Αλεξανδρούπολη-Πειραιάς: Πλάνο για δωρεάν ακτοπλοϊκή μεταφορά φορτηγών
«Φορτίζω Παντού»: Παράταση στις αιτήσεις μέχρι το τέλος του έτους!
Μέχρι το 2028 ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου!
-Το πρόγραμμα αφορά σε αξιολόγηση των επαγγελματιών οδηγών σχετικά με τη χρήση αλκοόλ, ναρκωτικών κλπ.
-Πιλοτικά δοκιμάστηκε σε 3 τοποθεσίες – μεταξύ αυτών και η Ελλάδα!
-20 % μεγαλύτερες οι πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων
Υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πρόγραμμα PANACEA χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο δράσης του «Ορίζοντας 2020» και ύστερα από τρία χρόνια (2021-2024) δοκιμών ολοκληρώνεται τον προσεχή Σεπτέμβριο, με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ερευνών, σε μια διαδικτυακή εκδήλωση που θα λάβει χώρα μέσω ZOOM.
Όσο για το περιεχόμενό του, το εν λόγω πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη ενός συστήματος αντιμετώπισης ελαττωματικών ή προβληματικών συμπεριφορών για οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων, όπως π.χ. η χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών, το άγχος, η κόπωση, η απόσπαση προσοχής, η γνωστική ικανότητα κ.ο.κ. ΚατΆ αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί πούλμαν ή λεωφορείων αστικών και υπεραστικών μετακινήσεων, καθώς και οι αντίστοιχοι οδηγοί φορτηγών, ελαφριών επαγγελματικών, ταξί κλπ. θα παρακολουθούνται και θα αξιολογούνται μέσω της εφαρμογής και εφόσον κρίνονται ακατάλληλοι για κάποιον από τους προαναφερθέντες λόγους, θα λαμβάνουν εξατομικευμένη υποστήριξη από το λογισμικό αντιμέτρων και καθοδήγησης (CHT) που βασίζεται στο cloud.
Η παρακολούθηση μάλιστα θα λαμβάνει χώρα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την οδήγηση – στο εργοτάξιο ή στην άκρη του δρόμου – ενώ ένας εκ των στόχων είναι το εν λόγω γνωστικό πεδίο να εφαρμοστεί μελλοντικά και σε τομείς όπως η αεροπορία, η ναυτιλία και οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις, πάντοτε σε συνάρτηση με την επικαιροποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Το πρόγραμμα PANACEA δοκιμάστηκε σε τρεις πιλοτικές τοποθεσίες: στη Σουηδία, στην Ισπανία και στην Ελλάδα. Με προϋπολογισμό περίπου 3,5 εκατομμυρίων ευρώ και τη συμμετοχή 17 εταίρων από 8 διαφορετικές χώρες, το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε περισσότερους από 90 οδηγούς αυτοματοποιημένων λεωφορείων, ηλεκτρικών φορτηγών, πούλμαν, ταξί, υπηρεσιών ταχυμεταφορών, καθώς και σε διάφορους φορείς εκμετάλλευσης και ενδιαφερόμενους, λαμβάνοντας υπόψη ακόμα και τις… ιδιαιτερότητες ανδρών και γυναικών πίσω από το τιμόνι.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Η ανάπτυξη ενός πρακτικού και αποτελεσματικού εργαλείου παρακολούθησης και αξιολόγησης των ικανοτήτων των οδηγών, ιδίως στις εμπορευματικές μεταφορές, κρίνεται επιβεβλημένη, δεδομένων των συνθηκών που αντικρίζουμε στην άσφαλτο.
Πολλά από τα ατυχήματα και τους θανάτους που έχουν λάβει χώρα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, εξάλλου, έχει εξακριβωθεί πως οφείλονταν σε οδηγούς οι οποίοι βρίσκονταν υπό την επήρεια ψυχοδραστικών ουσιών - με το αλκοόλ να ευθύνεται κάθε χρόνο για περίπου 10.000 θύματα στους δρόμους της ΕΕ, ήτοι το ένα τέταρτο του συνόλου των δυστυχημάτων από τροχαία.
Με απλούς αριθμούς, συν τοις άλλοις, έχει υπολογιστεί πως: το 3,48 % όλων των οδηγών στην Ευρώπη οδηγούν έχοντας επίπεδα αλκοόλ στο αίμα τους μεγαλύτερα του 0,1g/l, το 1,9% οδηγούν ύστερα από τη λήψη παράνομων ναρκωτικών, το 1,4 % ύστερα από τη λήψη φαρμάκων και το 0,37% ύστερα από συνδυασμό αλκοόλ και ναρκωτικών.
Λόγω της έντονης δραστηριότητάς τους, μάλιστα, έχει υπολογιστεί πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν 20% μεγαλύτερη πιθανότητα να εμπλακούν σε ατυχήματα που συνδέονται με διάφορους τύπους καταχρήσεων, κυρίως όταν οδηγούν τη νύχτα ή κατά τις πρώτες πρωινές ώρες.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr