Τό κόστος των καυσίμων είναι μια ιδιαίτερα μεταβλητή παράμετρος που επηρεάζει θετικά ή (συνήθως) αρνητικά το λειτουργικό κόστος μας επιχείρησης.

Citroen C1 Eco Entreprise

Mercedes-Benz Citan

Volkswagen Transporter Van

Fiat Ducato Van

Το Isuzu D-Max σε πρόσφατες δοκιμές επί ελληνικού εδάφους, εμφάνισε μέση κατανάλωση κάτω από το όριο των 7,0λτ./100χλμ. και μάλιστα με πλήρες φορτίο.

Οι πιο… ολιγαρκείς σε καύσιμο «συνεργάτες» ανά κατηγορία

Ο συνειδητοποιημένος επαγγελματίας και η επιχείρηση που φιλοδοξεί να διατηρεί τα λειτουργικά κόστη της… νοικοκυρεμένα πρωτίστως, απαιτεί από το επαγγελματικό όχημα που χρησιμοποιεί, να επιδεικνύει όσο το δυνατόν χαμηλότερο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας...

 
Το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (Σ.Κ.Ι. ή TCO: Total Cost of Ownership) επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους ωστόσο, έχει αποδειχθεί πως ένα ποσοστό άνω του 30% στο Σ.Κ.Ι. επηρεάζεται από το κόστος των καυσίμων που το όχημα θα κληθεί να καταναλώσει. Με βάση αυτό το δεδομένο, καθίσταται σαφές πως η μέση κατανάλωση αναδεικνύεται ως ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια αγοράς που ο υποψήφιος «συνεργάτης» σας επιβάλλεται να πληροί.

Τό κόστος των καυσίμων είναι μια ιδιαίτερα μεταβλητή παράμετρος που επηρεάζει θετικά ή (συνήθως) αρνητικά το λειτουργικό κόστος μας επιχείρησης δεδομένου ότι έχει σαφείς επιπτώσεις σε όλο τον κύκλο παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων της.

Σε ότι αφορά στο δεύτερο σκέλος (καθώς εκεί εμπλέκεται και ο ρόλος των πάσης φύσεως επαγγελματικών οχημάτων), το κόστος των καυσίμων έχει αποδειχθεί πως επηρεάζει κατά 30% ή και παραπάνω το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας ενός οχήματος, ένα ιδιαίτερα υψηλό νούμερο αν αναλογιστεί κανείς τις υπόλοιπες παραμέτρους που αφορούν στο κόστος αγοράς και εξόφλησης, το κόστος συντήρησης, το κόστος των ελαστικών κ.ά. 
Παράλληλα όμως, η μέση κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων έχει σαφή αντίκτυπο και στις εκπομπές ρύπων που αυτά εκλύουν στην ατμόσφαιρα. Θεωρούμε δεδομένο ότι όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με ζητήματα όπως π.χ. η ελεύθερη πρόσβαση εντός των ορίων του Πράσινου Δακτυλίου στο κέντρο της πρωτεύουσας. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού άλλωστε, η χρήση οχημάτων με κινητήρες τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μπορεί να επιφέρει πολλαπλά οφέλη στους ιδιοκτήτες τους όπως π.χ. η μη-υποχρέωση καταβολής διοδίων σε συγκεκριμένα τμήματα του οδικού δικτύου κ.ά. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που διάφοροι εναλλακτικοί τύποι καυσίμου όπως το υγραέριο, το βιο-ντίζελ ή το φυσικό αέριο κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά έναντι των συμβατικών τύπων καυσίμου (αμόλυβδη βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης). 
Μάλιστα, στην προσπάθεια τους να εξελίξουν ακόμη πιο αποδοτικές λύσεις για τους πελάτες τους, οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών (και όχι μόνο) οχημάτων, στρέφονται πλέον ξεκάθαρα και στην εξέλιξη νέων τύπων κινητήρων που δεν θα απαιτούν τη χρήση όλων των παραπάνω τύπων καυσίμου (ηλεκτροκινητήρες, υβριδικά συστήματα κινητήρων, κυψέλες υδρογόνου κ.ά.). 
Σε κάθε περίπτωση, όλα τα παραπάνω μπορεί να αποτελέσουν το βασικό σημείο αναφοράς και για την αγορά των επαγγελματικών οχημάτων στο άμεσο μέλλον ωστόσο, στην παρούσα φάση, ένας επαγγελματίας ή μια επιχείρηση που επιθυμεί να διατηρήσει χαμηλά τα λειτουργικά κόστη της, επιβάλλεται να λάβει σοβαρά υπόψη το κόστος των καυσίμων που θα κληθεί να καταβάλλει καθΆ όλη τη διάρκεια χρήσης του οχήματος της και κατΆ επέκταση τη μέση κατανάλωση καυσίμου του. 
Για τον λόγο αυτό, στις σελίδες που ακολουθούν συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε μια αναλυτική ματιά στις επιδόσεις όλων των εκπροσώπων στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της ελληνικής αγοράς, σε όλες τις κατηγορίες, αναφορικά με τη μέση κατανάλωση καυσίμου τους. 
Αξίζει να σημειώσουμε πως στους πίνακες που φιλοξενούμε στο άρθρο που κρατάτε στα χέρια σας αναγράφονται οι μέσες καταναλώσεις των οχημάτων, δηλαδή η επίδοση τους για μεικτό κύκλο κίνησης και το ίδιο ισχύει για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). 
Καταλήγοντας θα θέλαμε να τονίσουμε πως οι επιδόσεις σε αρκετά μοντέλα που σας παρουσιάζουμε αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά μέσα στο άμεσο προσεχές διάστημα καθώς αναμένεται να ξεκινήσει και στην ελληνική αγορά η διάθεση των νέων εκδόσεων τους (σε όλες τις κατηγορίες), οι οποίες, βάσει και των πιέσεων από τις νέες Οδηγίες της ΕΕ, εμφανίζουν μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, σε όλη τη γκάμα των κινητήρων τους.

