάρισμα πολλαπλών τέτοιου είδους εκδόσεων, τόσο στα επιβατικά όσο και στα ελαφρά επαγγελματικά τους μοντέλα και στην ελληνική αγορά.
Ας θυμηθούμε τι προέβλεπε ωστόσο ο πρώτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».Μάθετε τι προβλέπει ο 2ος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τα οφέλη του 1ου κύκλου του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την απόκτηση οχημάτων
Σε πρώτη φάση, το πρόγραμμα που ολοκληρώθηκε μέσα στο 2020 προέβλεπε τα εξής:
Για τα φυσικά πρόσωπα:
- Επιδότηση έως το 20% της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (Λ.Π.Τ.Φ.) με μέγιστο όφελος έως 6.000 ευρώ, για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με Λ.Π.Τ.Φ. έως 30.000 ευρώ
- Επιδότηση έως το 15% της Λ.Π.Τ.Φ. (μέγιστο όφελος 6.000 ευρώ), για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με Λ.Π.Τ.Φ. από 30.001 – 50.000 ευρώ.
- Επιδότηση έως 500 ευρώ για την απόκτηση φορτιστή ηλεκτρικών οχημάτων, επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για κατηγορίες πολιτών όπως οι πολύτεκνοι, ΑμεΑ και επιπλέον Όφελος 1.000 ευρώ 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιότερου οχήματος (με πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως 1.1.2013 που ήταν στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον μέχρι 1.1.2020).
Για τις επιχειρήσεις / νομικά πρόσωπα:
- Επιδότηση έως το 15% της Λ.Π.Τ.Φ. (μέγιστο 5.500 ευρώ) για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με Λ.Π.Τ.Φ. έως 50.000 ευρώ.
- Επιδότηση έως το 15% της Λ.Π.Τ.Φ. (μέγιστο 4.000 ευρώ) για υβριδικά (Plug-in Hybrid) οχήματα έως 3,5t. με Λ.Π.Τ.Φ. έως 50.000 ευρώ.
- Επιπλέον Όφελος 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιότερου οχήματος.
- Σε ότι αφορά δε στις επιχειρήσεις, δίνονταν η δυνατότητα επιλογής έως και τριών (3) οχημάτων ή έως έξι (6) οχημάτων στην περίπτωση που διαθέτουν δραστηριότητα σε νησιωτικό δήμο.
Για τους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. Taxi:
- Επιδότηση έως το 25% της Λ.Π.Τ.Φ. (μέγιστο 8.000 ευρώ), για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με Λ.Π.Τ.Φ. έως 50.000 ευρώ
- Επιδότηση έως το 15% της Λ.Π.Τ.Φ. (μέγιστο 5.500 ευρώ) για τα υβριδικά (Plug-in Hybrid) οχήματα με εκπομπές έως 50g/km και Λ.Π.Τ.Φ. έως 50.000 ευρώ.
- Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ήταν υποχρεωτική η απόσυρση παλαιότερου οχήματος Taxi (ημερομηνία ταξινόμησης στην Ελλάδα έως 1.1.2013) με επιβράβευση έως 2.500 ευρώ με το συνολικό όφελος να ανέρχεται έως στα 10.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά οχήματα και έως στα 8.000 ευρώ για τα υβριδικά οχήματα.
Τα αποτελέσματα της 1η φάσης του προγράμματος έως και το τέλος του 2021
Με βάση και τα στοιχεία των πωλήσεων στην ελληνική αγορά για το 12μηνο του 2021, το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών ή Plug-In Hybrid ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (χωρίς να προσμετρούνται τα οχήματα Taxi) ανήλθε στο 1,02% επί του συνόλου της αγοράς.
Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου του 2021, όταν και ολοκληρώθηκε ο 1ος κύκλος του προγράμματος, παρατηρήθηκε έντονος προβληματισμός, τόσο από τις εταιρείες εμπορίας της αγοράς όσο και από τους ενδιαφερόμενους, δεδομένου ότι δεν γνώριζαν πότε θα ξεκινούσε ο 2ος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και κυρίως, αν θα είχε αναδρομική ισχύ.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, με τις νέες ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών για τον Ιανουάριο του 2022 να σημειώνουν πτώση κατά 29,86% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (ελέω και των προβλημάτων που παρατηρούνται προς το παρόν στις παραδόσεις οχημάτων), οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών ή Plug-In Hybrid μοντέλων κατείχαν ποσοστό μόλις 1,22%.
Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που τελικά τα συναρμόδια υπουργεία άλλαξαν τον αρχικό σχεδιασμό της 2ης φάσης του προγράμματος που δεν προέβλεπε την αναδρομική ισχύ των όσων θα ισχύουν –τελικά- από τον Απρίλιο του 2022, όταν και αυτή θα τεθεί σε ισχύ.
Έτσι, με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες, το νέο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα έχει ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών τον Δεκέμβριο του 2021 και λήξη έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 με την ολοκλήρωση των καταβολών στους ωφελούμενους από το δημόσιο να μην υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου του 2024.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τι θα προβλέπει ο 2ος Κύκλος το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες, τα κονδύλια από τις επιδοτήσεις που απορροφήθηκαν από τον 1ο κύκλο του προγράμματος ανήλθαν στα 20 εκ. ευρώ (αρχικός προϋπολογισμός 100 εκ. ευρώ), με τον συνολικό τζίρο της αγοράς να ξεπερνά τα 70 εκ. ευρώ.
Αντίστοιχα, ο 2ος κύκλος του προγράμματος υπολογίζεται πως θα τεθεί σε ισχύ μέσα στον προσεχή Μάρτιο/Απρίλιο και θα είναι –αρχικού- προϋπολογισμού 50 εκ. ευρώ για το 2022. Ας δούμε όμως τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τα Οφέλη που θα προσφέρει.
Όφελος έως 22.500 ευρώ για τα Ε.Δ.Χ. Taxi
Ο 2ος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά θα προβλέπει συνολικές επιδοτήσεις έως και 40 εκ. ευρώ (από το Ταμείο Ανάκαμψης) για την ανανέωση του στόλου οχημάτων Taxi με την επιδότηση ανά όχημα να αυξάνεται έως και στα 22.500 ευρώ(!), μια κίνηση που κρίνεται ως άκρως επιβεβλημένη αν η Πολιτεία επιθυμεί να συνδράμει τους ιδιοκτήτες οχημάτων του εν λόγω κλάδου, εν μέσω της δύσκολης οικονομικά συγκυρίας, δεδομένης της αύξησης του πληθωρισμού και τα απόνερα που η μακροχρόνια οικονομική κρίση και η πανδημία έχουν δημιουργήσει.
Φυσικά, το Όφελος έως και 22.500 ευρώ θα συμπεριλαμβάνει και το Όφελος λόγω –υποχρεωτικής- Απόσυρσης των παλαιών οχημάτων με έτος 1ης ταξινόμησης στην Ελλάδα έως 1.1.2015, τα οποία δεν έχουν περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου αποδέκτη μετά την 1.1.2022.
Μάλιστα σε σχετικές του δηλώσεις στις αρχές του έτους, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στο πρόγραμμα «Πράσινα Taxi» ανέφερε μεταξύ άλλων πως εκτός από τις προαναφερθείσες επιδοτήσεις, «… προβλέπεται και σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες Taxi με προτεραιότητα σε αυτές που το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει χωρίς να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος».
Αύξηση Επιδότησης από το 15% στο 25% για τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά
Πέραν των όσων προαναφέραμε για τον κλάδο των Taxi, σε ότι αφορά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα μεικτό βάρος έως 3,5t. και την απόκτηση τους (αγορά ή μίσθωση) από νομικά πρόσωπα, δηλαδή όλες οι επιχειρήσεις, κάθε μορφής και μεγέθους που διαθέτουν έδρα ή/και υποκατάστημα εντός της Ελληνικής Επικράτειας, τα Οφέλη που προκύπτουν από το νέο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι πολλαπλά.
Μια σημαντική παράμετρος είναι πως πλέον οι εταιρείες θα είναι σε θέση να αποκτήσουν / μισθώσουν απεριόριστο αριθμό ηλεκτρικών ή Plug-In Hybrid οχημάτων, σε αντίθεση με το όριο των 3 οχημάτων (ή 6 για τα νησιά) που προέβλεπε ο 1ος κύκλος.
Επιπρόσθετα, δεν θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης.
Τέλος, με δεδομένο ότι οι εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν με 1.000 ευρώ για κάθε παλαιό όχημα τους που αποσύρουν και αντικαθιστούν μέσω του προγράμματος με νέο ηλεκτρικό/υβριδικό plug-in, οι επιδοτήσεις που προβλέπει το νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» διαμορφώνονται ως εξής:
- Έως 25% της Λ.Π.Τ.Φ. (αντί 15% που ίσχυε) με Μέγιστη Επιδότηση έως 8.000 ευρώ (αντί 4.000 – 5.500 ευρώ που ίσχυε) για τα πρώτα 1 – 20 οχήματα.
- Έως 20% της Λ.Π.Τ.Φ. με Μέγιστη Επιδότηση έως 6.000 ευρώ για 21+ οχήματα.
- Επιπλέον Επιδότηση 4.000 ευρώ/όχημα για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος σε όλα τα νησιά της χώρας
Όφελος έως 8.000 ευρώ
Για τις επιχειρήσεις που εδρεύουν σε νησιά, προβλέπεται επιπλέον επιδότηση 4.000 ευρώ ανά όχημα.
Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω, για μια επιχείρηση που επιθυμεί να επωφεληθεί από τις επιδοτήσεις που προκύπτουν μέσα από τον επόμενο -2ο- κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», τα Οφέλη που προκύπτουν είναι πολλά.
Με δεδομένο ότι προς το παρόν δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις τελικές λεπτομέρειες του προγράμματος κα με κάθε επιφύλαξη, με βάση τους τιμοκαταλόγους που ισχύουν στην παρούσα φάση για την αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, το κόστος αγοράς των διαθέσιμων αμιγώς ηλεκτρική ή Plug-In Hybrid προτάσεων διαμορφώνεται ως εξής:
Μοντέλο | Κατηγορία | Λιανική Τιμή (ευρώ)1 | Λ.Τ.Π.Φ. (ευρώ)2 | Επιδότηση (ευρώ)3 | Τελική τιμή (ευρώ)4 | Τελική τιμή για τα νησιά (ευρώ)5 |
Citroen e-Berlingo | Vanette | 38.450 | 31.008 | 7.752 | 29.698 | 25.698 |
Opel Combo-e Cargo | Vanette | 38.700 | 31.210 | 7.803 | 29.898 | 25.898 |
Maxus eDeliver 3 | Μεσαίο Van | 39.500 | 31.855 | 7.964 | 30.536 | 26.536 |
Peugeot e-Partner | Vanette | 39.600 | 31.935 | 7.984 | 30.616 | 26.616 |
Citroen e-Jumpy | Μεσαίο Van | 44.800 | 36.129 | 8.000 | 35.800 | 31.800 |
Peugeo e-Expert | Μεσαίο Van | 44.800 | 36.129 | 8.000 | 35.800 | 31.800 |
Opel Vivaro-e | Μεσαίο Van | 45.550 | 36.734 | 8.000 | 36.550 | 32.550 |
Mercedes-Benz eVito | Μεσαίο Van | 46.023 | 37.116 | 8.000 | 37.023 | 33.023 |
Mercedes-Benz eSprinter | Μεγάλο Van | 53.204 | 42.907 | 8.000 | 44.204 | 40.204 |
Maxus eDeliver 9 | Μεγάλο Van | 56.500 | 45.565 | 8.000 | 47.500 | 43.500 |
Ford Transit Custom PHEV | Μεσαίο Van | 58.057 | 43.326 | 8.000 | 49.057 | 45.057 |
Volkswagen E-Crafter | Μεγάλο Van | 60.000 | 48.387 | 8.000 | 51.000 | 47.000 |
Fiat E-Ducato | Μεγάλο Van | 60.600 | 52.218 | 8.000 | 51.600 | 47.600 |
Peugeot e-Boxer | Μεγάλο Van | 89.500 | 72.177 | 8.000 | 80.500 | 76.500 |
Citroen e-Jumper | Μεγάλο Van | 92.500 | 74.597 | 8.000 | 83.500 | 79.500 |
1: Λιανική Τιμή Μετά Φόρων
2: Λιανική Τιμή Προ Φόρων
3: 25% επί της Λ.Τ.Π.Φ., μέγιστο 8.000 ευρώ (για 1 - 20 οχήματα)
4: Συμπ/μένων Φ.Π.Α., Οφέλους Επιδότησης & Οφέλους Απόσυρσης 1.000 ευρώ
5: Επιπλέον Επιδότηση 4.000 ευρώ/όχημα25.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά έως το 2030
Φαίνεται πως η Πολιτεία αντιλαμβάνεται πως χωρίς την ραγδαία ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης (ιδιωτικών / δημόσιων) η ηλεκτροκίνηση δεν θα εξελιχθεί με τους απαιτούμενους ρυθμούς στην ελληνική επικράτεια.
Μια από τις σημαντικές αλλαγές στον 2ο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι η επιδότηση με 400 ευρώ στις εταιρείες για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των οχημάτων τους, με την προϋπόθεση πως δεν θα εκμεταλλεύονται εμπορικά τους εν λόγω φορτιστές.
Σε πρόσφατες σχετικές του δηλώσεις, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, είχε αναφέρει πως από τα 58 –δημοσίως προσβάσιμα- σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που υπήρχαν το 2019, ο αριθμός έχει αυξηθεί στα 1.200 με το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας να διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω, σε πυκνότητα έως και 60km. Στόχος της Πολιτείας είναι έως το 2025, το δίκτυο να αφορά σε 12.000 σημεία φόρτισης και έως το 2030 να ανέρχονται πανελλαδικά στις 25.000.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »