Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές ως προς τη μέση κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων τους, για τα οχήματα με βενζινοκινητήρες η κορυφαία επίδοση ανήκει στο Citroen C1 Entreprise που απαιτεί μόλις 4,3λτ./100χλμ.
Αντίστοιχα, στις εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα, το Ford Fiesta Van καταφέρνει να υπερισχύσει του έντονου ανταγωνισμού με 3,1λτ./100χλμ.
Κινητήρες βενζίνης: Κατανάλωση από 4,3λτ./100χλμ.
Η υπεροχή του Citroen C1 Eco Entreprise με τον 1.000άρη κινητήρα των 68 ίππων είναι ξεκάθαρη στην συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων ενώ ακολουθούν το VW Polo Van με τον 1.200άρη κινητήρα των 90 ίππων (5,1λτ./100χλμ.) και το Opel Corsavan με τον επίσης 1.200άρη κινητήρα των 85 ίππων (5,1 – 5,6 λτ./100χλμ.) ανάλογα με την έκδοση του οχήματος.
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 3,1λτ./100χλμ.
Στις εκδόσεις των Mini-Vanette με κινητήρες πετρελαίου, το Ford Fiesta Van κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς το μηχανικό σύνολο των 1,6λτ. με ισχύ 95 ίππων που περιλαμβάνεται στη γκάμα του εμφανίζει μέση κατανάλωση από 3,1 – 3,2λτ./100χλμ., μια εξαιρετική επίδοση που αφήνει στη δεύτερη θέση το Opel Corsavan με τον κινητήρα των 1,3λτ. (95 ίπποι) που απαιτεί 3,4 – 4,4λτ./100χλμ. ανάλογα με την έκδοση του οχήματος.
Vanette: Στην κορυφή το Citroen Nemo
Μπορεί το Citroen Nemo να εμφανίζει την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία ωστόσο, ιδιαίτερα καλή είναι και η παρουσίαση του Ford Transit Connect που υπερισχύει στις εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης ενώ πλασάρεται 2ο στις εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα.
Κινητήρες βενζίνης: Κατανάλωση από 6,0λτ./100χλμ
Ο EcoBoost κινητήρας των 1,0λτ. του Ford Transit Connect είναι ο πιο οικονομικός σε καύσιμο κινητήρας της κατηγορίας (6,0λτ./100χλμ.) ωστόσο, πολύ καλή είναι και η επίδοση του Mercedes-Benz Citan που βρίσκεται μόλις ένα… βήμα πίσω με τον 1.200άρη κινητήρα των 114 ίππων ο οποίος, εμφανίζει μέση κατανάλωση 6,1 λτ./100χλμ.
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 4,1λτ./100χλμ
Ο πιο ολιγαρκής σε καύσιμο, πετρελαιοκινητήρας στην κατηγορία των Vanette ανήκει στο Citroen Nemo το οποίο σύμφωνα με τον κατασκευαστή απαιτεί μόλις 4,1λτ./100χλμ. για μεικτό κύκλο κίνησης. Στη 2η θέση συναντάμε το Ford Transit Connect με τον 1.600άρη κινητήρα των 95 ίππων που απαιτεί από 4,2 – 4,9λτ./100χλμ.
Van: H νέα γενιά του Fiat Ducato δείχνει τον δρόμο
Όπως αναφέραμε και στο εισαγωγικό, πολλά εκ των μοντέλων της κατηγορίας των ελαφρών επαγγελματικών αναμένεται να αντικατασταθούν (και στην ελληνική αγορά) από τις νέες γενιές τους που εμφανίζονται σημαντικά φιλικότερες προς το περιβάλλον και την τσέπη του ιδιοκτήτη τους. Το νέο Fiat Ducato με μέση κατανάλωση από 5,8λτ./100χλμ. αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα γραφής.
Κινητήρες βενζίνης: Κατανάλωση από 10,3λτ./100χλμ
Οι κινητήρες βενζίνης τείνουν να αποτελέσουν… παρελθόν στην κατηγορία των Van καθώς μόλις τρία μοντέλα είναι διαθέσιμα αυτήν τη στιγμή με επιλογές βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση, το 2,0λιτρο μηχανικό σύνολο των 116 ίππων που αναλαμβάνει την κίνηση του VW Transporter είναι η πιο οικονομική επιλογή ωστόσο, η διαφορά του από τους εκπρόσωπους της Mercedes-Benz είναι μικρή.
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 5,8λτ./100χλμ
H νέα γενιά του Fiat Ducato εμφανίζει μέση κατανάλωση καυσίμου από 5,8λτ./ 100χλμ. (2,0λτ. με ισχύ 116 ίππων) και καθιστά σαφές πως σε αυτά τα επίπεδα αναμένεται να κινηθούν οι επιδόσεις της κατηγορίας ως προς την κατανάλωση καυσίμου των πετρελαιοκινητήρων στο άμεσο προσεχές διάστημα.
Pick-Up: Βραχεία κεφαλή για το VW Amarok
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, το VW Amarok εμφανίζει μέση κατανάλωση από 7,0λτ./ 100χλμ. ωστόσο, ακριβώς πίσω του, τέσσερα μοντέλα διεκδικούν πιεστικά την αμέσως καλύτερη επίδοση (Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Ford Ranger και Isuzu D-Max).
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 7,0λτ./100χλμ
Όπως προαναφέραμε, το Volkswagen Amarok με τον 2,0λιτρο κινητήρα των 140 ίππων εμφανίζει (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) μέση κατανάλωση από 7,0λτ./100χλμ. Ο 2,5λιτρος πετρελαιοκινητήρας των 128 ίππων (στις Single Cab εκδόσεις) του Mitsubishi L200 ακολουθεί με 7,2λτ./100χλμ. ενώ τα Toyota Hilux (2,5λτ., 144 ίπποι), Ford Ranger (2,2λτ., 125 ίπποι) και Isuzu D-Max (2,5λτ., 163 ίπποι) ακολουθούν.