Τα κορυφαία σε κατανάλωση μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες
Στο συγκεντρωτικό πίνακα που σας παρουσιάζουμε, αναγράφονται τα κορυφαία σε κατανάλωση καυσίμου, μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες ελαφρών επαγγελματικών (Mini-Vanette, Vanette, Van & Pick-Up). 

Mini-Vanette: Ξεκάθαρη υπεροχή για το Ford Fiesta Van
Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές ως προς τη μέση κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων τους, για τα οχήματα με βενζινοκινητήρες η κορυφαία επίδοση ανήκει στο Citroen C1 Entreprise που απαιτεί μόλις 4,3λτ./100χλμ. 
Αντίστοιχα, στις εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα, το Ford Fiesta Van καταφέρνει να υπερισχύσει του έντονου ανταγωνισμού με 3,1λτ./100χλμ. 
Κινητήρες βενζίνης: Κατανάλωση από 4,3λτ./100χλμ. 
Η υπεροχή του Citroen C1 Eco Entreprise με τον 1.000άρη κινητήρα των 68 ίππων είναι ξεκάθαρη στην συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων ενώ ακολουθούν το VW Polo Van με τον 1.200άρη κινητήρα των 90 ίππων (5,1λτ./100χλμ.) και το Opel Corsavan με τον επίσης 1.200άρη κινητήρα των 85 ίππων (5,1 – 5,6 λτ./100χλμ.) ανάλογα με την έκδοση του οχήματος. 
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 3,1λτ./100χλμ. 
Στις εκδόσεις των Mini-Vanette με κινητήρες πετρελαίου, το Ford Fiesta Van κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς το μηχανικό σύνολο των 1,6λτ. με ισχύ 95 ίππων που περιλαμβάνεται στη γκάμα του εμφανίζει μέση κατανάλωση από 3,1 – 3,2λτ./100χλμ., μια εξαιρετική επίδοση που αφήνει στη δεύτερη θέση το Opel Corsavan με τον κινητήρα των 1,3λτ. (95 ίπποι) που απαιτεί 3,4 – 4,4λτ./100χλμ. ανάλογα με την έκδοση του οχήματος. 

Vanette: Στην κορυφή το Citroen Nemo 
Μπορεί το Citroen Nemo να εμφανίζει την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία ωστόσο, ιδιαίτερα καλή είναι και η παρουσίαση του Ford Transit Connect που υπερισχύει στις εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης ενώ πλασάρεται 2ο στις εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα. 
Κινητήρες βενζίνης: Κατανάλωση από 6,0λτ./100χλμ
Ο EcoBoost κινητήρας των 1,0λτ. του Ford Transit Connect είναι ο πιο οικονομικός σε καύσιμο κινητήρας της κατηγορίας (6,0λτ./100χλμ.) ωστόσο, πολύ καλή είναι και η επίδοση του Mercedes-Benz Citan που βρίσκεται μόλις ένα… βήμα πίσω με τον 1.200άρη κινητήρα των 114 ίππων ο οποίος, εμφανίζει μέση κατανάλωση 6,1 λτ./100χλμ. 
Κινητήρες  πετρελαίου: Κατανάλωση από 4,1λτ./100χλμ
Ο πιο ολιγαρκής σε καύσιμο, πετρελαιοκινητήρας στην κατηγορία των Vanette ανήκει στο Citroen Nemo το οποίο σύμφωνα με τον κατασκευαστή απαιτεί μόλις 4,1λτ./100χλμ. για μεικτό κύκλο κίνησης. Στη 2η θέση συναντάμε το Ford Transit Connect με τον 1.600άρη κινητήρα των 95 ίππων που απαιτεί από 4,2 – 4,9λτ./100χλμ. 

Van: H νέα γενιά του Fiat Ducato δείχνει τον δρόμο
Όπως αναφέραμε και στο εισαγωγικό, πολλά εκ των μοντέλων της κατηγορίας των ελαφρών επαγγελματικών αναμένεται να αντικατασταθούν (και στην ελληνική αγορά) από τις νέες γενιές τους που εμφανίζονται σημαντικά φιλικότερες προς το περιβάλλον και την τσέπη του ιδιοκτήτη τους. Το νέο Fiat Ducato με μέση κατανάλωση από 5,8λτ./100χλμ. αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα γραφής. 
Κινητήρες βενζίνης: Κατανάλωση από 10,3λτ./100χλμ
Οι κινητήρες βενζίνης τείνουν να αποτελέσουν… παρελθόν στην κατηγορία των Van καθώς μόλις τρία μοντέλα είναι διαθέσιμα αυτήν τη στιγμή με επιλογές βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση, το 2,0λιτρο μηχανικό σύνολο των 116 ίππων που αναλαμβάνει την κίνηση του VW Transporter είναι η πιο οικονομική επιλογή ωστόσο, η διαφορά του από τους εκπρόσωπους της Mercedes-Benz είναι μικρή. 
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 5,8λτ./100χλμ
H νέα γενιά του Fiat Ducato εμφανίζει μέση κατανάλωση καυσίμου από 5,8λτ./ 100χλμ. (2,0λτ. με ισχύ 116 ίππων) και καθιστά σαφές πως σε αυτά τα επίπεδα αναμένεται να κινηθούν οι επιδόσεις της κατηγορίας ως προς την κατανάλωση καυσίμου των πετρελαιοκινητήρων στο άμεσο προσεχές διάστημα. 

Pick-Up: Βραχεία κεφαλή για το VW Amarok
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, το VW Amarok εμφανίζει μέση κατανάλωση από 7,0λτ./ 100χλμ. ωστόσο, ακριβώς πίσω του, τέσσερα μοντέλα διεκδικούν πιεστικά την αμέσως καλύτερη επίδοση (Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Ford Ranger και Isuzu D-Max). 
Κινητήρες πετρελαίου: Κατανάλωση από 7,0λτ./100χλμ
Όπως προαναφέραμε, το Volkswagen Amarok με τον 2,0λιτρο κινητήρα των 140 ίππων εμφανίζει (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) μέση κατανάλωση από 7,0λτ./100χλμ. Ο 2,5λιτρος πετρελαιοκινητήρας των 128 ίππων (στις Single Cab εκδόσεις) του Mitsubishi L200 ακολουθεί με 7,2λτ./100χλμ. ενώ τα Toyota Hilux (2,5λτ., 144 ίπποι), Ford Ranger (2,2λτ., 125 ίπποι) και Isuzu D-Max (2,5λτ., 163 ίπποι) ακολουθούν. 

 

ΔΙΑΦΟΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